W ramach Sceny Tańca Współczesnego w SCKM 20 odbędzie się wieczór choreograficzny zatytułowany MNIEJ WIĘCEJ wieczór projektów w mniejszej i większej formie. W programie prace: Kolektywu Inna Parafia Chinook (chor. Magdalena Konopek-Młynarska), Agnieszki Barańskiej: Sand made i spacJA (premiera) oraz Marty Wołowiec Jak przez mgłę.
projekt Kolektywu Inna Parafia
CHINOOK
choreografia: Magdalena Konopek – Młynarska
muzyka: Tomasz Młynarski
wizualizacje: Tomasz Młynarski
wykonanie: Magdalena Konopek-Młynarska, Tomasz Młynarski
„Chinook” (w narzeczu Indian „pożeracz śniegu”) – ciepły, suchy i porywisty wiatr, może w przeciągu kilku godzin podnieść temperaturę nawet o kilkadziesiąt stopni – wyczekiwany jako zwiastun wiosny, może powodować stany szczególnej pobudliwości psychicznej i fizycznej.
Spektakl stanowi instalację muzyczno-wizualną, gdzie ruch jest nie tylko dodatkowym elementem estetycznym ale również spoiwem i fizycznym medium pomiędzy dźwiękiem a obrazem.
projekty Agnieszki Barańskiej
SAND MADE
choreografia: Agnieszka Barańska
muzyka: Arovane, Deadbeat, Under Byen
wykonanie: IMPRESSION – Joanna Czarnecka, Gabriel Fortin, Beata Kędzia, Marta Mietelska, Julia Pycińska, Martyna Samek, Jana Šedova, Małgorzata Wendorff
Prosta historia z jednej piaskownicy o niecudzych słowach i kwestii wyboru. O zależności między grupą a jednostką, między silnym a słabym; o uparcie niekończącej się grze, w której wygranym jest ten, który zrobi chociaż jeden krok naprzód.
spacJA – premiera
choreografia: Agnieszka Barańska
muzyka: Alva Noto & Ryuichi Sakamoto, Amon Tobin, Apparat, Maja Kleszcz, Prefuse 73, I Monster, Fever Ray
wykonanie: IMPRESSION – Joanna Czarnecka, Beata Kędzia, Marta Mietelska, Julia Pycińska, Martyna Samek, Jana Sedova, Małgorzata Wendorff, Agnieszka Barańska, Konrad Ogórek
Wychodząc od przestrzeni i dynamiki w kierunku relacji, powstał spektakl kobiecy, z niepopularną – „anty-feministyczną” nutką męskości. Przestrzeń jako własność „swoja” lub obca, określona i określająca stworzyła możliwość spotkania, dynamika poprzez swoją zmienność nadała emocje i tematy. W przerwach pomiędzy pędem a bezmyślnym działaniem pozostaje chwila dla znalezienia swojego miejsca i kierunku.
projekt Marty Wołowiec Jak przez mgłę
choreografia: Marta Wołowiec (Krakowski Teatr Tańca)
muzyka: Ashram – Maria and The Violin’s String
wykonanie: Klaudia Czaja, Joanna Górszczyk (Pracownia METAfizyczna) , Monika Świeca (Krakowski Teatr Tańca)
Wspomnienia, które tkwią w pamięci często nie dotyczą najważniejszych momentów życia, lecz drobnych chwil, spojrzeń w oczy, uśmiechów czy spotkań w przypadkowych miejscach, w przypadkowym czasie. ,,To jedynie chwilki – a między nimi długie przestrzenie miesięcy czy nawet lat. Gdzie się wtedy było?” Pamiętasz?
bilet 15 zł
rezerwacja telefoniczna 12 430 50 90