Lublin/XVII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Jean-Claude Gallotta „Daphnis é Chloé”

Zdjęcie: Lublin/XVII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Jean-Claude Gallotta „Daphnis é Chloé”

Fot. Guy Delahaye

Wersja do druku

Udostępnij

Postaci Dafnisa i Chloe, antycznych bohaterów opowieści, której autorstwo przypisuje się Grekowi Longosowi, do szerokiego grona odbiorców trafiły głównie dzięki muzyce Maurice Ravela napisanej w 1912 roku dla zespołu Baletów Rosyjskich – w wykonaniu utworu w tytułowej roli tryumfy święcił Wacław Niżyński. Kiedy w 1982 roku, w kilka miesięcy po stworzeniu swojego baletu Ulisses, Jean-Claude Gallotta zaprezentował ten „pais de trois”, nie skupiał się zbytnio na samej historii (Chloe, żona młodego pasterza Dafnisa, po porwaniu przez piratów jest zwrócona mężowi dzięki cudowi dokonanemu przez Boga Pan), jak na pracy z ruchem i uchwyceniu energii, delikatności oraz przemocy walki o miłość.

Choreografia stworzona dla Festiwalu w Avignon, wykonywana w tym czasie przez Mathilde Altaraz, Jean-Claude Gallotta oraz Pascale Grava, przy akompaniamencie muzyki skomponowanej i granej na żywo przez Henrego Togue, poruszyła widownię sposobem, w jaki elementy intelektualne i zwierzęce łączą się z humorem i radością zmysłów. Spektakl zebrał entuzjastyczne recenzje krytyków: „małe arcydzieło” – napisała Libération; „jedno z najwspanialszych dzieł, które zobaczyliśmy” – Nouvel Observateur; „istota kochających się związków” pisał Le Monde. Jean-Claude Gallotta chce utrzymać repertuar National Choreographic Centre w Grenoble, i po odtworzeniu Ulissesa, który stał się Kochanym Ulissesem w 2007, teraz podjął się pracy z trójką nowych, młodych tancerzy, by dać nowe życie Dafnisowi i Chloe, w tym intymnym, wolnym, zmysłowym, atrakcyjnym, dzikim i psotnym spektaklu (nawet w samym tytule – w oryginale „é”, gra na nosie pierwotnemu dziełu).

Claude-Henri Buffard – March 2010

Choreografia: Jean-Claude Gallotta

Asystent choreografa: Mathilde Altaraz

Muzyka: Henry Torgue, fortepian

Kostiumy: Jacques Schiotto i Marion Mercier z Jean-Yves Langlais

Dramaturg: Claude-Henri Buffard

Projekt świateł: Dominique Zape we współpracy z Pierre Escande

Tancerze: Francesca Ziviani, Nicolas Diguet, Sébastien Ledig/Alexandre Galopin

Akustyk: Antoine Strippoli

Światło: Benjamin Croizy

Czas trwania: 55 min

Produkcja: Centre chorégraphique national de Grenoble

Koprodukcja: Théâtre de la Ville/Théâtre des Abbesses – Paryż

We współpracy z:  MC2 : Grenoble

Więcej

9 listopada o 21.30 w Szklarni CK odbędzie się spotkanie z Claude-Henri Buffardem i Jackiem Przybyłowiczem, które poprowadzi Anna Królica.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:00

Lublin, Sala Widowiskowa CK, Centrum Kultury, ul. Peowiaków 12

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close