Spektakle

Lublin/XX Konfrontacje Teatralne: Eyal Weiser „How’s the Beast?” – Six Verbs Movement

Zdjęcie: Lublin/XX Konfrontacje Teatralne: Eyal Weiser „How’s the Beast?” – Six Verbs Movement

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XX Konfrontacji Teatralnych zostanie pokazany spektakl How’s The Beast? Eyala Weisera.

Twórcy o spektaklu:

W niezależnej inicjatywie How’s the Beast? chcemy, poprzez użycie własnych środków artystycznego wyrazu, badać proces normalizacji stosunków pomiędzy naszymi państwami oraz różne narracje kolektywne, które się w nich wykrystalizowały od czasu II wojny światowej. Gdy uświadomiliśmy sobie fikcyjność i manipulatywność tych narracji, postanowiliśmy je zakwestionować. Chcieliśmy obnażyć to, czym były – niczym więcej niż teatrem politycznym.

Agnieszka Tz’zak, Uriah Rein Merchav, Liora Alshech

„Jeśli Niemcy są «brutalnym ojcem», który zainicjował ostateczne rozwiązanie, a Polska «matką Ziemią», noszącą w swym łonie okrucieństwa Holocaustu, to Izrael jest owocem tego grzechu; «chorym dzieckiem» zrodzonym w wyniku tego gwałtu”.

Ten dramatyczny, radykalny cytat pochodzący z artykułu niemieckiego publicysty Olivera Talla Gdzie spotykają się trzy drogi, opublikowanego na łamach „Süddeutsche Zeitung” w lecie 2014 roku, rozbudził drzemiącą w każdym z nas bestię i zapoczątkował gorącą dyskusję na temat „więzów krwi” łączących nasze państwa.

Artykuł Talla podejmował kwestie różnych sposobów postrzegania polityki Izraela, jakie wykształciły się w polskim i niemieckim społeczeństwie w czasie wojny w Strefie Gazy i odsłonił po raz kolejny lawę wrzącą pod powierzchnią naszych osobistych i artystycznych przyjaźni. Właśnie dlatego ten artykuł stanowił dla nas stały punkt odniesienia podczas całego procesu twórczego.

We współpracy z Instytutem Goethego w Izraelu, w nawiązaniu do 50. rocznicy ustanowienia izraelsko-niemieckich relacji dyplomatycznych

Scenariusz i reżyseria: Eyal Weiser

Wykonanie i współpraca kreatywna: Adili Liberman, Max Wagner, Sylwia Drori, Tamar Lam

Zdjęcia, montaż, konsultacja artystyczna Sometimes I Need to Walk Far Away from Where I Am to See Myself i Desert of the Real: Hinda Weiss

Koncepcja wizualna White Lie: Rami Maymon

Kostiumy i scenografia Sometimes I Need to Walk Far Away from Where I Am to See Myself, Desert of the Real oraz spektaklu na żywo: Adam Kalderon

Kostiumy i scenografia White Lie: Tamar Levit

Konsultacja choreograficzna: David Kern

Dramaturgia White Lie: Natalie Fainstein, Kilian Engels

Reżeseria świateł: Omer Sheizaf

Tłumaczenie na język angielski: Natalie Fainstein

Tłumaczenie na język niemiecki:German Translator: Sharon Nuni

Głos Uriaha w White Lie: Ursula Maria Burkhart

Operator kamery w White Lie: Mateusz Smolka

Projekt graficzny programu i plakatu: Nurit Hershkovits

Inspicjent: Sahar Gadesh

Producent: Shiran Shveka

Premiera: Israel Festival 2015

Program festiwalu

Więcej

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close