Spektakle

Lublin: Lubelski Teatr Tańca „If/Then”

Zdjęcie: Lublin: Lubelski Teatr Tańca „If/Then”

Fot. Maciej Rukasz

Wersja do druku

Udostępnij

Spektakl oparty jest na założeniu, że wszystkie istniejące rzeczy i zjawiska pozostają ze sobą we wzajemnej relacji. Dzięki temu zachowują stan uważności, będąc w gotowości do działania względem powstających zależności. Tancerze występujący w If/Then wiedzą, co nastąpi w spektaklu, jednak poszczególne elementy tej układanki pozostają dla nich do odkrycia w trakcie jego trwania. Aby dokonać tego odkrycia, tancerze muszą stale zadawać sobie pytanie: jak to, co się wydarza wpływa na mnie oraz jak ja wpływam na to co się wydarza?. Od ich uważności uzależnione jest to, co zobaczy widz (oraz to, czego nie zobaczy). Ten spektakl jest próbą wytworzenia uważności w sytuacji niepewności. Ten spektakl to gra, w której tancerze muszą podejmować decyzje w oparciu o konkretne zasady, nie mogąc być pewnymi rezultatu. Mam nadzieję, że tancerze …ucieleśniają wartość jaką jest brak rywalizacji. Nie dlatego, że nie potrafią rywalizować, ale dlatego, że rozumieją, czym jest istota gry (fragment z Tao Te Ching Stephena Mitchella).

pomysł i reżyseria: Joseph W. Alter
choreografia: Joe Alter we współpracy z tancerzami
wykonanie: Ryszard Kalinowski, Daniela Komędera-Miśkiewicz, Mikołaj Karczewski, Beata Mysiak, Anna Żak (w procesie tworzenia udział wziął Wojciech Kaproń)
muzyka: Aleksander Kościów

produkcja i realizacja dźwięku: Igor Szulc

projekt oświetlenia: Craig Wolf

światła: Grzegorz Polak
produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski / Centrum Kultury w Lublinie, Lubelski Teatr Tańca
wsparcie produkcyjne: San Diego State University

premiera: 12 listopada 2019
czas trwania: 50 min

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close