
Z materiałów Maat Festival
Z materiałów Maat Festival
W spektaklach Tomasza Bazana ciało wydobyte z mitu jest nieustannie konfrontowane z wizerunkiem ciała przetworzonego za pomocą technik multimedialnych. Dzięki temu funkcjonuje w kilku przestrzeniach jednocześnie, tworząc nowe konteksty dla tańca jako formy ekspresji. Dawne narracje łączą się z indywidualnym doświadczeniem cielesności, a to co intelektualne znajduje rozproszoną formę wyrazu, śledzoną przez wnikliwe oko kamery. Ciało tancerza staje się ciałem historii, a historia – opowieścią o ciele. Cytaty przestają być cudzymi słowami, słowa powracają z figury tancerza owładniętego ruchem i zostają wzbogacone o doświadczenie wysiłku. W swoim wystąpieniu spróbuję nakreślić kulturowe uwikłania Teatru Maat i odpowiedzieć na pytania o ich związki ze współczesną myślą antropologiczną.
Magdalena Szpecht – absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ze specjalizacją Creative writing: film, teatr, telewizja na Uniwersytecie Wrocławskim. Redaktorka działu Teatr w portalu kulturalnym G-punkt.pl. Dziennikarka i publicystka kulturalna, jako recenzentka teatralna współpracuje między innymi z „Tygodnikiem Powszechnym”, „Notatnikiem Teatralnym”, tygodnikiem „Newsweek” i miesięcznikiem „Znak”. W „Lampie” publikuje wywiady z pisarzami i recenzje książkowe. Mieszka we Wrocławiu.