
Agnieszka Janicka "Lead me", fot. K. Machniewicz
Agnieszka Janicka "Lead me", fot. K. Machniewicz
W ramach XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca Lubelski Teatr Tańca, Centrum Kultury w Lublinie i Centrum Spotkania Kultur zapraszają na wieczór spektakli młodych polskich artystów MŁODA POLSKA. W programie: Moira w choreografii Ilony Gumowskiej, Lead me Agnieszki Janickiej, Stonewall Inn Jarosława Mysony, Melancholia Jakuba Lewandowskiego, zeSTROjeNIE Teatru Tańca PRYZMAT, Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt Łukasza Zgórki, (nie)wiara Katarzyny Leszek i Wojciecha Furmana, Więcej Magdy Skowron i Nie(perfekcyjna) Moniki Pluty i Olgi Blachnierek.
Ilona Gumowska Moira
Kiedy pojawia się, nie możesz jej ujrzeć,
kiedy mówi do ciebie, nie słyszysz,
kiedy dotyka, nie czujesz…
Jednak jeśli zaczniesz jej szukać, znajdziesz ją,
jeśli będziesz do niej mówić, być może ci odpowie,
kiedy dotkniesz ją, poczuje.
Niczym sieć pajęczą, tka losy ludzi, trzymając w dłoni świętą nić życia każdego człowieka. Daje i zabiera, pielęgnuje i niszczy, dotyka z czułością i rani… jest tak blisko… tak nieodwracalanie.
choreografia: Ilona Gumowska
wykonanie: Emilia Biskupik, Kinga Duda / Sara Kozłowska
muzyka: Paweł Odorowicz
kostiumy: Julie Esther
czas trwania: 11 min.
Nagrody: III miejsce oraz Nagroda Publiczności w Konkursie Choreograficznym WarsawZAWIROWANIAdance 2017; II miejsce w Konkursie Choreograficznym THE ESSENCE OF MOTION w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta 2017
Agnieszka Janicka Lead me
– Prowadź mnie… ale (Gdzie?)
– Polegaj tylko na sobie, zaakceptuj swoją ścieżkę. Nie oszukuj się, nikt cię nie widzi.
choreografia: Agnieszka Janicka
muzyka: Explosions In The Sky Your hand in mine
czas trwania: 6 min.
Nagrody: Konkurs choreograficzny 3…2…1 TANIEC! w Krakowie – nagroda rzeczowa; finalistka Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Solo Dance Contest 2017 w Gdańsku.
Jarosław Mysona Stonewall Inn
Stonewall Inn to miejsce rewolucji, spełnienia fantazji, oswobodzenia, ale czy ON może czuć się tam bezpieczny? Stonewall Inn stanowi nie tylko obraz młodego, kryjącego się ze swoją orientacją mieszkańca Greenwich Village na nowojorskim Manhattanie. Nie jest też wyłącznie próbą ukrycia się przed wszechobecną ofensywą. W oczach bohatera dostrzec można historie, które stają się uniwersalne i dotyczą każdego z nas.
kreacja, wykonanie: Jarosław Mysona
produkcja: Vagabond Physical Collective
premiera: 24.03.2018 Krakowskie Centrum Choreograficzne
muzyka: kolaż
czas trwania: 8 min.
Nagrody: Finalista Solo Dance Contest 2018/ Gdański Festiwal Tańca/ Klub Żak; dwie nagrody indywidualne w 8. Edycji Konkursu Choreograficznego 3…2…1… Taniec! – I nagroda od Małgorzaty Haduch, II nagroda od Gwyn’a Embertona.
Jakub Lewandowski Melancholia
Trudno wnosić cokolwiek trwałego, mając świadomość bezbarwnej otaczającej rzeczywistości i przeświadczenia o konieczności nadejścia jakiejś „lawiny”. Wszystko, co przynosi nam los, pochodzi z fantazji. Miejsce między obecnością nieobecnością, pustką i nadmiarem.
„Przez chwilę myślałam, że moja nieobecność będzie dłuższa, ale zmieniłam zdanie”.
Laura Brown, Los Angeles 1951
choreografia: Jakub Lewandowski
taniec: Dominika Wiak
muzyka: Michał Lis
czas trwania: 11 min.
Nagrody: Konkurs Zawirowania DANCE w Teatrze Tańca Zawirowania – I miejsce; Międzynarodowy Konkurs Solo/Duo w Budapeszcie – I miejsce na; Konkurs „3…2…1…TANIEC” w Krakowskim Centrum Choreograficznym 2 nagrody: I miejsce przyznane przez Gwyna Embertona , II miejsce przyznane przez Jacka Przybyłowicza; Finaliści SOLO DANCE CONTEST w Gdańsku
Pracownia Tańca PRYZMAT zeSTROjeNIE
Tancerki w wyniku poszukiwań różnych form ruchu scenicznego tworzą jeden organiczny twór. Podjęte ryzyko badań nad ruchem nadaje odkrywczy, nacechowany temperamentem obraz. Zauważymy tu dominację zaakcentowana czasem agresją, ale też pokorą i uległością, a wszystko zamknięte w zrównoważonym partnerowaniu, które nadaje organiczną ekspresję.
choreografia, wykonanie: Marta Jakimicha, Paulina Spiel
opiekun artystyczny: Katarzyna Grabińska
produkcja: Fundacja Tańca i Sztuki ARToffNIA
premiera: 9.12.2017 Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK
czas trwania: 9 min.
Nagrody: Najlepszego Duetu / Best Duo Dance Performance 2018 podczas finału Międzynarodowego Festiwalu Solo Duo Dance Festival organizowanym przez Orkesztika Foundation w Budapeszcie; pierwsza nagroda indywidualna, przyznana przez Jacka Przybyłowicza na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym 3…2…1…TANIEC! 2018 w Krakowie
Łukasz Zgórka Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt
Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, IV rok
Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt… siebie, mięśni, osobowości, ego, emocji. Projekt taneczny o rozkładaniu na czynniki pierwsze ludzkich lęków, obaw, pragnień, marzeń. Osobiste zmierzenie się z samym sobą. Podzielenie się obecnością, intymnością i emocją, poprzez fizyczny ruch i taniec. Próba znalezienia dobra, odnalezienia siebie w sobie, odbicia z widownią. Wykorzystanie energii, starcie się z nieokreśloną siłą w tańcu, nawiązania kontaktu z przestrzenią. Co w nas siedzi? Jak odnaleźć miłość? Jest to projekt solowy z wykorzystaniem fizyczności, w którym performer bada wewnętrzne siły, motywację do działania i szuka szczęścia. Wykorzystuje taniec do odnalezienia prawdziwego siebie. Poprzez język ciała i zmysły przekazuje swoją historię. Próbuje uchwycić marzenia, poznać siebie i przekazać to, czego nie da się opowiedzieć słowami. Spotkanie człowieka z człowiekiem. Ciała z ciałem. Mięśnia z mięśnie
twórca i wykonawca: Łukasz Zgórka
muzyka: Jambinai Connection
czas trwania: 9 min.
Katarzyna Leszek i Wojciech Furman (nie)wiara
Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Taniec w Kulturze Fizycznej, III rok
choreografia: Katarzyna Leszek, Wojciech Furman
wykonanie: Katarzyna Leszek, Wojciech Furman
opieka artystyczna: Paulina Wycichowska
muzyka: Michał Strugarek
czas trwania: 8 min.
Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Siedząc na jednym krześle, patrząc w rożne strony, wciąż wiele nas łączy. Perspektywa wiele zmienia, ale to ważne, że patrzymy na to samo lub w tym samym kierunku. Przy wspólnym stole poszukamy różnic i podobieństw w widzeniu, rozumieniu, doświadczaniu i kreowaniu.
Magda Skowron Więcej
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, absolwentka kierunku Choreografia i Teoria Tańca
Więcej, to słowo opisujące współczesne społeczeństwo i jego konsumpcję. Chcemy więcej rzeczy, więcej wrażeń, więcej uczuć. Zdaje się, że więcej nie ma formy skończonej, to uzależnienie, które pcha nas do ciągłego szukania, gromadzenia, podejmowania działań w gruncie rzeczy bezsensownych. Konsumpcja staje się naglącym i domagającym się zaspokojenia pragnieniem. Daje to chwilową ulgę, moment spełnienia, jednak trwa on krótko. Konsumpcja w różnych postaciach i znaczeniach staje się sensem życia. Jednocześnie zabiera ze sobą wolność, a pragnienie – kontrolę.
choreografia: Magdalena Skowron
wykonanie: Magdalena Skowron (taniec), Paweł Czarakcziew (wiolonczela)
muzyka: Jan Sebastian Bach Suita nr 2 w d-mol, preludium i kurant
czas trwania / duration: 13 min.
Monika Pluta i Olga Blachnierek Nie(perfekcyjna)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, kierunek „Musical i Choreografia”, specjalizacja „Choreografia i techniki tańca”, III rok pierwszego stopnia
Nigdy nie rezygnuj ze swojego talentu. Ani dla kochanków, ani dla mężów
Jesteś zbyt cenna, by poddać się wpływom które sprawią że Twoje jutro będzie gorsze niż dzisiaj.
Daj sobie możliwość i zajrzyj w głąb siebie. Co widzisz?
koncepcja, choreografia: Monika Pluta, Olga Blachnierek
wykonanie: Monika Pluta, Olga Blachnierek
muzyka: Rene Aubry Steppe
czas trwania: 8 min.
***
bilety:
25 zł, 15 zł, 12 zł (dla uczestników Centrum Ruchu Lubelskiego Teatru Tańca, po uprzednim zgłoszeniu w biurze organizatora)
Bilety do nabycia w kasie Centrum Kultury w Lublinie oraz online na stronie Centrum Kultury w Lublinie
Karnety na spektakle XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca: 300 zł; informacje, zgłoszenia i rezerwacja: taniec@ck.lublin.pl
Więcej: mstt.pl/
wydarzenia towarzyszące podczas 22. MSTT:
16-19 listopada: Anna Kamińska/ Przemysław Degórski (Polska) Reflections – interaktywna instalacja
15-20 listopada: warsztaty pisania o tańcu z Joostem Goutziersem (Holandia)
17-18 listopada: warsztaty masterclass z Ailey II (USA), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl
23 listopada: warsztaty choreograficzne z Fouad Boussouf – Compagnie Massala (Francja), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl
24-25 listopada: warsztaty tańca współczesnego, zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl
16-25 listopada: wystawa „Historia tańca w USA”
kino 22 MSTT:
19 listopada, godz 20.30: Rize, reż. David LaChapelle
20 listopada, godz 20.30: Frances Ha, reż. Noah Baumbach
21 Musicale, godz 20.30: West Side Story, reż. Robert Wise, Jerome Robbins
25 listopada, godz 17.00: Bobbi Jene, reż. Elvira Lind
Wstęp na seanse filmowe bezpłatny