Lublin/XVI Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Yasmeen Godder (Izrael) „Nadchodzi koniec burzy”

Zdjęcie: Lublin/XVI Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Yasmeen Godder (Izrael) „Nadchodzi koniec burzy”

Fot. Jakub Wittchen

Wersja do druku

Udostępnij

 

W ramach XVI Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca Lubelski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Yasmeen Godder Storm End Come. W przedstawieniu wykonawcy udają się w podróż pomiędzy płynnymi i nieprzewidywalnymi stanami umysłowymi, które doprowadzają ich do spotkań i interakcji w zmieniającym się otoczeniu. W tej niestałej atmosferze pojęcie „ja” stawia czoła podstawowemu lękowi nieistnienia i rozpłynięcia się w kogoś innego, przy jednoczesnej fascynacji i strachu przed przemienieniem. W tej zagadce nadal istnieje potrzeba dochodzenia do małych punktów kulminacyjnych, odkrywania momentów ekspresji osobistej i bycia świadkiem intymności drugiej osoby. Spektakl skupia się na walce o odrodzenie własnej tożsamości poprzez serię osobistych, zbiorowych i animalistycznych sekwencji. Pokazuje rodzaj heroicznego, żałosnego i uporczywego dążenia, by określić siebie samego, hamowanego przez potrzebę podporządkowywania się czynnikom zewnętrznym. 

 

Zachłanne usta, kołyszące się biodra, wygięte w łuk plecy. Twarze wykrzywione grymasami, konwulsjami. Nieskazitelna scenografia spektaklu „Nadchodzi koniec burzy” przywołuje obraz nie tyle oddziału psychiatrycznego, ale raczej czarnego płótna, na którym ma być zapisane życie. Pchane społecznie niepoprawnymi impulsami sześć ciał i ich niesforne kończyny mówi językiem zwierzęcych instynktów. Pragnienie kontaktu łączy się z egzystencjalnymi obawami, „ja” spotyka się z innym, każde z nich stale podlega zmianom nastrojów, rozdwojonym jaźniom i ciemnym pragnieniom. Zielone słońce staje się czerwone zanim zmieni się w pełnię księżyca. Człowieczeństwo jest wynalezione na nowo w ekstremalnej bezbronności swoich zwierzęcych początków.

 

 

choreografia: Yasmeen Godder

 

współdyrektor artystyczny, dramaturgia: Itzik Giuli

 

wykonawcy – współtwórcy: Dalia Chaimsky, Shulamit Enosh, Tsuf Itschaky, Danny Neyman, Shani Granot, Sara Wilhelmsson

 

muzyka: Hajsch – 1992

 

światło: Omer Sheizaf

 

montaż dźwięku i projekt artystyczny: Eyal Shindler

 

kostiumy: Michal Bassad

 

produkcja: Yasmeen Godder‘s Studio

 

kierownik techniczny: Uri Rubinstein

 

administracja i logistyka międzynarodowa: Guy Hugler

 

premiera: Suzanne Dellal Center, marzec 2011

 

premiera europejska: Springdance, Utrecht Holandia, marzec 2011

 

współproducenci: culturescapes, Basel, Szwajcaria; Grand Theatre Groningen, Groningen, Holandia, Centro per la Scena Contemporanea, Bassano del Grappa, Włochy.

 

czas trwania: 60 min.

 

Po spektaklu, o godzinie 22.00 w klubie festiwalowym w Warsztatach Kultury odbędzie się spotkanie z Yasmeen Godder i Verą Mantero, które poprowadzi Anna Królica.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close