Spektakle

Lublin/Finał VI Maat Festival „Israel Now”: Andrea Costanzo Martini „Trop”

Zdjęcie: Lublin/Finał VI Maat Festival „Israel Now”: Andrea Costanzo Martini „Trop”

Fot. Patrycja Płanik

Wersja do druku

Udostępnij

Finał VI edycji VI Maat Festival „Israel Now” odbędzie się w Lublinie w dniach 5-8 grudnia 2014 roku. Jako pierwszy zaprezentuje efekt swojej rezydencji choreograf Andrea Costanzo Martini z solo Trop. W czasie rezydencji w teatrze Maat artysta badał ruch w całkowitym oderwaniu od znaczenia. Chciał się przekonać, czy poprzez organizowanie stworzonego materiału w strukturę, która  zawiera tekst, dźwięk oraz video, uda mu się uwolnić ruch od jakichkolwiek zobowiązań opisowych, bez zatracenia jego aktywności i dominacji w kompozycji. Ruch ma być jasny i ostry jak słowa, jednocześnie otwierający lukę pomiędzy zamiarem a wypowiedzią.

Trop (20 min)

Solo jest desperackim poszukiwaniem znaczenia, podróżą przez brak sensu i sposobach na jego znalezienie. Odnalezienie sensu następuje poprzez ruch, z ruchem, czy wychodząc poza ruch? Kolejną wyłaniającą się warstwą znaczeniową są kłamstwa i manipulacja. Co nadaje rzeczom rzeczywisty charakter? Czy cierpienie wynikające z braku wiary w cokolwiek warte jest dążenia do prawdy?

Andrea Costanzo Martini urodził się w Cuneo, we Włoszech; ukończył Akademię Baletu Heinz Bosl Stiftung w Monachium. Zaczynał jako tancerz baletu, podróżując pomiędzy Izraelem a Szwecją, gdzie współpracował z Batsheva Dance Company (pod kierownictwem Ohada Naharina), Cullberg Ballet, a także Inbal Pinto & Avshalom Pollack Dance Co. Występował w spektaklach takich artystów, jak: Ohad Naharin, Sharon Eyal, Jiří Kylián, Crystal Pite, Alexander Ekman, Benoît Lachambre, Inbal Pinto. Andrea zaczął przygotowywać choreografie w ramach Batsheva Iotsrim (Dancers Create), zarówno dla młodego, jak i dla głównego zespołu (2007-2010). W 2009 jedna z jego prac została wybrana przez artystę video Oriego Golana do produkcji video tanecznego. W 2011 przygotował spektakl na sześciu mężczyzn-tancerzy z Cullberg Ballet zatytułowany Tylko dla mężczyzn, który był pokazywany w Moderna Dans Teater (MDT) w Sztokholmie. W marcu 2013 jego spektakl solowy Co wydarzyło się w Turynie otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii Taniec i Choreografia w czasie Stuttgart Solo Tanz Competition. Od tego czasu spektakl był prezentowany w wielu krajach (Izrael, Włochy, Niemcy, Szwajcaria). Poza pracą jako wykonawca i choreograf, uczy GaGa i improwizacji w różnych szkołach oraz zespołach (m.in. Cullberg Ballet, Szwedzki Balet Narodowy, DOCH oraz Pinto Dance).

Program VI Maat Festival „Israel Now”

TRAILER

Strona festiwalu

VI MAAT FESTIVAL ‚ISRAEL NOW!’ 2014 idea, koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) / multimedia/video: Patrycja Płanik / korespondent Izraelski i koordynacja międzynarodowa: Ewa Szubstarska / rezydenci programu: Daphna Horenczyk, Lilach Livne, Andrea Costanzo Martini, Adi Weinberg, Michael Getman, Talia De Vries oraz Piotr Trojan / produkcja: Maria Sapeta / technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd / program kuratorski Tomasza Bazana ‘Maat Festival’ zrealizowany ze środków: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close