Warsztaty

Legnica: Aneta Zwierzyńska – warsztaty tańca współczesnego/capoeiry

Zdjęcie: Legnica: Aneta Zwierzyńska – warsztaty tańca współczesnego/capoeiry

Profil. Fot. z materiałów NCK w Krakowie.

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Avatar i Legnickie Centrum Kultury zapraszają w dniach 27-31 grudnia na warsztaty tańca współczesnego/capoeiry. Termin: 27-31 grudnia 2013, miejsce: Akademia Rycerska (Legnickie Centrum Kultury), wiek: grupa dziecięca: od 6 lat, grupa młodzieżowa i grupa dorosłych, organizator: Teatr AVATAR oraz Legnickie Centrum Kultury. Kontakt: Teatr AVATAR tel. 663 450 842. Koszt:
dzieci – 110zł, w przedsprzedaży 100zł (do 15 grudnia), młodzież i dorośli – 160zł, w przedpłacie 140zł (do 15 grudnia). Zajęcia:
11.00 – 12.30 – zajęcia dla dzieci, 13.00 – 15.30 – zajęcia dla młodzieży i dorosłych.

Aneta Zwierzyńska, od lat oddana pasji wobec brazylijskiej formy walki łączonej z tańcem, nieustannie pogłębia swe umiejętności kształcąc się w najlepszych szkołach tańca w Austrii oraz u rodowitych Mestre capoeiry w Brazylii i Londynie.

Warsztaty dotyczyć będą wzajemnego współdziałania techniki tańca współczesnego z capoeirą. Ich integracja jest nie tylko próbą synchronizacji obu technik tanecznych, ale także służy do głębszego przyjrzenia się, połączenia i zastosowania metodologii pracy, jaką oferuje pedagogika tańca, sztuka walki oraz analiza ruchu. Proponowana przez Anetę Zwierzyńską praca ruchowa wzbogaca warsztat, motorykę ruchu oraz świadomość ciała tancerzy, zmieniają jakości tańca (m. in. dzięki zastosowaniu w tańcu elementów akrobatycznych, a także bardziej świadomego użycia rąk jako podporu w kontakcie z podłogą oraz świadomą pracą z referencją wizualną). Wprowadzenie treningu capoeiry w proces szkolenia tancerzy przyczynia się do zwiększenia dynamiki, ostrości, decyzyjności w ruchu, polepszenia kondycji fizycznej oraz świadomej pracy z refleksem i instynktem. Aspekt muzyczny w capoeirze posiada nierozerwalny związek. Wyjątkowy element stanowi poszerzenie zajęć tanecznych o śpiew i grę na instrumentach, co pogłębia umuzykalnienie tancerzy oraz wzbogaca ich świadomość na temat pracy przepony w treningu ruchowym. Obserwując procesy kreacji i edukacji tancerzy oraz capoeiristas możemy wyciągnąć wnioski dotyczące impulsów motywujących do ruchu oraz zastanowić się nad rolą improwizacji w capoeirze i tańcu współczesnym.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close