Spektakle

Lublin/Finał VI Maat Festival „Israel Now”: Efrat Stempler „Festgefahren (W martwym punkcie)”

Zdjęcie: Lublin/Finał VI Maat Festival „Israel Now”: Efrat Stempler „Festgefahren (W martwym punkcie)”

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Finał VI edycji VI Maat Festival „Israel Now” odbędzie się w Lublinie w dniach 5-8 grudnia 2014 roku. Jako pierwsza zaprezentuje solo na tancerkę Brit Rodemund choreografka Efrat Stempler – Festgefahren (W martwym punkcie). Bohaterka spektaklu z całego serca pragnie wolności, lecz jej życiem kieruje kontrola uniemożliwiająca wyzwolenie. Będąc uwięzionym w wybranym przez siebie porządku dziennym burżuazyjnej egzystencji człowiek jedynie organizuje swoje życie zamiast żyć. Pozorny raj staje się złotą klatką.

Z recenzji:

„Wreszcie należy zaznaczyc, że Festgefahren to Brit Rrodemund. Życie naszpikowane, zdawałoby się ważnymi, zobowiązaniami czyni z człowieka istotę w ciągłym pośpiechu. Brit Rodemund stosownie do tego wibruje jak rozedrgany kłębek nerwów poprzez sceny wyreżyserowane przez choreografkę Efrat Stempler. Tańczy nieustannie wzdłuż cienkiej, czerwonej linii, na skraju utraty panowania nad sobą/eksplozji.”

Annett Jaensch, Tanzpresse.de

 

Choreografia: Efrat Stempler

We współpracy z tancerką: Brit Rodemund

Muzyka: Maurice Ravel

Dźwięk: Micha Kaplan

Fotografie: Ruthe Zuntz

Światło: Asier Solana

Produkcja: Matthias Püsch

PR: k3 berlin – Heike Diehm

Premiera: Październik 2012

Efrat Stempler dorastała w Tel Awiwie. Od 2014 roku mieszka i pracuje w Berlinie. W latach  1992-1995 uczyła się w szkole artystycznej Telma Yelin, w 2001 roku ukończyła z wyróżnieniem reżyserię teatralną na Uniwersytecie w Tel Awiwie. W latach 1996-2000 była tancerką w Batsheva Ensamble i zespole Baraka Marshalla; współpracowała także z innymi choreografami w Izraelu. W 2002 roku Efrat dołączyła do Tanzkompanie Oldenburg MS Schrittmacher (Berlin) prowadzonych przez choreografa Martina Stiefermanna. Ich współpraca twa do dziś – Efrat jest tancerką i dzieli ze Stiefermannem zadania dyrektora artystycznego. Wzięła udział w następujących projektach: Das Lewskow-ManuskriptEin SportstückBegeben Sie sichAnatomie einer NachrichtGold Alice in Wunderland. Od 2004 roku pracuje jako choreografka i nauczycielka tańca w Berlinie. W 2006 roku założyła własny zespół, cie Efrat Stempler. Premiera jego pierwszej pracy Shu Shu odbyła się w DOCK11 w Berlinie. Od 2006 roku zespół stworzył trzy kolejne prace: shu shu werk; 1,2,3 Sauerfisch Reloaded i Fesgefahren; występował też na wielu festiwalach międzynarodowych, w tym M1 Fringe Festival w Singapurze, festiwalu teatralnym Man.in.Fest w Rumunii czy Infant Festival w Serbii. Od 2008 roku Efrat Stempler pracuje także jako choreograf w teatrach w Niemczech, Polsce i Szwajcarii, współpracując z reżyserami takimi jak Wojtek Klemm czy Mark Zurmühle przy różnych produkcjach, w tym m.in.: Brotladen (Brecht), Penthesilea (Kleist) Zement (Müller) czy Faust (Goethe).

Brit Rodemund urodziła sie w Berlinie i tam też uczyła się w państwowej szkole baletowej (Staatliche Balletschule Berlin). W 1989 została finalistką Prix de Lausanne, rok później wygrała główną nagrodę w narodowym konkursie baletowym w NRD (Nationalen Ballett-wettbewerb der DDR). Od 1990 do 1995 była zaangażowana w Niemieckiej Operze Narodowej (Deutschen Staatsoper) w Berlinie, od 1991 roku już jako solistka. Od 1995-1998 była solistką Aalto Ballet Theater w Essen, gdzie została nagrodzona Aalto Stage Prize za kreację Tatiany w Eugeniuszu Onieginie w choreografii Johna Cranko. W 1998 przeniosła się do Baletu Norymberskiego, od 2000 roku pracuje jako artystka nieetatowa. Współpracowała między innymi z Marco Santim, Christianem Spuckem, Katją Wachter, Christophem Winklerem, Silvana Schröder, Zufit Simon, Efrat Stempler, Niną Kurzeją, Tomi Paasonen, Dansity Amsterdam, Helleną Waldmann oraz z Berlińskim Teatrem Dokumentalnym. Od 1999 uczyła tańca klasycznego w przeróżnych szkołach tańca, m.in. Marameo,  Produktions-zentrum oraz Centrum Tańca w Stuttgarcie. W latach 2007-2010 była instruktorką tańca klasycznego w szkole teatralnej „Ernst Busch” w Berlinie (Die Hochschule für Schauspielkunst „Ernst Busch”).

Strona zespołu cie Efrat Stempler

Program VI Maat Festival „Israel Now”

TRAILER

Strona festiwalu

VI MAAT FESTIVAL, ISRAEL NOW!’ 2014 idea, koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) / multimedia/video: Patrycja Płanik / korespondent Izraelski i koordynacja międzynarodowa: Ewa Szubstarska / rezydenci programu: Daphna Horenczyk, Lilach Livne, Andrea Costanzo Martini, Adi Weinberg, Michael Getman, Talia De Vries oraz Piotr Trojan / produkcja: Maria Sapeta / technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd / program kuratorski Tomasza Bazana ‘Maat Festival’ zrealizowany ze środków: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close