Spektakle

Kraków/Scena dla tańca 2015/Obszar tańca w Teatrze Barakah: Dominika Szala-Wentland „Rozmowy (nie)kontrolowane” i Tomasz Foltyn „World is”

Zdjęcie: Kraków/Scena dla tańca 2015/Obszar tańca w Teatrze Barakah: Dominika Szala-Wentland „Rozmowy (nie)kontrolowane” i Tomasz Foltyn „World is”

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Barakah zaprasza na pokaz dwóch spektakli jednego wieczoru: Rozmowy (nie)kontrolowane w choreografii Dominiki Szali-Wentland oraz World is w choreografii Tomasza Foltyna. Pokaz spektaklu Rozmowy (nie)kontrolowane jest częścią projektu Obszar tańca w Teatrze Barakah, który został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015.

O spektaklu Rozmowy (nie)kontrolowane:

Rozmowa telefoniczna odbywająca się w rzeczywistości pozornej, może we śnie. Ktoś dzwoni, ktoś słucha, ktoś rozmawia, ktoś ignoruje i ktoś się zamyśla. Słychać różne dźwięki, śmiech z pogranicza płaczu i ten przepełniony radością, ale jak każda rozmowa, i ta dobiega końca.

choreografia: Dominika Szala-Wentland

konsultacja choreograficzna: Iwona Olszowska

kostium: Dominika Szala-Wentland

twórcy utworów muzycznych: collage Dominika Szala-Wentland, Anna Dziedzic

reżyseria światła: Iwona Olszowska, Tomasz Wentland

reżyseria dźwięku: Marcin Janus , Dominika Szala-Wentland, Iwona Olszowska

czas trwania: 20 min.

premiera: 12.2012, Nowohuckie Centrum Kultury, Kraków

World is

World is to wypadkowa wielu zdarzeń oraz doświadczeń, których wspólnym mianownikiem jest naiwność. Nawiązuje do etymologii słowa „naiwny”, która w potocznym rozumieniu się do nadmiernej szczerości, prostoduszności, wiary w naprawę świata, a także cechuje się prostotą, niewinnością, naturalnością i autentycznością.

Dominika Szala-Wentland – tancerka, improwizatorka, instruktorka tańca współczesnego, teoretyk tańca; absolwentka kursu Body Mind Centering (IDME), studiów podyplomowych Teorii Tańca – UM w Warszawie, Projektu Pilotażowego Wyższej Szkoły Sztuk Performatywnych przy Śląskim Teatrze Tańca. Bierze udział w projektach w Polsce i za granicą. Współpracowała z Davidem Zambrano, Yasmeen Godder, Hielke Diemer, Iwoną Olszowską, Jackiem Owczarkiem, Anitą Podkową-Brańką, Erykiem Makohonem.

Tomasz Foltyn – niezależny performer, mover, improwizujący twórca, aktywista, podróżnik, antropolog kultury (UJ). Jest absolwentem szkoły Shahara Dor Artness – Home and School for Movement (Izrael) oraz Performers House (Dania). Studiował pod okiem Anny Halprin anatomię i filozofię tańca, performans i improwizację (IMIT stypendium).

***

Obszar Tańca w Teatrze Barakah w Krakowie jest cyklem spektakli prezentujących taniec wypływający z nurtu tańca współczesnego, spektrum tańca od choreografii po improwizację. Repertuar oparty jest na kilku rodzajach improwizacji tańca współczesnego: improwizacji otwartej, strukturalnej oraz choreografii z elementami improwizacji. Spektakle maja charakter kameralny. Niewielka odległość tancerzy od widza pozwalała na wytworzenie bliskiej relacji, w której taniec jest językiem komunikacji. Tworzone przez tancerzy i muzyka interakcje oglądane z bliska pozwalają na głębszą percepcję sztuki. Scena Teatru Barakah staje się raz w miesiącu sceną dla tańca współczesnego. Program Obszaru Tańca został włączony do regularnego repertuaru teatru.

Pokaz spektaklu Rozmowy (nie)kontrolowane jest częścią projektu Obszar tańca w Teatrze Barakah, który został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015.

Więcej informacji:  www.scenadlatanca.pl

Logo Scena dla tańca (miniaturka)   IMIT (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close