Lublin/XXII Konfrontacje Teatralne: DANCE ON „Fragmenty (z) 7 dialogów”

Zdjęcie: Lublin/XXII Konfrontacje Teatralne: DANCE ON „Fragmenty (z) 7 dialogów”

Na zdjęciu Brit Rodemund. Fot. Dorothea Tuch.

Wersja do druku

Udostępnij

Co może się wydarzyć, kiedy kompozytor Matteo Fargion zredukuje Króla Olch Schuberta do jego podstawowych struktur, a następnie odda go wybitnym tancerzom i choreografom, by stworzyć z nimi dialog? W wyniku tego wyjątkowego eksperymentu powstało sześć bardzo indywidualnych i osobistych prezentacji solowych. Artyści pracowali w duetach: Christopher Roman z bułgarskim artystą sztuk performatywnych Ivo Dimchevem, Amancio Gonzalez z londyńskim artystą sztuk wizualnych Hetainem Patelem, Jone San Martin z brytyjskim reżyserem, autorem i performerem Timem Etchellsem, Ty Boomershine z nowojorską choreografką Beth Gill, Brit Rodemund z londyńską choreografką i tancerką Lucy Suggate, a Frédéric Tavernini z francuskim choreografem Noé Soulierem. Na styku tak różnych głosów powstał spektakl złożony z choreografii, performansu i teatru tańca. Na Festiwalu Konfrontacje Teatralne zaprezentowane zostaną trzy wybrane pokazy solowe.

Lubelscy widzowie z pewnością doskonale pamiętają duet Jonathana Burrowsa i Matteo Fargiona, który zrobił furorę kilka lat temu podczas Międzynarodowych Spotkań Teatru Tańca. Tym razem Matteo Fargion wraca do Lublina z przedstawieniem stworzonym przez jedyny w Europie profesjonalny zespół taneczny skupiający wybitnych praktyków tańca i choreografów w „wieku emerytalnym” – co w tym zawodzie oznacza 40 lat. Twórczyni projektu, Madeleine Ritter, nie tylko stworzyła znakomitym twórczyniom i twórcom przestrzeń dalszego rozwoju, ale także pokazała, że ciało doświadczonego tancerza znaczy o wiele więcej.

Pianiści ćwiczą tak długo, dopóki starczy im sił, a kompozytorzy zwykle tworzą swoje najlepsze dzieła u schyłku życia. Przejście na emeryturę w wieku 40 lat w przypadku tancerza nie ma dla mnie najmniejszego sensu. Ja sam zostałem tancerzem dopiero po czterdziestce, gdy zacząłem pracować w duecie z Jonathanem Burrowsem…!

Matteo Fargion

dyrektor artystyczny/kompozycja: Matteo Fargion

współpraca artystyczna: Ty Boomershine i Beth Gill, Amancio Gonzalez i Hetain Patel, Brit Rodemund i Lucy Suggate, Christopher Roman i Ivo Dimchev, Jone San Martin i Tim Etchells, Frédéric Tavernini i Noé Soulier

światło: Benjamin Schälike

dźwięk:Florian Fischer, Mattef Kuhlmey

kostiumy: Claudia Hill

obsada:  (pokazu na Konfrontacjach Teatralnych) Ty Boomershine, Brit Rodemund, Jone San Martin

produkcja: DIEHL+RITTER gUG

koprodukcja: Holland Dance Festival, Theater im Pfalzbau oraz tanzhaus nrw

wsparcie: BASF SE

DANCE ON to projekt agencji DIEHL+ RITTER gUG, finansowany przez pełnomocnika Rządu Federalnego Niemiec ds. kultury i mediów.

premiera: 28 stycznia 2016.

***

Bilety: 20/30 zł

Kup Bilet

Do pobrania:

PROGRAM FESTIWALU

Strona festiwalu: http://konfrontacje.pl

 

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:00

Lublin: Brain Damage Gallery, Centrum Spotkania KulturPlac Teatralny 1.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close