Spektakle

Lublin/XVIII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Tino Sehgal (Niemcy) „(untitled) (2000)”

Zdjęcie: Lublin/XVIII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Tino Sehgal (Niemcy) „(untitled) (2000)”

Fot. Nadja Degtyareva

Wersja do druku

Udostępnij

W untitled (2000) Tino Seghal odwołuje się do swoich przeszłych powiązań z tańcem i choreografią. Spektakl stworzony trzynaście lat temu przedstawia „scenę taneczną” XX wieku, przenosząc praktyki choreograficzne i obrazy ciał im towarzyszącym. Kiedy wystawiał swoje dzieło (nago, bez scenografii i muzyki) w Moderna Museet w Sztokholmie, kurator Jens Hoffmann tak odniósł się do jego propozycji artystycznej: „to było jak muzeum tańca”. Od tamtego momentu wielu tancerzy próbowało włączyć do własnego stylu elementy tańca dwudziestowiecznego. Owo solowe wystąpienie jest historyczne również w tym znaczeniu, że pozwoliło artyście wypozycjonować się zarówno pośród współczesności, jak i rzeczywistości muzealnej.

Umiejscowiony w teatrze untitled (2000) za cel wyznacza sobie wyeksponowanie za pomocą środków teatralnych „sceny tanecznej” XX wieku, układając praktyki choreograficzne i związane z nimi wizje ciał w estetyczny porządek podobny do układu muzealnego. untitled (2000) stara się wyobrazić, jak mógłby wyglądać obraz świata, gdyby system wartości panujący w społeczeństwie był oparty na zasadach tanecznej choreografii. Pyta, co by się mogło wydarzyć, gdyby obecność tańca, przemiana działań ruchowych, jednoczesność produkcji i de-produkcji tańca zostały wykorzystane jako model organizacji społeczeństw.

untitled (2000) jest ostatnią pracą, jaką stworzył dla teatru Tino. Był to moment, w którym był wciąż związany z panującymi w tej instytucji dyskursami, zanim nie porzucił tej formy dla innych poszukiwań. Powrót do tej pracy po 13 latach od daty jej premiery stwarza dla widowni alternatywne perspektywy wglądu w to, co dzieję się w jego twórczości jako całości, z której dzięki użyciu teatralnych środków mają szansę zaistnieć nowe jakości.

Koncepcja: Tino Sehgal

Wykonanie: Frank Willens

Produkcja:  Musée de la danse / Centre chorégraphique national de Rennes et de Bretagne  Dyrekcja: Boris Charmatz. Stowarzyszenie finansowane przez Ministersto Kultury i Komunikacji (Regional Direction of Cultural Affairs / Britain), Miasto Renn, the Brittany Regional Council raz the General Council of Ille-et-Vilaine.
The French Institute contributes regularly to the Museum of the international dance tours.

Współprodukcja: Tanz im August (Berlin), Kaaitheater (Bruksela), Live Entertainment Centre Pompidou – Paris, La Batie-Festival of Geneva and Annecy Bonlieu national scene in the project beneficiary PACT ERDF with the INTERREG IV A Francja- Szwajcaria

Czas trwania: 50 min

Spektakl dla widzów dorosłych

http://www.museedeladanse.org

TRAILER

PROGRAM

Warsztaty 

Więcej: http://www.dancefestival.lublin.pl/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close