
Joanna Dudek, etiuda solowa. Fot. materiały organizatorów.
Joanna Dudek, etiuda solowa. Fot. materiały organizatorów.
W roku jubileuszu 700-lecia Lublina lubelscy tancerze obchodzić będą swoje święto, Międzynarodowy Dzień Tańca, w wyjątkowy sposób. Dwudniowy, przygotowany specjalnie z tej okazji program będzie manifestacją piękna i różnorodności tej dziedziny sztuki, a także potencjału lubelskiego środowiska tanecznego. Pierwszego dnia wspólnego świętowania organizatorzy zapraszają na prezentację etiud choreograficznych tancerek i choreografek działających w Centrum Ruchu Lubelskiego Teatru Tańca: Joanny Dudek, Eweliny Drzał-Fiałkiewicz, Natalii Sykut. WSTĘP WOLNY.
O spektaklach:
Natalia Sykut: (w)kluczenie — work in progress
choreografia: Natalia Sykut; taniec: Magdalena Ciupa, Jagoda Chudzik, Joanna Dudek, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz, Maria Micek, Joanna Pędzisz; muzyka: Zamilska „Duel 35”.
Choreografia powstała w ramach pracy dyplomowej Natalii Sykut podsumowującej studia na kierunku Choreografia i techniki Tańca Akademii Muzycznej w Łodzi. Bazuje na autonomicznych elementach ruchowych, przeplatających się ze sobą w różnych konfiguracjach; zapętlających się lub tworzących wraz z innymi ciąg uporządkowanych figur i kroków.
Joanna Dudek: Axolotl
choreografia/taniec: Joanna Dudek; muzyka: Axolotl, Blixa Bargeld
Fuzyjna choreografia eksperymentalna bazująca na technice tańca współczesnego i belly dance.
Ewelina Drzał-Fiałkiewicz
Classicamente
koncepcja i choreografia: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz; taniec: Agata Janczak; muzyka: Wolfgang Amadeusz Mozart;
To historia piękna i poszukiwania ideału zarówno w formie zewnętrznej, jak i wewnętrznych dążeniach. Refleksja nad tym, czym jest okupione dążenie do doskonałości.
Trofia
koncepcja i choreografia: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz; taniec: Magdalena Ciupa, Joanna Dudek, Maria Micek, Natalia Sykut; scenografia: Grzegorz Fiałkiewicz
Trofia odnosi się do czerpania energii, inspiracji, pomysłów z otoczenia, przedmiotów i ludzi, którzy znajdują się w tej samej przestrzeni, poczucia ograniczenia związanego z przebywaniem w zamkniętej społeczności, rywalizacji między jej członkami oraz potencjalnie wyczerpującą się inspiracją. Czy potrzeba zmian może ograniczyć się do modyfikacji otoczenia, czy musi wiązać się ze zmianą środowiska?
Więcej informacji: