Warsztaty

Lublin/Maat Festival 2014/Israel Now: Adi Weinberg – „lekcja 4”

Zdjęcie: Lublin/Maat Festival 2014/Israel Now: Adi Weinberg – „lekcja 4”

Wersja do druku

Udostępnij

Trwa VI edycja Maat Festival „Israel Now” w Lublinie. Piątą rezydentką festiwalu jest Adi Weinberg, która spędzi dwa tygodnie w MAAT STUDIO i będzie pracować nad koncepcją swojego spektaklu. Przedstawienie będzie można zobaczyć podczas finału festiwalu w grudniu. Artystka znana jest polskim widzom ze spektakli Nadara Rosano (duet z choreografem Off-line – pokazy podczas IX Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania w Warszawie i X Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca/Dancing Poznań; Asphalt – tegoroczny Festiwal Zawirowania).

W ramach rezydencji 23 sierpnia godz. 15:00 odbędzie się„lekcja 4”, którą poprowadzi Adi Weinberg (Centrum Kultury w Lublinie, sala prób nr 2). Wstęp wolny – zapisy na lekcję: zapisy.maat@gmail.com

Adi Weinberg o koncepcji spektaklu: Inspiracja dla solo była zaczerpnięta z obrazu utalentowanej artystki Mirian Cabessa, który autorka widziała kilka lat temu i który pozostał w jej pamięci. To dzieło sztuki oraz technika malarska wywoływały silne wrażenie cichego krzyku, które artystka chce przenieść na fakturę fizyczną; było ono związane z wewnętrznym światem, który żyje wewnątrz niej, ukrytej, ograniczonej, zamkniętej wolności. W procesie tworzenia pracy dodawane są nowe warstwy z jej życia osobistego oraz, w niedawnym okresie, z książki, którą przeczytała:  Gentleman Overboard autorstwa Herberta Clyde Lewisa, czarnej komedii o bankierze z Wall Street, który wypada za burtę w czasie podróży frachtowcem przez południowy Pacyfik i tonie.Połączenie obu tych elementów – obrazu i książki – odnosi się do poczucia bezradności w czasie przegranej walki przeciwko o wiele większej sile, w bezgranicznym świecie, takim jak ocean, lub równoległym świecie, który istnieje wewnątrz artystki, jej ciele, wyobraźni i duszy. Artystka ma na celu poznawanie tej małej, nieistotnej istoty ludzkiej, podejmującej walkę, i przebicie się przez ten punkt do bardzo podstawowego instynktu przetrwania, poddawania się, bycia połkniętym i pokonanym. Tak jak tonąca osoba, która stawia czoła podnoszącym się wodom, akceptuje je, unosi się na nich, fizycznie i emocjonalnie. artystka będzie próbowała stworzyć język ciała poprzez analizowanie napięć, uprzedmiotowienia, unoszenia się jej ciała w przestrzeni dookoła niej.

ADI WEINBERG pracowała jako tancerka współczesna i improwizatorka w wielu projektach w Izraelu, występowała na festiwalach na całym świecie, m.in.: ZurichMoves, Zawirowania (PL), Dancing Poznań, Breaking Ground (USA), Aura(LT), Dance Waves Nicosia, International Exposure(IL), Machol Shalem(IL) i wielu innych. Wśród choreografów, z którymi współpracowała są: Nadar Rossano, Efrat Rubin, Noa Zuk, Aviv Eveguy, Deganit Shemi, Yuval Goldstein, Shimrit Golan, Sharon Vaisvaser, Michael Miller, Fresco Dance Company & Opera Izraelska. Przez pewien czas była tancerką w Vertigo Dance Company, po odbyciu służby wojskowej pobierała nauki w The Haifa Program for Professional Dancers. W 2013 duetem z Nadar Rosano OffLine zdobyła III nagrodę konkursu „NO BALLET” w Niemczech. Kontynuując współpracę z Rosano wzięła udział w najnowszym spektaklu Asphalt, w czasie gdy obie produkcje cały czas był pokazywane w ramach tournée. Obecnie pracuje nad przygotowaniem własnej choreografii – solo w jej własnym wykonaniu, które będzie miało swoją premierę w czasie Maat Festivalu w Lublinie. Ponadto jest terapeutką Shiatsu, masażystką Ayurverda-Seed, nauczycielką pilates, uprawia jogę, była także tancerką salsy i tłumaczką.

VI MAAT FESTIVAL ‚ISRAEL NOW!’ 2014: idea, koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) / multimedia/video: Patrycja Płanik / korespondent Izraelski i koordynacja międzynarodowa: Ewa Szubstarska / rezydenci programu: Daphna Horenczyk, Lilach Livne, Andrea Costanzo Martini, Adi Weinberg, Michael Getman, Talia De Vries oraz Piotr Trojan / produkcja: Maria Sapeta / technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd / program kuratorski Tomasza Bazana ‘Maat Festival’ zrealizowany ze środków: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close