Łódź/AOIA: „Czarne solo / Biały duet” – Anna Piotrowska „Don’t call me my little sweet pony”, Anna Piotrowska, Małgorzata Piotrowska „ce_real mothers”

Zdjęcie: Łódź/AOIA: „Czarne solo / Biały duet” – Anna Piotrowska „Don’t call me my little sweet pony”, Anna Piotrowska, Małgorzata Piotrowska „ce_real mothers”

"Czarne solo Biały duet ": "ce_real mothers", fot. cojestgrane.pl, materiały nadesłane przez organizatora

Wersja do druku

Udostępnij

Wieczór tańca Czarne solo / Biały duet to prezentacja dwóch spektakli Anny Piotrowskiej, a właściwie klanu Piotrowskich. Zobaczyć będzie można solo Anny Piotrowskiej don’t call me my little sweet pony oraz duet Anny i Małgorzaty (matki i córki) ce_real mothers. Muzykę do wspomnianego duetu skomponowała Aleksandra Piotrowska, starsza córka Anny.

don’t call me my little sweet pony

Jedną z ostatnich fascynacji choreografki, poza tematami transu i śmierci, jest droga. Miniatura choreograficzna don’t call me my little sweet pony dedykowana jest głównie przemierzaniu, swoistej wewnętrznej i zewnętrznej wędrówce, w której istotne jest postrzeganie upływu czasu, który naznacza ciało.

kreacja i wykonanie: Anna Piotrowska
premiera: 24 marca 2018, Teatr ROZBARK, Bytom

 

Anna Piotrowska

Tancerka, choreografka, reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, Fundatorka i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995), producentka teatralna. Kierowniczka artystyczna zespołu Teatru ROZBARK w Bytomiu (2014-2018). Od 1996 roku stworzyła ponad 100 autorskich choreografii i przedstawień. Pedagog na uczelniach: Akademia Muzyczna w Łodzi, kierunku Taniec na Wydziale Artystycznym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. Otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego Złota Maska 2016 za całokształt pracy, za reżyserię i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 roku. W 2018 roku spektakl bless the king_nieliryczna pieśń, współtworzony przez nią z Kamilem Bończykiem, otrzymał nagrodę na Festiwalu Szekspirowskim w nurcie alternatywnym.

ce_real mothers wchodzi w skład tryptyku pt. fascynat odśrodkowy_dwatrzycztery, który jest koprodukcją Centrum Sztuki Tańca i Fundacji_eferte stworzoną przez Annę Piotrowską na jej 44 urodziny. Oprócz ce_real mothers w jego skład wchodzą spektakle: kompozycja_trzecia rzeczywistość oraz ziemia niczyja. Głównym powodem stworzenia tryptyku była chęć zmierzenia się przede wszystkim z zagadnieniem kompozycji poprzez ustawienia i relacje liczbowe w przestrzeni, które zostały zgłębione o aspekt relacji, sztuki i filozofii.

Artystki o ce_real mothers:

Jak poprzez taniec, ruch, obecność można stworzyć obraz jednej z najgłębszych relacji w marzeniach opartych na ideale. Matka i córka. Trudno tworzyć opis do tak wyjątkowego wydarzenia, jakim jest wspólny, dojrzały spektakl matki i córki. Wcześniej miałyśmy doświadczenie i spotkanie artystyczne w spektaklu Heritage, którego premiera odbyła się podczas Międzynarodowego Festiwalu Solo Duo Dance w Budapeszcie (18 stycznia 2015) w MuTheatre. Małgorzata miała wówczas 13 lat. Teraz spełniamy nasze marzenie sprzed dwóch lat. Pomysł przez cały ten czas dojrzewał i nasza uważność na siebie i relację, którą tworzymy, eksplorowałyśmy możliwie za każdym naszym spotkaniem w studio i nie tylko. Tym bardziej zagranie premiery było dla nas ważne, ponieważ wówczas Małgorzata kończyła 16 lat, a Anna 44 lata. Spektakl nasz jest zwieńczeniem poczucia tego, co jest między nami. Jaką mamy we wspólnym świecie własną przestrzeń. Jakie są podobieństwa w postrzeganiu każdej z nas z osobna. Nie jest to typowy spektakl mówiący o relacji, o problemach, o sprawach. Zbudowany jest na autentycznej bliskości fizycznej, eksplorowanej od samych narodzin Gosi. Niezwykłym prezentem dla nas jest muzyka, którą skomponowała dla nas Aleksandra Piotrowska, która scala nasz osobliwy trójkąt artystyczny.

Głównym wątkiem projektu choreograficznego Anny Piotrowskiej fascynat odśrodkowy _dwatrzycztery była fascynacja kompozycją, która zaistniała w trzech formach choreograficznych: duecie, trio i kwartecie. Istotne jest to, że choreograf tworzył dzieła od środka, zajmując się nie tylko kompozycją, ale też relacjami w jej wewnętrznej perspektywie. Co ważne różne osobiste i formalne aspekty relacji i obecności w relacji zostały w nim poruszone.

W pierwszej i drugiej części po raz pierwszy wystąpiły córki Anny Piotrowskiej: Aleksandra i Małgorzata. To bardzo ważny moment nie tylko osobisty, ale też ogromna ciekawość Piotrowskiej jako artystki na relację rodzinną w profesjonalnym świecie. Ciekawi, jak pasje i rozumienie świata przekładają się na pracę z córkami, które od zawsze były za kulisami w tym świecie.

koncepcja i choreografia: Anna Piotrowska

występują: Anna Piotrowska, Małgorzata Piotrowska

czas trwania: 30 min

Bilety: normalny 30 zł, ulgowy 20 zł www.aoia.pl lub w kasie AOIA

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:15

Łódź: Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych, ul. Zachodnia 54/56

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close