Warsztaty

Lublin/Letnie Forum Tańca Współczesnego 2015: Warsztaty – prowadzenie: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Karina-Adamczak Kasprzak, Liz Santoro

Zdjęcie: Lublin/Letnie Forum Tańca Współczesnego 2015: Warsztaty – prowadzenie: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Karina-Adamczak Kasprzak, Liz Santoro

Na zdjęciu: Katarzyna Kania. Fot. Piotr Wyszomirski.

Wersja do druku

Udostępnij

Lubelski Teatr Tańca i Centrum Kultury w Lublinie zapraszają na warsztaty, które odbędą się w ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego 2015. Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach proszone są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl, uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>>

O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty.
Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie.

Warsztaty poprowadzą: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Karina-Adamczak Kasprzak, Liz Santoro

koszt:
– opłata za udział w Warsztatach:
do 22 czerwca
Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 120 zł
Gr. B (gr. początkująca) – 100 zł

po 22.06
Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 150 zł
Gr. B (gr. początkująca) – 130 zł

Cena za zajęcia dla uczestników zajęć Centrum Ruchu
do 22 czerwca
Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 100 zł
Gr. B (gr. początkująca) – 80 zł

po 22 czerwca
Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 130 zł
Gr. B (gr. początkująca) – 105 zł

– wpłaty należy przesyłać na konto
Bank Pekao S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780
z dopiskiem „Warsztaty – LFTW”
Adres odbiorcy:
Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12, 20-007 Lublin

Harmonogram warsztatów:

27 czerwca (sobota)
11:00-12:30 Piotr Stanek (GR A) / Katarzyna Kania (GR B)
12:45-14:15 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A) / Liz Santoro (GR B)
14:30-16:00 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak (GR B)

28 czerwca (niedziela)
11:00-12:30 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A)  / Liz Santoro (GR B)
12:45-14:15 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak  (GR B)
14:30-16:00 Liz Santoro (GR A)

Dodatkowo organizatorzy  przygotowali ofertę specjalną: w sobotę (27 czerwca) o 9:30-11:00 odbędą się zajęcia jogi, na które zaproszeni są wszyscy chętni. W ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego obowiązuje specjalna cena za pojedyncze zajęcia w wysokości 15zł. Chęć wzięcia udziału w zajęciach jogi należy  zaznaczyć w karcie zgłoszeń.

Opis grup warsztatowych
Do grupy A organizatorzy zapraszają  osoby spełniające  następujące kryteria:
–  dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego,
–  dobra świadomość własnego ciała,
–  stały udział w zajęciach z techniki tańca współczesnego / regularne uczestnictwo w warsztatach z technik tańca współczesnego od minimum 3 lat,

Do grupy  B organizatorzy zapraszają osoby początkujące:
Czyli wszystkie zainteresowane poznaniem tańca współczesnego,
chcące poznać możliwości własnego ciała oraz rozwinąć swój potencjał twórczy i zajrzeć do świata teatru tańca.
Jak również tych, którzy na co dzień są osobami aktywnymi fizycznie, jaki i zajmują się innymi dziedzinami tańca czy też chcą wrócić po dłuższej przerwie na pola aktywności tanecznej.

O nauczycielach i warsztatach:

Piotr Stanek

Świadomość swojego ciała daje tancerzowi umiejętność generowania różnego rodzaju jakości ruchowych oraz łatwość w odnalezieniu się w wielu formach tańca współczesnego. Dlatego też podczas warsztatu będziemy skupiać się na poszerzaniu tej świadomości, by wydobyć z każdego uczestnika jego osobistą wyrazistość oraz ekspresję. Wykorzystywać będziemy m.in. choreografię z repertuaru J. Van Daele (spektakl ,,Working title: Ego’’). W mocno fizycznej choreografii  będziemy pracować nad świadomym korzystaniem z pędu, zawieszenia, siły odśrodkowej, grawitacji, jak i również pracować nad usprawnieniem indywidualnej dynamiki i siły w ruchu.

Piotr Stanek przez 6 lat występował w zespole Tańca Ludowego Złocienie pod okiem Pani Romany Kowalewicz. Uczestnik siedmiu edycji Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju, które prowadzą m.in.: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Igor Podsiadło, Dawid Lorenc, Krzysztof Skolimowski. Od 2011 roku student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły. Uczestnik Ogólnopolskich Eliminacji konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana, spektaklu produkcji Teatru Dada von Bzdülöw. Współtwórca i tancerz duetu  Bad dancing Good art,  jak również spektaklu Zrabowali mi składaka, który stworzony był w ramach programu klubu Żak w Gdańsku: REZYDENCJA/PREMIERA 2014. Odtwórca głównej roli w spektaklu dyplomowym w reż. Jerzego Stuhra Ubu król, czyli Polacy oraz tancerz w spektaklu Working title:Ego,  chor. Jens Van Daele.

 

Katarzyna Kania

 
Warsztat opierać się będzie na ćwiczeniach rozwijających wyobraźnię i kreatywność ciała. Będziemy poszukiwać  schematów, które zazwyczaj wykorzystujemy w ruchu i odnajdywać nowe drogi posługiwania się ciałem i poszerzania jego możliwości. Poprzez położenie nacisku na wykorzystanie impulsów z niego wypływających, jego ciężaru, pracy z energią i pędem- balansowania między stanem równowagi a upadkiem,  będziemy rozwijać umiejętność swobodnego posługiwania się ciałem w tańcu.

Katarzyna Kania edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanceczne little:interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry).  Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Asystentka Prof. Jerzego Stuhra oraz współautorka choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy – za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentka belgijskiego choreografa Jens’a Van Daele’a  przy spektaklu Working title Ego.

Karina Adamczak-Kasprzak

Modern dance
Pojęcie modern dance na całym świecie kojarzy się z postacią Marthy Graham, której zawdzięczamy określenie zasad dotyczących zarówno techniki, jak i filozofii i estetyki tańca modern. W kontrze do sztucznej i wyidealizowanej formy baletu klasycznego Martha Graham zaproponowała taniec, który odwoływał się do rzeczywistych zdarzeń i przeżyć współczesnego człowieka. Techniczną podstawą modern Dance wg Marthy Graham jest effort (wysiłek pojmowany jako źródło ruchu) i współdziałanie dwu naprzemiennych czynników: contraction (skurczenie, sprężenie) i release (wydłużenie) ruchu. Stanowiąc bazę, swoisty alfabet dla wszystkich tancerzy współczesnych modern pozostaje technika otwarta uzupełniana o nowe elementy charakterystyczne dla doświadczeń i stylu danego twórcy i pedagoga.

Prowadząca warsztat, Karina Adamczak-Kasprzak proponuje uczestnikom zajęcia rozpoczynające się rozgrzewką, pracę nad izolacja ciała i jego elastycznością, wzmacnianie wszystkich mięśni, pogłębianie zakresów ruchowych i rozwój koordynacji oraz część poświęconą dancefloor i poszukiwanie nowych możliwości ruchowych w oparciu o autorską choreografię.

Karina Adamczak-Kasprzak – tancerka, pedagog, choreograf. I solistka Polskiego Teatru Tańca, z którym jest związana od roku 1993. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu i pedagogiki baletu Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała w Polskim Teatrze Tańca II jeszcze jako uczennica szkoły baletowej. Tańczyła m.in. w choreografiach Matsa Eka, Birgit Cullberg, Ohada Naharina, Dominiqa Bagouta, Orjana Anderssona, Virpi Pahkinen, Yossi Berga, Istvana Juhos-Putto, Thierry Vergera, Ewy Wycichowskiej, Jerzego Makarowskiego i Jacka Przybyłowicza. Jest pedagogiem tańca współczesnego i jazzowego w poznańskiej szkole baletowej. Prowadzi zajęcia na  Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęciach Tańca Współczesnego w Poznaniu.

Jest autorką choreografii do spektakli reżyserowanych przez Marcina Libera (Jedynak) i Piotra Kruszczyńskiego (Romeo i Julia, Królowa i Szekspir). W roku 2009 wspólnie z Agatą Ambrozińską-Rachuta zrealizowała w Atelier Polskiego Teatru Tańca spektakl Balladyna. Tańczy w niemal całym repertuarze Teatru,  m.in. w spektaklach: Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Tango z Lady M., Wiosna-Effatha, Carpe Diem, Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach, Walk@ karnawału z postem, FootBall@…, XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek V, lata 1988-1992: Samotność Fausta, Szkoda, że Cię tu nie ma (chor. Ewa Wycichowska), Lato Red-Sun (chor. Thierry Verger), 3×3 (chor. Agnieszka Fertała), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg), Jesień-Nuembir (chor. Jacek Przybyłowicz), Chopin Fresh Fruits, Trzy siostry – wyobrażenie (chor. Andrzej Adamczak), O-ZONE, Alexanderplatz i Desert (chor. Paulina Wycichowska) Czterdzieści (chor. Jo Strømgren) oraz Open Field (chor. Nadar Rosano).W 2013 roku została uhonorowana brązowym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”

Liz Santoro

Warsztaty będą dotyczyć uwagi. Skupianiu jej, odbieraniu jej, chwytaniu jej, posiadaniu jej, utrzymywaniu jej. Uwaga jest działaniem, jest ruchem. Zaczniemy od rozgrzewki skupionej na anatomii, w trakcie której będą wykorzystywane ćwiczenia o zaplanowanej strukturze, jak również bazujące na improwizacji. Informacje pochodzące z klasycznych form tanecznych, studiów performatywnych, neurofizjologii i nauk kognitywnych, będą stanowić bazę dla naszych poszukiwań dotyczących stanów skupienia. Będziemy próbowali nie tylko rozszerzyć świadomość naszych własnych ciał znajdujących się w konkretnym czasie i przestrzeni ale będziemy też używali skupienia aby uzyskać dostęp do nowych narzędzi ruchowych.

Liz Santoro jest amerykańską tancerką i choreografką dzielącą swój czas pomiędzy Paryżem a Nowym Jorkiem. Rozpoczęła swoją edukację taneczną w Bostońskiej Szkole Baletowej pod okiem Marcusa Schulkinda. Następnie studiowała neurologię na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge, gdzie uzyskała tytuł licencjacki w 2001 roku. W swojej karierze zawodowej pracowała z wieloma choreografami, w tym: Alexandra Bachzetsis, Philipp Gehmacher, Jack Ferver, Trajal Harrell, Sam Kim, Heather Kravas, Jillian Peña, Eszter Salamon & Christine de Smedt, David Wampach i Ann Liv Young. Jej choreografia stworzona z Pierre Godardem była prezentowana w ramach Laboratorium Ruchu („Movement Research”) w takich miejscach jak: Judson Church, Danspace Project w Kościele św. Marka, The Chocolate Factory Theater, Dance Theater Workshop oraz Muzeum Sztuki I Designu w Nowym Jorku a także w Théâtre de Vanves, Atelier de Paris – Carolyn Carlson, Centre Pompidou-Metz. Dodatkowo brała udział w takich festiwalach jak: Actoral, ImPulsTanz, Entre Cour et Jardins, American Realness. Ich dzieło Watch it, w wersji prezentowanej przez Muzeum Sztuki i Designu w Nowym Jorku, otrzymało nagrodę Bessie w 2013 roku w kategorii Najlepszej Produkcji za pracę wytyczającą nowe szlaki dla tańca współczesnego. Ich kompania, Le principe d’incertitude, odbywa obecnie rezydencję artystyczną w Le principe d’incertitude.

Więcej informacji

powiązane

Ludzie

Karina Adamczak-Kasprzak

Karina Adamczak-Kasprzak

Lubelski Teatr Tańca i Centrum Kultury w Lublinie zapraszają na warsztaty, które odbędą się w ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego 2015. Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach proszone są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl, uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>> O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty. Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie. Warsztaty poprowadzą: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Karina-Adamczak Kasprzak, Liz Santoro koszt: – opłata za udział w Warsztatach: do 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 120 zł Gr. B (gr. początkująca) – 100 zł po 22.06 Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 150 zł Gr. B (gr. początkująca) – 130 zł Cena za zajęcia dla uczestników zajęć Centrum Ruchu do 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 100 zł Gr. B (gr. początkująca) – 80 zł po 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 130 zł Gr. B (gr. początkująca) – 105 zł – wpłaty należy przesyłać na konto Bank Pekao S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 z dopiskiem „Warsztaty – LFTW” Adres odbiorcy: Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12, 20-007 Lublin Harmonogram warsztatów: 27 czerwca (sobota) 11:00-12:30 Piotr Stanek (GR A) / Katarzyna Kania (GR B) 12:45-14:15 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A) / Liz Santoro (GR B) 14:30-16:00 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak (GR B) 28 czerwca (niedziela) 11:00-12:30 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A)  / Liz Santoro (GR B) 12:45-14:15 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak  (GR B) 14:30-16:00 Liz Santoro (GR A) Dodatkowo organizatorzy  przygotowali ofertę specjalną: w sobotę (27 czerwca) o 9:30-11:00 odbędą się zajęcia jogi, na które zaproszeni są wszyscy chętni. W ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego obowiązuje specjalna cena za pojedyncze zajęcia w wysokości 15zł. Chęć wzięcia udziału w zajęciach jogi należy  zaznaczyć w karcie zgłoszeń. Opis grup warsztatowych Do grupy A organizatorzy zapraszają  osoby spełniające  następujące kryteria: –  dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego, –  dobra świadomość własnego ciała, –  stały udział w zajęciach z techniki tańca współczesnego / regularne uczestnictwo w warsztatach z technik tańca współczesnego od minimum 3 lat, Do grupy  B organizatorzy zapraszają osoby początkujące: Czyli wszystkie zainteresowane poznaniem tańca współczesnego, chcące poznać możliwości własnego ciała oraz rozwinąć swój potencjał twórczy i zajrzeć do świata teatru tańca. Jak również tych, którzy na co dzień są osobami aktywnymi fizycznie, jaki i zajmują się innymi dziedzinami tańca czy też chcą wrócić po dłuższej przerwie na pola aktywności tanecznej. O nauczycielach i warsztatach: Piotr Stanek Świadomość swojego ciała daje tancerzowi umiejętność generowania różnego rodzaju jakości ruchowych oraz łatwość w odnalezieniu się w wielu formach tańca współczesnego. Dlatego też podczas warsztatu będziemy skupiać się na poszerzaniu tej świadomości, by wydobyć z każdego uczestnika jego osobistą wyrazistość oraz ekspresję. Wykorzystywać będziemy m.in. choreografię z repertuaru J. Van Daele (spektakl ,,Working title: Ego’’). W mocno fizycznej choreografii  będziemy pracować nad świadomym korzystaniem z pędu, zawieszenia, siły odśrodkowej, grawitacji, jak i również pracować nad usprawnieniem indywidualnej dynamiki i siły w ruchu. Piotr Stanek przez 6 lat występował w zespole Tańca Ludowego Złocienie pod okiem Pani Romany Kowalewicz. Uczestnik siedmiu edycji Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju, które prowadzą m.in.: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Igor Podsiadło, Dawid Lorenc, Krzysztof Skolimowski. Od 2011 roku student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły. Uczestnik Ogólnopolskich Eliminacji konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana, spektaklu produkcji Teatru Dada von Bzdülöw. Współtwórca i tancerz duetu  Bad dancing – Good art,  jak również spektaklu Zrabowali mi składaka, który stworzony był w ramach programu klubu Żak w Gdańsku: REZYDENCJA/PREMIERA 2014. Odtwórca głównej roli w spektaklu dyplomowym w reż. Jerzego Stuhra Ubu król, czyli Polacy oraz tancerz w spektaklu Working title:Ego,  chor. Jens Van Daele.     Katarzyna Kania   Warsztat opierać się będzie na ćwiczeniach rozwijających wyobraźnię i kreatywność ciała. Będziemy poszukiwać  schematów, które zazwyczaj wykorzystujemy w ruchu i odnajdywać nowe drogi posługiwania się ciałem i poszerzania jego możliwości. Poprzez położenie nacisku na wykorzystanie impulsów z niego wypływających, jego ciężaru, pracy z energią i pędem- balansowania między stanem równowagi a upadkiem,  będziemy rozwijać umiejętność swobodnego posługiwania się ciałem w tańcu. Katarzyna Kania edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanceczne little:interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry).  Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Asystentka Prof. Jerzego Stuhra oraz współautorka choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy – za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentka belgijskiego choreografa Jens’a Van Daele’a  przy spektaklu Working title Ego. Karina Adamczak-Kasprzak Modern dance Pojęcie modern dance na całym świecie kojarzy się z postacią Marthy Graham, której zawdzięczamy określenie zasad dotyczących zarówno techniki, jak i filozofii i estetyki tańca modern. W kontrze do sztucznej i wyidealizowanej formy baletu klasycznego Martha Graham zaproponowała taniec, który odwoływał się do rzeczywistych zdarzeń i przeżyć współczesnego człowieka. Techniczną podstawą modern Dance wg Marthy Graham jest effort (wysiłek pojmowany jako źródło ruchu) i współdziałanie dwu naprzemiennych czynników: contraction (skurczenie, sprężenie) i release (wydłużenie) ruchu. Stanowiąc bazę, swoisty alfabet dla wszystkich tancerzy współczesnych modern pozostaje technika otwarta uzupełniana o nowe elementy charakterystyczne dla doświadczeń i stylu danego twórcy i pedagoga. Prowadząca warsztat, Karina Adamczak-Kasprzak proponuje uczestnikom zajęcia rozpoczynające się rozgrzewką, pracę nad izolacja ciała i jego elastycznością, wzmacnianie wszystkich mięśni, pogłębianie zakresów ruchowych i rozwój koordynacji oraz część poświęconą dancefloor i poszukiwanie nowych możliwości ruchowych w oparciu o autorską choreografię. Karina Adamczak-Kasprzak – tancerka, pedagog, choreograf. I solistka Polskiego Teatru Tańca, z którym jest związana od roku 1993. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu i pedagogiki baletu Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała w Polskim Teatrze Tańca II jeszcze jako uczennica szkoły baletowej. Tańczyła m.in. w choreografiach Matsa Eka, Birgit Cullberg, Ohada Naharina, Dominiqa Bagouta, Orjana Anderssona, Virpi Pahkinen, Yossi Berga, Istvana Juhos-Putto, Thierry Vergera, Ewy Wycichowskiej, Jerzego Makarowskiego i Jacka Przybyłowicza. Jest pedagogiem tańca współczesnego i jazzowego w poznańskiej szkole baletowej. Prowadzi zajęcia na  Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęciach Tańca Współczesnego w Poznaniu. Jest autorką choreografii do spektakli reżyserowanych przez Marcina Libera (Jedynak) i Piotra Kruszczyńskiego (Romeo i Julia, Królowa i Szekspir). W roku 2009 wspólnie z Agatą Ambrozińską-Rachuta zrealizowała w Atelier Polskiego Teatru Tańca spektakl Balladyna. Tańczy w niemal całym repertuarze Teatru,  m.in. w spektaklach: Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Tango z Lady M., Wiosna-Effatha, Carpe Diem, Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach, Walk@ karnawału z postem, FootBall@…, XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek V, lata 1988-1992: Samotność Fausta, Szkoda, że Cię tu nie ma (chor. Ewa Wycichowska), Lato Red-Sun (chor. Thierry Verger), 3×3 (chor. Agnieszka Fertała), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg), Jesień-Nuembir (chor. Jacek Przybyłowicz), Chopin Fresh Fruits, Trzy siostry – wyobrażenie (chor. Andrzej Adamczak), O-ZONE, Alexanderplatz i Desert (chor. Paulina Wycichowska) Czterdzieści (chor. Jo Strømgren) oraz Open Field (chor. Nadar Rosano).W 2013 roku została uhonorowana brązowym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” Liz Santoro Warsztaty będą dotyczyć uwagi. Skupianiu jej, odbieraniu jej, chwytaniu jej, posiadaniu jej, utrzymywaniu jej. Uwaga jest działaniem, jest ruchem. Zaczniemy od rozgrzewki skupionej na anatomii, w trakcie której będą wykorzystywane ćwiczenia o zaplanowanej strukturze, jak również bazujące na improwizacji. Informacje pochodzące z klasycznych form tanecznych, studiów performatywnych, neurofizjologii i nauk kognitywnych, będą stanowić bazę dla naszych poszukiwań dotyczących stanów skupienia. Będziemy próbowali nie tylko rozszerzyć świadomość naszych własnych ciał znajdujących się w konkretnym czasie i przestrzeni ale będziemy też używali skupienia aby uzyskać dostęp do nowych narzędzi ruchowych. Liz Santoro jest amerykańską tancerką i choreografką dzielącą swój czas pomiędzy Paryżem a Nowym Jorkiem. Rozpoczęła swoją edukację taneczną w Bostońskiej Szkole Baletowej pod okiem Marcusa Schulkinda. Następnie studiowała neurologię na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge, gdzie uzyskała tytuł licencjacki w 2001 roku. W swojej karierze zawodowej pracowała z wieloma choreografami, w tym: Alexandra Bachzetsis, Philipp Gehmacher, Jack Ferver, Trajal Harrell, Sam Kim, Heather Kravas, Jillian Peña, Eszter Salamon & Christine de Smedt, David Wampach i Ann Liv Young. Jej choreografia stworzona z Pierre Godardem była prezentowana w ramach Laboratorium Ruchu („Movement Research”) w takich miejscach jak: Judson Church, Danspace Project w Kościele św. Marka, The Chocolate Factory Theater, Dance Theater Workshop oraz Muzeum Sztuki I Designu w Nowym Jorku a także w Théâtre de Vanves, Atelier de Paris – Carolyn Carlson, Centre Pompidou-Metz. Dodatkowo brała udział w takich festiwalach jak: Actoral, ImPulsTanz, Entre Cour et Jardins, American Realness. Ich dzieło Watch it, w wersji prezentowanej przez Muzeum Sztuki i Designu w Nowym Jorku, otrzymało nagrodę Bessie w 2013 roku w kategorii Najlepszej Produkcji za pracę wytyczającą nowe szlaki dla tańca współczesnego. Ich kompania, Le principe d’incertitude, odbywa obecnie rezydencję artystyczną w Le principe d’incertitude. Więcej informacji

Piotr Stanek

Piotr Stanek

  • tancerz

Lubelski Teatr Tańca i Centrum Kultury w Lublinie zapraszają na warsztaty, które odbędą się w ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego 2015. Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach proszone są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl, uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>> O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty. Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie. Warsztaty poprowadzą: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Karina-Adamczak Kasprzak, Liz Santoro koszt: – opłata za udział w Warsztatach: do 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 120 zł Gr. B (gr. początkująca) – 100 zł po 22.06 Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 150 zł Gr. B (gr. początkująca) – 130 zł Cena za zajęcia dla uczestników zajęć Centrum Ruchu do 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 100 zł Gr. B (gr. początkująca) – 80 zł po 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 130 zł Gr. B (gr. początkująca) – 105 zł – wpłaty należy przesyłać na konto Bank Pekao S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 z dopiskiem „Warsztaty – LFTW” Adres odbiorcy: Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12, 20-007 Lublin Harmonogram warsztatów: 27 czerwca (sobota) 11:00-12:30 Piotr Stanek (GR A) / Katarzyna Kania (GR B) 12:45-14:15 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A) / Liz Santoro (GR B) 14:30-16:00 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak (GR B) 28 czerwca (niedziela) 11:00-12:30 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A)  / Liz Santoro (GR B) 12:45-14:15 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak  (GR B) 14:30-16:00 Liz Santoro (GR A) Dodatkowo organizatorzy  przygotowali ofertę specjalną: w sobotę (27 czerwca) o 9:30-11:00 odbędą się zajęcia jogi, na które zaproszeni są wszyscy chętni. W ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego obowiązuje specjalna cena za pojedyncze zajęcia w wysokości 15zł. Chęć wzięcia udziału w zajęciach jogi należy  zaznaczyć w karcie zgłoszeń. Opis grup warsztatowych Do grupy A organizatorzy zapraszają  osoby spełniające  następujące kryteria: –  dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego, –  dobra świadomość własnego ciała, –  stały udział w zajęciach z techniki tańca współczesnego / regularne uczestnictwo w warsztatach z technik tańca współczesnego od minimum 3 lat, Do grupy  B organizatorzy zapraszają osoby początkujące: Czyli wszystkie zainteresowane poznaniem tańca współczesnego, chcące poznać możliwości własnego ciała oraz rozwinąć swój potencjał twórczy i zajrzeć do świata teatru tańca. Jak również tych, którzy na co dzień są osobami aktywnymi fizycznie, jaki i zajmują się innymi dziedzinami tańca czy też chcą wrócić po dłuższej przerwie na pola aktywności tanecznej. O nauczycielach i warsztatach: Piotr Stanek Świadomość swojego ciała daje tancerzowi umiejętność generowania różnego rodzaju jakości ruchowych oraz łatwość w odnalezieniu się w wielu formach tańca współczesnego. Dlatego też podczas warsztatu będziemy skupiać się na poszerzaniu tej świadomości, by wydobyć z każdego uczestnika jego osobistą wyrazistość oraz ekspresję. Wykorzystywać będziemy m.in. choreografię z repertuaru J. Van Daele (spektakl ,,Working title: Ego’’). W mocno fizycznej choreografii  będziemy pracować nad świadomym korzystaniem z pędu, zawieszenia, siły odśrodkowej, grawitacji, jak i również pracować nad usprawnieniem indywidualnej dynamiki i siły w ruchu. Piotr Stanek przez 6 lat występował w zespole Tańca Ludowego Złocienie pod okiem Pani Romany Kowalewicz. Uczestnik siedmiu edycji Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju, które prowadzą m.in.: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Igor Podsiadło, Dawid Lorenc, Krzysztof Skolimowski. Od 2011 roku student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły. Uczestnik Ogólnopolskich Eliminacji konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana, spektaklu produkcji Teatru Dada von Bzdülöw. Współtwórca i tancerz duetu  Bad dancing – Good art,  jak również spektaklu Zrabowali mi składaka, który stworzony był w ramach programu klubu Żak w Gdańsku: REZYDENCJA/PREMIERA 2014. Odtwórca głównej roli w spektaklu dyplomowym w reż. Jerzego Stuhra Ubu król, czyli Polacy oraz tancerz w spektaklu Working title:Ego,  chor. Jens Van Daele.     Katarzyna Kania   Warsztat opierać się będzie na ćwiczeniach rozwijających wyobraźnię i kreatywność ciała. Będziemy poszukiwać  schematów, które zazwyczaj wykorzystujemy w ruchu i odnajdywać nowe drogi posługiwania się ciałem i poszerzania jego możliwości. Poprzez położenie nacisku na wykorzystanie impulsów z niego wypływających, jego ciężaru, pracy z energią i pędem- balansowania między stanem równowagi a upadkiem,  będziemy rozwijać umiejętność swobodnego posługiwania się ciałem w tańcu. Katarzyna Kania edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanceczne little:interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry).  Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Asystentka Prof. Jerzego Stuhra oraz współautorka choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy – za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentka belgijskiego choreografa Jens’a Van Daele’a  przy spektaklu Working title Ego. Karina Adamczak-Kasprzak Modern dance Pojęcie modern dance na całym świecie kojarzy się z postacią Marthy Graham, której zawdzięczamy określenie zasad dotyczących zarówno techniki, jak i filozofii i estetyki tańca modern. W kontrze do sztucznej i wyidealizowanej formy baletu klasycznego Martha Graham zaproponowała taniec, który odwoływał się do rzeczywistych zdarzeń i przeżyć współczesnego człowieka. Techniczną podstawą modern Dance wg Marthy Graham jest effort (wysiłek pojmowany jako źródło ruchu) i współdziałanie dwu naprzemiennych czynników: contraction (skurczenie, sprężenie) i release (wydłużenie) ruchu. Stanowiąc bazę, swoisty alfabet dla wszystkich tancerzy współczesnych modern pozostaje technika otwarta uzupełniana o nowe elementy charakterystyczne dla doświadczeń i stylu danego twórcy i pedagoga. Prowadząca warsztat, Karina Adamczak-Kasprzak proponuje uczestnikom zajęcia rozpoczynające się rozgrzewką, pracę nad izolacja ciała i jego elastycznością, wzmacnianie wszystkich mięśni, pogłębianie zakresów ruchowych i rozwój koordynacji oraz część poświęconą dancefloor i poszukiwanie nowych możliwości ruchowych w oparciu o autorską choreografię. Karina Adamczak-Kasprzak – tancerka, pedagog, choreograf. I solistka Polskiego Teatru Tańca, z którym jest związana od roku 1993. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu i pedagogiki baletu Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała w Polskim Teatrze Tańca II jeszcze jako uczennica szkoły baletowej. Tańczyła m.in. w choreografiach Matsa Eka, Birgit Cullberg, Ohada Naharina, Dominiqa Bagouta, Orjana Anderssona, Virpi Pahkinen, Yossi Berga, Istvana Juhos-Putto, Thierry Vergera, Ewy Wycichowskiej, Jerzego Makarowskiego i Jacka Przybyłowicza. Jest pedagogiem tańca współczesnego i jazzowego w poznańskiej szkole baletowej. Prowadzi zajęcia na  Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęciach Tańca Współczesnego w Poznaniu. Jest autorką choreografii do spektakli reżyserowanych przez Marcina Libera (Jedynak) i Piotra Kruszczyńskiego (Romeo i Julia, Królowa i Szekspir). W roku 2009 wspólnie z Agatą Ambrozińską-Rachuta zrealizowała w Atelier Polskiego Teatru Tańca spektakl Balladyna. Tańczy w niemal całym repertuarze Teatru,  m.in. w spektaklach: Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Tango z Lady M., Wiosna-Effatha, Carpe Diem, Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach, Walk@ karnawału z postem, FootBall@…, XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek V, lata 1988-1992: Samotność Fausta, Szkoda, że Cię tu nie ma (chor. Ewa Wycichowska), Lato Red-Sun (chor. Thierry Verger), 3×3 (chor. Agnieszka Fertała), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg), Jesień-Nuembir (chor. Jacek Przybyłowicz), Chopin Fresh Fruits, Trzy siostry – wyobrażenie (chor. Andrzej Adamczak), O-ZONE, Alexanderplatz i Desert (chor. Paulina Wycichowska) Czterdzieści (chor. Jo Strømgren) oraz Open Field (chor. Nadar Rosano).W 2013 roku została uhonorowana brązowym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” Liz Santoro Warsztaty będą dotyczyć uwagi. Skupianiu jej, odbieraniu jej, chwytaniu jej, posiadaniu jej, utrzymywaniu jej. Uwaga jest działaniem, jest ruchem. Zaczniemy od rozgrzewki skupionej na anatomii, w trakcie której będą wykorzystywane ćwiczenia o zaplanowanej strukturze, jak również bazujące na improwizacji. Informacje pochodzące z klasycznych form tanecznych, studiów performatywnych, neurofizjologii i nauk kognitywnych, będą stanowić bazę dla naszych poszukiwań dotyczących stanów skupienia. Będziemy próbowali nie tylko rozszerzyć świadomość naszych własnych ciał znajdujących się w konkretnym czasie i przestrzeni ale będziemy też używali skupienia aby uzyskać dostęp do nowych narzędzi ruchowych. Liz Santoro jest amerykańską tancerką i choreografką dzielącą swój czas pomiędzy Paryżem a Nowym Jorkiem. Rozpoczęła swoją edukację taneczną w Bostońskiej Szkole Baletowej pod okiem Marcusa Schulkinda. Następnie studiowała neurologię na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge, gdzie uzyskała tytuł licencjacki w 2001 roku. W swojej karierze zawodowej pracowała z wieloma choreografami, w tym: Alexandra Bachzetsis, Philipp Gehmacher, Jack Ferver, Trajal Harrell, Sam Kim, Heather Kravas, Jillian Peña, Eszter Salamon & Christine de Smedt, David Wampach i Ann Liv Young. Jej choreografia stworzona z Pierre Godardem była prezentowana w ramach Laboratorium Ruchu („Movement Research”) w takich miejscach jak: Judson Church, Danspace Project w Kościele św. Marka, The Chocolate Factory Theater, Dance Theater Workshop oraz Muzeum Sztuki I Designu w Nowym Jorku a także w Théâtre de Vanves, Atelier de Paris – Carolyn Carlson, Centre Pompidou-Metz. Dodatkowo brała udział w takich festiwalach jak: Actoral, ImPulsTanz, Entre Cour et Jardins, American Realness. Ich dzieło Watch it, w wersji prezentowanej przez Muzeum Sztuki i Designu w Nowym Jorku, otrzymało nagrodę Bessie w 2013 roku w kategorii Najlepszej Produkcji za pracę wytyczającą nowe szlaki dla tańca współczesnego. Ich kompania, Le principe d’incertitude, odbywa obecnie rezydencję artystyczną w Le principe d’incertitude. Więcej informacji

Katarzyna Kania

Katarzyna Kania

  • tancerka
  • choreografka

Lubelski Teatr Tańca i Centrum Kultury w Lublinie zapraszają na warsztaty, które odbędą się w ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego 2015. Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach proszone są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl, uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>> O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty. Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie. Warsztaty poprowadzą: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Karina-Adamczak Kasprzak, Liz Santoro koszt: – opłata za udział w Warsztatach: do 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 120 zł Gr. B (gr. początkująca) – 100 zł po 22.06 Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 150 zł Gr. B (gr. początkująca) – 130 zł Cena za zajęcia dla uczestników zajęć Centrum Ruchu do 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 100 zł Gr. B (gr. początkująca) – 80 zł po 22 czerwca Gr. A (gr. średniozaawansowana) – 130 zł Gr. B (gr. początkująca) – 105 zł – wpłaty należy przesyłać na konto Bank Pekao S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 z dopiskiem „Warsztaty – LFTW” Adres odbiorcy: Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12, 20-007 Lublin Harmonogram warsztatów: 27 czerwca (sobota) 11:00-12:30 Piotr Stanek (GR A) / Katarzyna Kania (GR B) 12:45-14:15 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A) / Liz Santoro (GR B) 14:30-16:00 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak (GR B) 28 czerwca (niedziela) 11:00-12:30 Karina Adamczak-Kasprzak (GR A)  / Liz Santoro (GR B) 12:45-14:15 Liz Santoro (GR A) / Karina Adamczak-Kasprzak  (GR B) 14:30-16:00 Liz Santoro (GR A) Dodatkowo organizatorzy  przygotowali ofertę specjalną: w sobotę (27 czerwca) o 9:30-11:00 odbędą się zajęcia jogi, na które zaproszeni są wszyscy chętni. W ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego obowiązuje specjalna cena za pojedyncze zajęcia w wysokości 15zł. Chęć wzięcia udziału w zajęciach jogi należy  zaznaczyć w karcie zgłoszeń. Opis grup warsztatowych Do grupy A organizatorzy zapraszają  osoby spełniające  następujące kryteria: –  dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego, –  dobra świadomość własnego ciała, –  stały udział w zajęciach z techniki tańca współczesnego / regularne uczestnictwo w warsztatach z technik tańca współczesnego od minimum 3 lat, Do grupy  B organizatorzy zapraszają osoby początkujące: Czyli wszystkie zainteresowane poznaniem tańca współczesnego, chcące poznać możliwości własnego ciała oraz rozwinąć swój potencjał twórczy i zajrzeć do świata teatru tańca. Jak również tych, którzy na co dzień są osobami aktywnymi fizycznie, jaki i zajmują się innymi dziedzinami tańca czy też chcą wrócić po dłuższej przerwie na pola aktywności tanecznej. O nauczycielach i warsztatach: Piotr Stanek Świadomość swojego ciała daje tancerzowi umiejętność generowania różnego rodzaju jakości ruchowych oraz łatwość w odnalezieniu się w wielu formach tańca współczesnego. Dlatego też podczas warsztatu będziemy skupiać się na poszerzaniu tej świadomości, by wydobyć z każdego uczestnika jego osobistą wyrazistość oraz ekspresję. Wykorzystywać będziemy m.in. choreografię z repertuaru J. Van Daele (spektakl ,,Working title: Ego’’). W mocno fizycznej choreografii  będziemy pracować nad świadomym korzystaniem z pędu, zawieszenia, siły odśrodkowej, grawitacji, jak i również pracować nad usprawnieniem indywidualnej dynamiki i siły w ruchu. Piotr Stanek przez 6 lat występował w zespole Tańca Ludowego Złocienie pod okiem Pani Romany Kowalewicz. Uczestnik siedmiu edycji Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju, które prowadzą m.in.: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Igor Podsiadło, Dawid Lorenc, Krzysztof Skolimowski. Od 2011 roku student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły. Uczestnik Ogólnopolskich Eliminacji konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana, spektaklu produkcji Teatru Dada von Bzdülöw. Współtwórca i tancerz duetu  Bad dancing – Good art,  jak również spektaklu Zrabowali mi składaka, który stworzony był w ramach programu klubu Żak w Gdańsku: REZYDENCJA/PREMIERA 2014. Odtwórca głównej roli w spektaklu dyplomowym w reż. Jerzego Stuhra Ubu król, czyli Polacy oraz tancerz w spektaklu Working title:Ego,  chor. Jens Van Daele.     Katarzyna Kania   Warsztat opierać się będzie na ćwiczeniach rozwijających wyobraźnię i kreatywność ciała. Będziemy poszukiwać  schematów, które zazwyczaj wykorzystujemy w ruchu i odnajdywać nowe drogi posługiwania się ciałem i poszerzania jego możliwości. Poprzez położenie nacisku na wykorzystanie impulsów z niego wypływających, jego ciężaru, pracy z energią i pędem- balansowania między stanem równowagi a upadkiem,  będziemy rozwijać umiejętność swobodnego posługiwania się ciałem w tańcu. Katarzyna Kania edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanceczne little:interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry).  Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Asystentka Prof. Jerzego Stuhra oraz współautorka choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy – za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentka belgijskiego choreografa Jens’a Van Daele’a  przy spektaklu Working title Ego. Karina Adamczak-Kasprzak Modern dance Pojęcie modern dance na całym świecie kojarzy się z postacią Marthy Graham, której zawdzięczamy określenie zasad dotyczących zarówno techniki, jak i filozofii i estetyki tańca modern. W kontrze do sztucznej i wyidealizowanej formy baletu klasycznego Martha Graham zaproponowała taniec, który odwoływał się do rzeczywistych zdarzeń i przeżyć współczesnego człowieka. Techniczną podstawą modern Dance wg Marthy Graham jest effort (wysiłek pojmowany jako źródło ruchu) i współdziałanie dwu naprzemiennych czynników: contraction (skurczenie, sprężenie) i release (wydłużenie) ruchu. Stanowiąc bazę, swoisty alfabet dla wszystkich tancerzy współczesnych modern pozostaje technika otwarta uzupełniana o nowe elementy charakterystyczne dla doświadczeń i stylu danego twórcy i pedagoga. Prowadząca warsztat, Karina Adamczak-Kasprzak proponuje uczestnikom zajęcia rozpoczynające się rozgrzewką, pracę nad izolacja ciała i jego elastycznością, wzmacnianie wszystkich mięśni, pogłębianie zakresów ruchowych i rozwój koordynacji oraz część poświęconą dancefloor i poszukiwanie nowych możliwości ruchowych w oparciu o autorską choreografię. Karina Adamczak-Kasprzak – tancerka, pedagog, choreograf. I solistka Polskiego Teatru Tańca, z którym jest związana od roku 1993. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu i pedagogiki baletu Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała w Polskim Teatrze Tańca II jeszcze jako uczennica szkoły baletowej. Tańczyła m.in. w choreografiach Matsa Eka, Birgit Cullberg, Ohada Naharina, Dominiqa Bagouta, Orjana Anderssona, Virpi Pahkinen, Yossi Berga, Istvana Juhos-Putto, Thierry Vergera, Ewy Wycichowskiej, Jerzego Makarowskiego i Jacka Przybyłowicza. Jest pedagogiem tańca współczesnego i jazzowego w poznańskiej szkole baletowej. Prowadzi zajęcia na  Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęciach Tańca Współczesnego w Poznaniu. Jest autorką choreografii do spektakli reżyserowanych przez Marcina Libera (Jedynak) i Piotra Kruszczyńskiego (Romeo i Julia, Królowa i Szekspir). W roku 2009 wspólnie z Agatą Ambrozińską-Rachuta zrealizowała w Atelier Polskiego Teatru Tańca spektakl Balladyna. Tańczy w niemal całym repertuarze Teatru,  m.in. w spektaklach: Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Tango z Lady M., Wiosna-Effatha, Carpe Diem, Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach, Walk@ karnawału z postem, FootBall@…, XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek V, lata 1988-1992: Samotność Fausta, Szkoda, że Cię tu nie ma (chor. Ewa Wycichowska), Lato Red-Sun (chor. Thierry Verger), 3×3 (chor. Agnieszka Fertała), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg), Jesień-Nuembir (chor. Jacek Przybyłowicz), Chopin Fresh Fruits, Trzy siostry – wyobrażenie (chor. Andrzej Adamczak), O-ZONE, Alexanderplatz i Desert (chor. Paulina Wycichowska) Czterdzieści (chor. Jo Strømgren) oraz Open Field (chor. Nadar Rosano).W 2013 roku została uhonorowana brązowym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” Liz Santoro Warsztaty będą dotyczyć uwagi. Skupianiu jej, odbieraniu jej, chwytaniu jej, posiadaniu jej, utrzymywaniu jej. Uwaga jest działaniem, jest ruchem. Zaczniemy od rozgrzewki skupionej na anatomii, w trakcie której będą wykorzystywane ćwiczenia o zaplanowanej strukturze, jak również bazujące na improwizacji. Informacje pochodzące z klasycznych form tanecznych, studiów performatywnych, neurofizjologii i nauk kognitywnych, będą stanowić bazę dla naszych poszukiwań dotyczących stanów skupienia. Będziemy próbowali nie tylko rozszerzyć świadomość naszych własnych ciał znajdujących się w konkretnym czasie i przestrzeni ale będziemy też używali skupienia aby uzyskać dostęp do nowych narzędzi ruchowych. Liz Santoro jest amerykańską tancerką i choreografką dzielącą swój czas pomiędzy Paryżem a Nowym Jorkiem. Rozpoczęła swoją edukację taneczną w Bostońskiej Szkole Baletowej pod okiem Marcusa Schulkinda. Następnie studiowała neurologię na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge, gdzie uzyskała tytuł licencjacki w 2001 roku. W swojej karierze zawodowej pracowała z wieloma choreografami, w tym: Alexandra Bachzetsis, Philipp Gehmacher, Jack Ferver, Trajal Harrell, Sam Kim, Heather Kravas, Jillian Peña, Eszter Salamon & Christine de Smedt, David Wampach i Ann Liv Young. Jej choreografia stworzona z Pierre Godardem była prezentowana w ramach Laboratorium Ruchu („Movement Research”) w takich miejscach jak: Judson Church, Danspace Project w Kościele św. Marka, The Chocolate Factory Theater, Dance Theater Workshop oraz Muzeum Sztuki I Designu w Nowym Jorku a także w Théâtre de Vanves, Atelier de Paris – Carolyn Carlson, Centre Pompidou-Metz. Dodatkowo brała udział w takich festiwalach jak: Actoral, ImPulsTanz, Entre Cour et Jardins, American Realness. Ich dzieło Watch it, w wersji prezentowanej przez Muzeum Sztuki i Designu w Nowym Jorku, otrzymało nagrodę Bessie w 2013 roku w kategorii Najlepszej Produkcji za pracę wytyczającą nowe szlaki dla tańca współczesnego. Ich kompania, Le principe d’incertitude, odbywa obecnie rezydencję artystyczną w Le principe d’incertitude. Więcej informacji

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close