Lublin/ 26. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: „Młoda Polska” – Benedykt Król, Katarzyna Leszek, Emilia Biskupik, Joanna Brodniak

Zdjęcie: Lublin/ 26. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: „Młoda Polska” – Benedykt Król, Katarzyna Leszek, Emilia Biskupik, Joanna Brodniak

Katarzyna Leszek „illusions of shameless abundance”. Fot. materiały Lubelskiego Teatru Tańca

Centrum Kultury w Lublinie, Lubelski Teatr Tańca oraz Akademickie Centrum Kultury i Mediów UMCS Chatka Żaka w Lublinie i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na pokaz choreografii „Młodej Polski”, czyli Benedykta Króla, Katarzyny Leszek, Emilii Biskupik i Joanny Brodniak. Wydarzenie to odbędzie się w ramach 26. Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca.

Wersja do druku

Udostępnij

O wydarzeniu:

„Młoda Polska” – Benedykt Król, Katarzyna Leszek, Emilia Biskupik, Joanna Brodniak

Benedykt Król, Vigilance

Tworząc tę pracę, zależało mi na zestawieniu elementów, których suma stworzy rozległy zbiór odczuć i znaczeń. Nagrywałem dźwięk różnych czynności – jedzenia, gotowania, spaceru na przystanek – rozważając możliwości łączenia w sytuacji scenicznej codziennego z abstrakcyjnym. Dwa razy odtwarzam sytuację głębokiego poruszenia, różnie transponując przeżywane emocje, wykonywaną czynność, codzienny kontekst wydarzenia i pozory spokoju na dźwięk, ruch, działanie i obecność sceniczną.

Realizatorzy:

Pomysł, choreografia, wykonanie: Benedykt Król

Katarzyna Leszek, illusions of shameless abundance

Solo stanowi osobisty postulat i zarazem mizantropijną refleksję będącą głosem w kwestii dążeń współczesnych realiów i konsekwencji, które za sobą niosą. To iluzje bezwstydnych obfitości, które kreuję, których doświadczam, w których żyję, żeby utrzymać się w świecie wstydnych granic, a upadając, nie zapominam udawać, że nadal stoję na ziemi, na którą nie zasługuję. Stoję spokojnie, trzymam fason i pamiętam, żeby nie zapomnieć o butach.

Solo zdobyło I nagrodę na międzynarodowym konkursie Solo Dance Contest 2021 Gdańskiego Festiwalu Tańca.

Realizatorzy:

Choreografia i wykonanie: Katarzyna Leszek
Kostium: Katarzyna Leszek + kijoweszlaczki
Muzyka: Against All Logic – Illusions of Shameless Abundance, John Lennon – Imagine

 

Emilia Biskupik, Something is melting, something not (yet)

Ciało się rusza, po prostu wypuszcza, czasem nie umie się zatrzymać, bo się boi, czasem zostaje w danym ruchu i utyka, czasem transformuje, zaczyna oddychać. Szuka, ciągle czegoś szuka, jakby zagubionych kawałków siebie, odpuszczenia i bycia w kontakcie ze sobą. Misterna cielesność. Fizyka poszukiwania.

Joanna Brodniak, untold manifesto

W 2021 jej solowa choreografia untold manifesto zdobyła tytuł the best solo na międzynarodowym festiwalu Solo Duo Dance Festival w Budapeszcie oraz główną nagrodę podczas Warszawskiego Konkursu Choreograficznego. Autorka tekstów krytycznych z dziedziny teatru tańca i ruchu.

untold manifesto

jestem kobietą bez głosu i lustra

kryształowym spojrzeniem

które powraca przez gęstość i ogrom szalonego narodu

jestem człowiekiem bez prawa

karmionym tylko kłamstwem i desperacją

jestem owadem cudzej myśli

końcem jutra

rewolucją samej siebie

to (nie) jest manifest

a gniewna tyrada

alergia na patos i autosabotaż

osobista ekspresja złości

wyrażona w tonie naiwnej utopii

wyznanie wiary w możliwość pomyślenia nowego porządku

pragnienie siły i przeczucie słabości

w niezrealizowanym akcie wypowiedzi

przestaję wierzyć w siłę słowa

marzy mi się wersja zapasowa tego kraju

morze obiecane

Realizatorzy:

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Joanna Brodniak
Muzyka: We are the people Iggy Pop / Stil Acid Arab feat Cem Yildiz

Emilia Biskupik „Something is melting, something not (yet)”. Fot. Klaudyna Schubert

Emilia Biskupik „Something is melting, something not (yet)”. Fot. Klaudyna Schubert

Joanna Brodniak „untold manifesto”. Fot. Aleksandra Staszczyk

Joanna Brodniak „untold manifesto”. Fot. Aleksandra Staszczyk

Benedykt Król „Vigilance”. Fot. Klaudyna Schubert

Benedykt Król „Vigilance”. Fot. Klaudyna Schubert

***

O Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca:

W programie 26. MSTT dominować będzie wieloaspektowość, wielowątkowość i różnorodność. Bardziej niż dotąd będziemy poszukiwać nowych narzędzi artystycznych, nowych myśli i nowych perspektyw. Po 25 latach istnienia festiwalu chcemy, dokonując refleksji nad przeszłością, spojrzeć odważnie w przyszłość, która stawia wyzwania i wymaga od nas TRANSFORMACJI. To hasło przewodnie tegorocznej edycji będzie towarzyszyć spektaklom, warsztatom, filmom i wszystkim wydarzeniom, podczas których mamy nadzieję spotkać się z widzami, tak jak i my, ciekawymi efektów owej transformacji na scenie oraz w otaczającej nas rzeczywistości. Szczególną uwagę chcemy poświęcić artystom ukraińskim, których życie i twórczość uległy radykalnej transformacji, nikogo nie pozostawiając obojętnym.

PROGRAM FESTIWALU

Wydarzenia towarzyszące:

9–13 listopada 2022, Let the body speak – instalacja filmowa, foyer sali Czarnej Centrum Kultury w Lublinie
9 listopada godz. 18.00 – wernisaż; 10–13 listopada godz.11.00–17.00

11–13 listopada 2022, Warsztaty tańca współczesnego
Prowadzenie: Inna Aslamova, Ann Van den Broek, Evelyne de Weerdt, Courtney May Robertson, Katarzyna Wolińska, Rita Lira
Sale prób, Centrum Kultury w Lublinie oraz Sala Baletowa, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie

Strona festiwaluhttps://mstt.pl/

Ann Van den Broek. „Joy Enjoy Joy”. Fot. Rio Staelens

Maciej Kuźmiński Company „Every Minute Motherland”. Fot. materiały Lubelskiego Teatru Tańca

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close