
Fot. Gadi Dagon
Fot. Gadi Dagon
W ramach XX Konfrontacji Teatralnych zostanie pokazany spektakl How’s The Beast? Eyala Weisera.
Twórcy o spektaklu:
W niezależnej inicjatywie How’s the Beast? chcemy, poprzez użycie własnych środków artystycznego wyrazu, badać proces normalizacji stosunków pomiędzy naszymi państwami oraz różne narracje kolektywne, które się w nich wykrystalizowały od czasu II wojny światowej. Gdy uświadomiliśmy sobie fikcyjność i manipulatywność tych narracji, postanowiliśmy je zakwestionować. Chcieliśmy obnażyć to, czym były – niczym więcej niż teatrem politycznym.
Agnieszka Tz’zak, Uriah Rein Merchav, Liora Alshech
„Jeśli Niemcy są «brutalnym ojcem», który zainicjował ostateczne rozwiązanie, a Polska «matką Ziemią», noszącą w swym łonie okrucieństwa Holocaustu, to Izrael jest owocem tego grzechu; «chorym dzieckiem» zrodzonym w wyniku tego gwałtu”.
Ten dramatyczny, radykalny cytat pochodzący z artykułu niemieckiego publicysty Olivera Talla Gdzie spotykają się trzy drogi, opublikowanego na łamach „Süddeutsche Zeitung” w lecie 2014 roku, rozbudził drzemiącą w każdym z nas bestię i zapoczątkował gorącą dyskusję na temat „więzów krwi” łączących nasze państwa.
Artykuł Talla podejmował kwestie różnych sposobów postrzegania polityki Izraela, jakie wykształciły się w polskim i niemieckim społeczeństwie w czasie wojny w Strefie Gazy i odsłonił po raz kolejny lawę wrzącą pod powierzchnią naszych osobistych i artystycznych przyjaźni. Właśnie dlatego ten artykuł stanowił dla nas stały punkt odniesienia podczas całego procesu twórczego.
We współpracy z Instytutem Goethego w Izraelu, w nawiązaniu do 50. rocznicy ustanowienia izraelsko-niemieckich relacji dyplomatycznych
Scenariusz i reżyseria: Eyal Weiser
Wykonanie i współpraca kreatywna: Adili Liberman, Max Wagner, Sylwia Drori, Tamar Lam
Zdjęcia, montaż, konsultacja artystyczna Sometimes I Need to Walk Far Away from Where I Am to See Myself i Desert of the Real: Hinda Weiss
Koncepcja wizualna White Lie: Rami Maymon
Kostiumy i scenografia Sometimes I Need to Walk Far Away from Where I Am to See Myself, Desert of the Real oraz spektaklu na żywo: Adam Kalderon
Kostiumy i scenografia White Lie: Tamar Levit
Konsultacja choreograficzna: David Kern
Dramaturgia White Lie: Natalie Fainstein, Kilian Engels
Reżeseria świateł: Omer Sheizaf
Tłumaczenie na język angielski: Natalie Fainstein
Tłumaczenie na język niemiecki:German Translator: Sharon Nuni
Głos Uriaha w White Lie: Ursula Maria Burkhart
Operator kamery w White Lie: Mateusz Smolka
Projekt graficzny programu i plakatu: Nurit Hershkovits
Inspicjent: Sahar Gadesh
Producent: Shiran Shveka
Premiera: Israel Festival 2015