Spektakle

Lublin/MAAT Festival 2018: Piotr Mateusz Wach „VOID”

Zdjęcie: Lublin/MAAT Festival 2018: Piotr Mateusz Wach „VOID”

materiały organizatora

Wersja do druku

Udostępnij

Tegoroczna, dziesiąta i ostatnia edycja MAAT Festival odbywa się pod hasłem „Testy ciał” i zamyka dekadę poszukiwań i badań eksperymentalnych nad przemianami ciał. Organizatorzy stawiali zawsze w centrum ciało niedoskonałe, pełne pomyłek, biedne, poszukujące, ślepe, nieograniczone konwenansem i powinnością względem oczekiwań. Drugiego dnia festiwalu Piotr Mateusz Wach, absolwent Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, pokaże swój solowy performans VOID.

O spektaklu:

Wyobraź sobie przyszłość – erę post-humanizmu, gdzie ludzkie ciało jest już tylko reliktem przeszłości, niedoskonałym tworem natury. Zapomnij o starzejącej się skórze, słodko-kwaśnym zapachu potu czy bólu kolana. Osobliwość wykreowała VOID – rajską przestrzeń, w której nareszcie możesz być sobą – wolny od fizjologicznych potrzeb, skutków upływającego czasu, podatków czy przymusowej pracy. Jesteś skoncentrowaną samoświadomością – nieśmiertelnym algorytmem wgranym w prosty interfejs. Twoje cyfrowe ciało już nigdy się nie zepsuje, nigdy nie poczujesz głodu, bólu ani fizycznego zmęczenia.

Będziesz sobą.
Będziesz wolny.
Będziesz doskonały.

Piotr Mateusz Wach w swojej najnowszej pracy szuka odpowiedzi na pytania dotyczące istnienia. Dusza / umysł / świadomość – czy może trwać w izolacji od ciała? Co czyni nas ludźmi – ciało i jego kruchość czy może emocje i czysty intelekt? Swój niemal roczny research Wach kończy surowym, minimalistycznym i momentami brutalnym performancem, szukając wyznaczników realności własnej egzystencji.

Spektakl zrealizowany dzięki wsparciu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filia we Wrocławiu.
W spektaklu wykorzystany został cytat z książki Heban Ryszarda Kapuścińskiego (wyd. Czytelnik, Warszawa, 2016)

koncepcja, kreacja, wykonanie: Piotr Mateusz Wach
czas trwania: 75 min

Wstęp wolny

Piotr Mateusz Wach (ur. 1990) jest artystą teatru ruchu i ciała. Absolwent Akademii Sztuki Teatralnej w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, Szkoły Aktorskiej Lart Studio w Krakowie oraz Letniej Akademii Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (kierunek choreografia i performance). Związany z Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark w Bytomiu oraz międzynarodowym kolektywem inter:ference. Współtworzył i występował w spektaklach m.in Anny Piotrowskiej, Mikołaja Mikołajczyka, Cecilii Moisio, Briana Michaelsa, Jacka Głomba, Heleny Jonsdottir. Obecnie freelancer i marzyciel.

Stworzył 6 solowych spektakli teatru tańca, które były szeroko prezentowane w Polsce oraz za granicami kraju. W swoich spektaklach Wach eksploruje zagadnienia dotyczące męskiego ciała – jego wizerunku, kondycji oraz kontekstów kulturowych. W jego pracach można znaleźć wiele biograficznych nawiązań i mocnych, często dosłownych deklaracji. Tworzy odważne interpretacje dzieł klasycznych, a także eksperymentuje z performansem, szukając linii dramaturgicznych i powiązań, pomiędzy teatrem a sztuką współczesną. Jego spektakl Ryszard. Ciało z gniewu otrzymał Złotą Czachę za najlepszy spektakl offowy, a Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza wygrał Grand Prix 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku. Wach otrzymał także Złotą Maskę za choreografię, dostał Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego oraz reprezentował Polskę na międzynarodowym Festiwalu Solo Duo w Budapeszcie. Uczestnik wielu rezydencji artystycznych, m.in. w Berlinie, Krakowie, Gdańsku czy na Islandii.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close