Lublin/XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Ailey II „Where there are tongues”, „Road to One”, „The Hunt”, „Revelations”

Zdjęcie: Lublin/XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Ailey II „Where there are tongues”, „Road to One”, „The Hunt”, „Revelations”

Alvin Ailey "Revelations", fot. Kyle Froman

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca Lubelski Teatr Tańca, Centrum Kultury w Lublinie i Centrum Spotkania Kultur zapraszają na wieczór spektakli zespołu Ailey II: Where are the tongues, Road to one, The Hunt oraz Revelations.

Ailey II ucieleśnia idee swego założyciela – Alvina Aileya – oraz jego misję zbudowania rozwiniętego centrum społecznego, w którym powstają spektakle taneczne, prowadzona jest szkoła tańca oraz tworzone są programy społeczne dla wszystkich ludzi. Pierwszą następczynią Aileya była Sylvia Waters, która kierowała zespołem przez 38 lat. Od czerwca 2012 roku dyrektorem artystycznym Ailey II jest Troy Powell, który kieruje obecnie dwunastką tancerzy o statusie „wschodzących gwiazd”.

Where there are tongues (2018) to stworzony przez Bradley’a Shelvera energetyczny spektakl, do którego powstania posłużyło hasło: „Wszyscy jesteśmy na tej Ziemi razem”. Muzyka o złożonej rytmice, stworzona przez francuską grupę a’cappella Lo Còr De La Plana wyśmienicie współgra z osobliwym stylem choreografa, tworząc dzięki temu spektakl, który sprawi że widzom zabiją szybciej serca.

choreografia: Bradley Shelver

muzyka: Lo Cor De La Plana

kostiumy: Mark Eric Rodriguez

oświetlenie: Josh Monroe

taniec: część 1: Fanfarneta: Antuan Byers, Marcus Williams, Corrin Mitchell, Arianna Salerno, Kyle Martin, Carl Ponce Cubero, Alisha Peek, Grace Bergonzi, Amarachi Korie, Marcel Wilson, Caroline Dartey, Leonardo Brito

część II: L’enfant de Dieu: Antuan Byers, Marcus Williams, Kyle Martin, Carl Ponce Cubero, Marcel Wilson, Leonardo Brito

część III: La Vielha: Corrin Mitchell, Arianna Salerno, Alisha Peek, Grace Bergonzi, Amarachi Korie, Caroline Dartey,

część IV: Jorns de Mai: Arianna Salerno, Marcus Williams (17 listopada), Grace Bergonzi, Leonardo Brito (18 listopada)

część V: Farandola: Antuan Byers, Marcus Williams, Corrin Mitchell, Arianna Salerno, Kyle Martin, Carl Ponce Cubero, Alisha Peek, Grace Bergonzi, Amarachi Korie, Marcel Wilson, Caroline Dartey, Leonardo Brito

Część VI: La Libertat: Alisha Rena Peek, Kyle H. Martin, Grace Bergonzi, Antuan Byers (17 listopada) Alisha Rena Peek, Kyle H. Martin, Arianna Salerno, Marcus Williams (18 listopada)

część VII: La Noviota: Antuan Byers, Marcus Williams, Corrin Mitchell, Arianna Salerno, Kyle Martin, Carl Ponce Cubero, Alisha Peek, Grace Bergonzi, Amarachi Korie, Marcel Wilson, Caroline Dartey, Leonardo Brito

czas trwania: 27 min

***

Jakie dziedzictwo zostawiasz po sobie? W Road to One choreograf Darrell Grand Moultrie z pasją wybiera się w podróż, jaką musi podjąć każdy z nas, by odkryć, co dla nas samych ma sens i ewentualnie przekazać tę wiedzę przyszłej generacji. Zainspirowany swoim mentorem, który wprowadził go w świat sztuki, Moultrie spłaca mu swój dług przy pomocy tancerzy z Ailey II. Tworzy grupowy spektakl o wysokim ładunku energii, który wykorzystuje pełen elegancji ruch tańca modern wzbogacony o technikę współczesną.

Road to Onefragment (2017)

choreografia: Darrell Grand Moultrie

taniec: Corrin Rachelle Mitchell, Grace Bergonzi, Amarachi Valentina Korie (17 listopada)

Arianna Salerno, Caroline Theodora Dartey, Alisha Rena Peek (18 listopada)

muzyka: Olivier Davis, Spark, Kenji Bunch, Ezio Bosso

kostiumy: Mark Eric Rodriguez

oświetlenie: Lauren Parrish

czas trwania: 15 min

***

Dyrektor artystyczny Alvin Ailey American Dance Theater, Robert Battle w The Hunt tworzy intensywny spektakl dla sześciu mężczyzn, w którym obnaża drapieżną stronę ludzkiej natury oraz prymitywną ekscytację związaną z łowami. Muzyka Les Tambours du Bronx tworzy burzę perkusji przewodzącą eksplodującemu ruchowi, który w swojej skali przechodzi od współczesnych praktyk sportowych po rytuały gladiatorów.

 

The Hunt (2001)

choreografia: Robert Battle

taniec: Leonardo Brito, Antuan Byers, Carl Ponce Cubero, Kyle H. Martin, Marcus Williams, Marcel Wilson

muzyka: Les Tambours du Bronx

kostiumy: Mia McSwain

oświetlenie: Burke Wilmore

czas trwania: 14 min

***

Wykorzystując pieśni, kazania, gospel oraz święty blues Afroamerykanów, Revelations ukazuje pokłady najgłębszego smutku oraz najświętszej radości, jaka drzemie w duszy człowieka. Alvin Ailey kiedyś powiedział, że jednym z najcenniejszych skarbów Stanów Zjednoczonych jest kulturowe dziedzictwo Afroamerykanów – „chwilami radosne, momentami przepełnione goryczą, ale zawsze pełne nadziei”. Ten niestarzejący się klasyk stanowi hołd złożony temu dziedzictwu, jak i geniuszowi Ailey’a. Od premiery w 1960 roku, spektakl był wystawiany nieprzerwanie na całym świecie, przekraczając granice wiary i narodowości, odwołując się do uniwersalnych emocji, stając się jednym z najczęściej oglądanych spektakli tańca modern na świecie.

Revelations (1960)

choreografia: Alvin Ailey

muzyka: tradycyjna

scenografia, kostiumy: Ves Harper

modyfikacja kostiumów do utworu „Rocka My Soul”: Barbara Forbes

oświetlenie: Nicola Cernovitch

taniec: część I: Pilgrim of Sorrow: Antuan Byers, Marcus Williams, Corrin Mitchell, Arianna Salerno, Kyle Martin, Carl Ponce Cubero, Alisha Peek, Grace Bergonzi, Amarachi Korie, Marcel Wilson, Caroline Dartey, Leonardo Brito

część II: Take Me to the Water: Carl Ponce Cubero, Grace Bergonzi, Marcel Wilson, Jr., Leonardo Brito, Alisha Rena Peek, Kyle H. Martin, Corrin Rachelle Mitchell, Marcus Williams

część III: Move, Members, Move: Antuan Byers, Marcus Williams, Corrin Mitchell, Arianna Salerno, Kyle Martin, Carl Ponce Cubero, Alisha Peek, Grace Bergonzi, Amarachi Korie, Marcel Wilson, Caroline Dartey, Leonardo Brito

czas trwania: 36 min

***

bilety:
kategoria I – 70 zł
kategoria II – 50 zł
kategoria III (z ograniczoną widocznością) – 30 zł

Bilety do nabycia w kasach oraz online na stronach Centrum Kultury w Lublinie oraz Centrum Spotkania Kultur
Bilety grupowe do Sali Operowej CSK (min. 10 osób na jeden spektakl – tylko miejsca kategorii I): 50 zł – zgłoszenia i rezerwacja: taniec@ck.lublin.pl

Karnety na spektakle XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca: 300 zł; informacje, zgłoszenia i rezerwacja: taniec@ck.lublin.pl

Więcej: mstt.pl/

wydarzenia towarzyszące podczas 22. MSTT:

 

16-19 listopada: Anna Kamińska/ Przemysław Degórski (Polska) Reflections – interaktywna instalacja

15-20 listopada: warsztaty pisania o tańcu z Joostem Goutziersem (Holandia)

17-18 listopada: warsztaty masterclass z Ailey II (USA), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

23 listopada: warsztaty choreograficzne z Fouad Boussouf – Compagnie Massala (Francja), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

24-25 listopada: warsztaty tańca współczesnego, zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

16-25 listopada: wystawa „Historia tańca w USA”

kino 22 MSTT:

19 listopada, godz 20.30: Rize, reż. David LaChapelle

20 listopada, godz 20.30: Frances Ha, reż. Noah Baumbach

21 Musicale, godz 20.30: West Side Story, reż. Robert Wise, Jerome Robbins

25 listopada, godz 17.00: Bobbi Jene, reż. Elvira Lind

Wstęp na seanse filmowe bezpłatny

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:00

Lublin: Centrum Spotkania Kultur, pl. Teatralny 1

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close