
Fot. Ewa Würdinger.
Fot. Ewa Würdinger.
Choreografia tej austriackiej artystki przenosi w tajemniczą przestrzeń, w której gwałtownie poruszają się trzy ciała. Każde z nich to inny kształt, inna historia. W spektaklu zostają jednak ujednolicone przez zawłaszczający żywioł ruchu, minimalistyczną scenografię i światło. Rzadko spotyka się tak intensywny taniec, wykonany na granicy wycieńczenia. Rzadko też tak oszczędna oprawa wizualna robi tak dojmujące wrażenie. Jednak nie tylko o energię i obrazy tu chodzi. Ważne jest pytanie – na ile jeszcze potrafimy być razem? An Kaler kreśli, bez moralizowania i bez anegdot, portret współczesności, której jednym z symboli jest taneczny klub. Ciał na umownym parkiecie nie dzieli praktycznie nic, a jednak każde z nich zdaje się być zamknięte w nieprzeniknionej bańce – to prawdziwa konstelacja równoległych światów.
Bilety: 35/25 zł.
Koncepcja: An Kaler
Obsada: An Kaler, Antonija Livingstone, Dolores Hulan
Światło: Bruno Pocheron
Muzyka: Brendan Dougherty
Przestrzeń: Stephanie Rauch
Dramaturgia: Heike Albrecht
Produkcja: das Schaufenster
Współprodukcja: Tanzquartier Wien
Sfinansowano ze środków: Wien Kultur, Tanzfabrik Berlin, advancing performing arts project, Turbo Residence ImPulsTanz and Österreichisches Kulturforum Berlin
Podziękowania dla: Rodrigo Sobarzo, Eva Würdinger, Ludger Orlok, Rio Rutzinger, Christa Spatt, Stephanie Leonhardt, Sandra Noeth, Kattrin Deufert und Thomas Plischke
Pokaz spektaklu sfinansowany przez: INTPA – INTERNATIONAL NET FOR DANCE AND PERFORMANCE AUSTRIA of Tanzquartier Wien with funds by BMUKK and BMeiA
An Kaler – austriacka artystka łącząca w swoich twórczych poszukiwaniach zainteresowania różnymi dziedzinami sztuki, do czego predysponuje ją wykształcenie – ukończyła Sztuki Transmedialne na Uniwersytecie Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Studiowała też choreografię w Berlinie. Interesują ją szczególnie sztuki wizualne, performans i taniec. Występowała w projektach ważnych twórców, których można zaliczyć do nurtu krytycznego we współczesnej choreografii – Philippa Gehmachera i Isabelle Schad. Jej pierwszym autorskim działaniem było solo Save a horse ride a cowboy, jednak właściwy debiut to dwuletni projekt Insignificant Others tworzony we współpracy z innymi artystami. Na RMNSC. będziemy mogli obejrzeć jego drugą odsłonę (learning to look sideways).