Spektakle

Kraków/XXXVIII Krakowskie Reminiscencje Teatralne: An Kaler „INSIGNIFICANT OTHERS (learning to look sideways)”

Zdjęcie: Kraków/XXXVIII Krakowskie Reminiscencje Teatralne: An Kaler „INSIGNIFICANT OTHERS (learning to look sideways)”

Fot. Ewa Würdinger.

Wersja do druku

Udostępnij

Choreografia tej austriackiej artystki przenosi w tajemniczą przestrzeń, w której gwałtownie poruszają się trzy ciała. Każde z nich to inny kształt, inna historia. W spektaklu zostają jednak ujednolicone przez zawłaszczający żywioł ruchu, minimalistyczną scenografię i światło. Rzadko spotyka się tak intensywny taniec, wykonany na granicy wycieńczenia. Rzadko też tak oszczędna oprawa wizualna robi tak dojmujące wrażenie. Jednak nie tylko o energię i obrazy tu chodzi. Ważne jest pytanie – na ile jeszcze potrafimy być razem? An Kaler kreśli, bez moralizowania i bez anegdot, portret współczesności, której jednym z symboli jest taneczny klub. Ciał na umownym parkiecie nie dzieli praktycznie nic, a jednak każde z nich zdaje się być zamknięte w nieprzeniknionej bańce – to prawdziwa konstelacja równoległych światów.

Bilety: 35/25 zł.

Koncepcja: An Kaler

Obsada: An Kaler, Antonija Livingstone, Dolores Hulan

Światło: Bruno Pocheron

Muzyka: Brendan Dougherty

Przestrzeń: Stephanie Rauch

Dramaturgia: Heike Albrecht

Produkcja: das Schaufenster

Współprodukcja: Tanzquartier Wien

Sfinansowano ze środków: Wien Kultur, Tanzfabrik Berlin, advancing performing arts  project, Turbo Residence ImPulsTanz and Österreichisches Kulturforum Berlin

 

Podziękowania dla: Rodrigo Sobarzo, Eva Würdinger, Ludger Orlok, Rio Rutzinger, Christa  Spatt, Stephanie Leonhardt, Sandra Noeth, Kattrin Deufert und Thomas Plischke

Pokaz spektaklu sfinansowany przez: INTPA – INTERNATIONAL NET FOR DANCE AND PERFORMANCE AUSTRIA of Tanzquartier Wien with funds by BMUKK and BMeiA

An Kaler – austriacka artystka łącząca w swoich twórczych poszukiwaniach zainteresowania różnymi dziedzinami sztuki, do czego predysponuje ją wykształcenie – ukończyła Sztuki Transmedialne na Uniwersytecie Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Studiowała też choreografię w Berlinie. Interesują ją szczególnie sztuki wizualne, performans i taniec. Występowała w projektach ważnych twórców, których można zaliczyć do nurtu  krytycznego we współczesnej choreografii – Philippa Gehmachera i Isabelle Schad. Jej pierwszym autorskim działaniem było solo Save a horse ride a cowboy, jednak właściwy debiut to dwuletni projekt Insignificant Others tworzony we współpracy z innymi artystami. Na RMNSC. będziemy mogli obejrzeć jego drugą odsłonę (learning to look sideways).

 

http://www.dasschaufenster.at/BIO

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close