Spektakle

Kraków/VI Festiwal KRoki: Triple bill – Annamaria Ajmone, Zofia Tomczyk, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz

Zdjęcie: Kraków/VI Festiwal KRoki: Triple bill – Annamaria Ajmone, Zofia Tomczyk, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz

Annamaria Ajmone „Tiny”. Fot. Paolo Porto.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach VI Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego KRoki, odbywającego się pod hasłem Dialogujący, organizatorzy zapraszają na pokaz triple bill, czyli pokaz trzech spektakli jednego wieczoru. W ramach jednego setu prezentacji swoje spektakle pokażą Annamaria Ajmone, Zofia Tomczyk i Ewelina Drzał-Fiałkiewicz.

Tiny, Annamaria Ajmone, 35’ (Włochy)

Natura tego, co już było, była niezrozumiała i nieuchwytna. Jeśli spojrzymy w przeszłość, próbując ją odzyskać, upadniemy, jakbyśmy tracili życie, ale patrząc na życie odkrywamy przeszłość. Czy coś przeminęło chwilę, czy tysiąc lat temu jest tak samo utracone. (Giorgio Colli)

Od artystyki: W Tiny eksploruję swoje ciało jako archiwa wypełnione osobistymi i kulturowymi wspomnieniami, fantazjami, niewidzialnymi mocami, odległymi echami, dźwiękami, zapachami, obrazami. Odkrywam i wybieram ślady, których doświadczam i buduję przestrzeń do zamieszkania. Procesy metamorfozy wewnętrznej i zewnętrznej mieszają się, wzajemnie wpływając na przestrzeń w ciągłej grze rezonansów.

Tiny bada strefy graniczne, w których nie ma prawdziwego oddzielenia między zewnętrznym wszechświatem a wewnętrzną zawartością, ponieważ Ego nigdy nie jest odizolowane od tego, co go otacza, ale jest określone na podstawie jego relacji i dzięki nim uczy się je poznawać. Pomysł Tiny zrodził się z projektu badawczego, który rozpoczął się w 2013 roku Od filmowca Marii Giovanny Cicciari, którego celem było zbadanie związku między obrazem w ruchu a tańcem (www.radura.it). Praca rozwijała się w klimacie całkowitej wolności, na przemian w sesjach roboczych w pomieszczeniach i poza nimi.

Tiny zastanawia się, w jaki sposób istoty ludzkie istnieją w świecie, gdy przebywają w przestrzeni. Gdzie mieszkanie oznacza obejmowanie, przechodzenie przez, bycie, pozostawanie w rzeczach

Pomysł i wykonanie: Annamaria Ajmone

Muzyka: Marcello Gori
Światła: Giulia Pastore
Kostium: Caned Icoda
Konsultacja artystyczna: Giovanna Cicciari
Produkcja: CAB 008
Przy wsparciu:  Regione Toscana e MiBACT, Fondazione Romaeuropa Promozione Danza, CSC Centro per la Scena Contemporanea – Bassano del Grappa, L’arboreto – Teatro Dimora di Mondaino
We współpracy z: DiDstudio / Ariella Vidach AiEP, I Macelli – Certaldo, DNA Appunti Coreografici 2014 Prize

Annamaria Ajmone jest tancerką i choreografką. Absolwentka włoskiej literatury, studiowała taniec w Civica Scuola di Teatro Paolo Grassi w Mediolanie. Jej prace prezentowane są na festiwalach tańca i teatru, w muzeach, galeriach i przestrzeniach, które oryginalnie nie były pomyślane jako przestrzenie do występowania we Włoszech, Europie i Stanach Zjednoczonych. Wygrała nagrodę „Best young Italian Performer 2015”. Jest jedną z organizatorek Nobody’s Business z Włoch.


Connection, Zofia Tomczyk, 9’ 

To jest to.
To jest jakie jest.
I to wystarczy.

Pomysł i wykonanie: Zofia Tomczyk
Muzyka: Jambinai – connection.

Zofia Tomczyk – tancerka, choreografka, performerka. Współzałożycielka Fundacji Kinestrefa w Poznaniu, wraz z Krystyną Lamą Szydłowską. W sierpniu 2018 rozpocznie studia na kierunku Master in Performing Arts na Iceland Academy of the Arts w Reykjaviku. Obecnie studentka studiów magisterskich na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunek: filologia, specjalność komunikacja wizerunkowo-mediacyjna. Absolwentka Kompozycji i Technik Tańca Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu (2015). Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015, 2016 oraz 2017 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Stary Browar Nowy Taniec) w Poznaniu. Od 2014 współpracowała z takimi artystami jak m.in. Joanna Leśnierowska, Janusz Orlik, Anna Godowska, Sławek Krawczyński, Dalija Acin Thelander, Aleksandra Bożek-Muszyńska oraz Paweł Grala. W maju 2017 wraz z Józefem Buchnajzerem wydali płytę z muzyką ambientową „chłodna pasywna głowa”w wytwórni Ciche Nagrania.


Homogemonia
, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz, 12’ (Polska)

Gdy osobowość budują różne, sprzeczne ze sobą cechy, a każda z nich próbuje dominować, powstaje wewnętrzny konflikt. Rozwiązanie nie zawsze jest oczywiste i nie zawsze łatwe do osiągnięcia. Czy zwierzchnictwo jednej z cech osobowości może być dobrowolne? Jak często temu procesowi towarzyszy wewnętrzna walka?

(…) Młoda lubelska artystka zaimponowała dojrzałością myśli choreograficznej oraz perfekcyjną jej realizacją. (…)”
Andrzej Z. Kowalczyk / Kurier Lubelski

Choreografia i taniec: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz
Muzyka: To Rococo Rot

Ewelina Drzał  jest lekarzem, który kocha koty i tańczyć. Od dziecka uczyła się tańca klasycznego, nowoczesnego, współczesnego i improwizacji. W listopadzie 2006 roku ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego, a w marcu 2015 roku Kurs Choreografii Scenicznej. Od stycznia 2006 roku jest członkiem Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Od 2011 roku współpracuje z Teatrem im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie, a od 2015 roku występuje z Lubelskim Teatrem Tańca. Poza tym podejmuje niezależną działalność choreograficzną. Tańczyła w projektach m.in. u Williego Dornera, Sosany Marcelino, Joahannesa Wielanda, Jacka Łumińskiego, Witolda Jurewicza. Regularnie i warsztatowo prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i z dziedziny teatru tańca z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi

***

Bilety:  30 zł

O Festiwalu KRoki: http://teatrwkrakowie.pl/kroki-2018

Do pobrania:

PROGRAM

Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close