Lublin/XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: V. Khripatch „Tragicomedy From point A to point B”, A. Weinberg-Prejna „Babie lato”, O. Labovkina „Don’t name me”, STRUCTURERS „Hunters. Futuristic imagination about time”, I. Aslamova „Something ab

Zdjęcie: Lublin/XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: V. Khripatch „Tragicomedy From point A to point B”, A. Weinberg-Prejna „Babie lato”, O. Labovkina „Don’t name me”, STRUCTURERS „Hunters. Futuristic imagination about time”, I. Aslamova „Something ab

Valeria Khripatsch, "Tragicomedy From point A to point B"

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca Lubelski Teatr Tańca, Centrum Kultury w Lublinie i Centrum Spotkania Kultur zapraszają na pokaz pięciu spektakli z Białorusi, Polski, Izraela i Ukrainy: Valeria Khripatch „Tragicomedy From point A to point B” (Białoruś), Olga Labovkina „Don’t name me” (Białoruś), Adi Weinberg-Prejna „Babie lato” (Polska/ Izrael), STRUCTURERS „Hunters. Futuristic imagination about time” (Białoruś), Inna Aslamova „Something about us” (Białoruś, Ukraina, Polska).

o Tragicomedy From point A to point B:

„Nie mogę nazwać moich działań ani tańcem współczesnym, ani performansem. Ale jest to działanie ruchowe, które trwa 15 min i ma kształt tragikomedii.

Mówi o tym, że wszystko w naszym życiu jest relatywne. Wiatr zawsze wieje niespodziewanie, w czarną bądź jasną stronę. Czy to źle czy dobrze?”

reżyseria: Valeria Khripatch.

tancerze: George Zaborski, Anastasia Nekrasova, Eugene Ivanov

czas trwania: 15 min.

o Don’t name me:

Kiedy nadajemy czemuś nazwę, jednocześnie tworzymy dla tej rzeczy ograniczenia. Ryzyko pominięcia esencji tej rzeczy jest nieuniknione, gdyż od samego początku stoimy przed wieloma nieotwartymi drzwiami, za którymi tworzy się sacrum. Twoje imię jest niczym sacrum, z którego jestem wykluczony, ponieważ staram się wypowiedzieć to słowo.

choreografia: Olga Labovkina

wykonanie: Ksenia Androsova, Pavel Luntsevich

muzyka: Fraufraulein – one of us always tells the truth, Library Tapes -Distance, Library Tapes – En Kansla av Saknad

oświetlenie: Sergey Novitskiy

czas trwania: 10 min.

o Babim lecie:

Babie lato to opowieść o przenikaniu się dwóch światów. Razem z tancerką udajemy się w podróż, podążając za głosem jej niewidomej babci Chai. Imię to posiada w języku hebrajskim kilka znaczeń. Dwa z nich to „żywa” i „żyła”. Tę dwoistość odnajdziemy także w jej osobistej historii. W trakcie prac nad spektaklem oraz premiery w maju 2018 roku Chaja żyła jeszcze w Izraelu, ale jej wspomnienia, zarejestrowane podczas cyklu rozmów, dotyczyły dzieciństwa, które spędziła w przedwojennym polskim miasteczku.

W ciemności, w ślad za głosem babci, artystka stara się uchwycić i zachować jej wizje, wrażenia z przeszłości, charakter i naturę, wplatając w nie swe własne przeżycia i wątki związane z decyzją o przeprowadzce do Polski u schyłku lata 2017 roku.

Krok po kroku, w rytm kolejnych wyobrażeń, ciało tancerki staje się pośrednikiem oraz narzędziem dla głosów przeszłości i przemieszcza się pomiędzy tym, co minione, a dzisiejsze. Stopniowo stajemy się świadkami wędrówki dusz niczym w opowieściach żydowskiego folkloru, chasydzkiego mistycyzmu czy kabale. Poprzez dźwięk i ruch, artystka próbuje przywrócić do życia osoby, miejsca, tradycje i nieistniejący już świat.

choreografia, taniec: Adi Weinberg-Prejna

dźwięk: Daniel Sapir

muzyka: Deru, SeeFeel, Jerry Bock, Jacob Jacobs, Alexander Olshanetsky

głos: Chaya Thorn

kostiumy: Julia Kornacka

współpraca artystyczna, tekst: Karol Prejna

laserowy system dźwięku wykorzystany w trakcie realizacji spektaklu: Michał Silski, Włodzimierz J. Zakrzewski

specjalne podziękowania: Lubelski Teatr Tańca, Warsaw Dance Department, Jadwiga Majewska, Sharon Zukerman-Weizer, Shiri Teicher-Sabach, Noa Shiloh, Alon Karniel, Rosalind Noctor, Savta

przy wsparciu: Ambasada Izraela w Warszawie, Mifal HaPais Council for the Culture and Arts

czas trwania: 15 min.

o Hunters. Futuristic imagination about time:

Życie – niekończący się wyścig z czasem. Jedynie w wybranych momentach udaje nam się zbliżyć do jądra tego co niepojęte. Codziennie powracamy pamięcią do tych wybranych momentów: wspomnień z dzieciństwa, lirycznych doświadczeniach, chwil prawdy. Aby powrócić znowu do tego niekończącego się wyścigu, u którego podłoża leży pytanie: czym były te wybrane momenty?

choreografia: Payarkau Siarhei

wykonanie: Payarkau Siarhei, Barsukova Alena

muzyka: Radiofillz – 6um1, noize

czas trwania: 9 min.

***

bilety:

25 zł, 15 zł, 12 zł (dla uczestników Centrum Ruchu Lubelskiego Teatru Tańca, po uprzednim zgłoszeniu w biurze organizatora)

Bilety do nabycia w kasie Centrum Kultury w Lublinie oraz online na stronie Centrum Kultury w Lublinie

Karnety na spektakle XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca: 300 zł; informacje, zgłoszenia i rezerwacja: taniec@ck.lublin.pl

Więcej: mstt.pl/

wydarzenia towarzyszące podczas 22. MSTT:

 

16-19 listopada: Anna Kamińska/ Przemysław Degórski (Polska) Reflections – interaktywna instalacja

15-20 listopada: warsztaty pisania o tańcu z Joostem Goutziersem (Holandia)

17-18 listopada: warsztaty masterclass z Ailey II (USA), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

23 listopada: warsztaty choreograficzne z Fouad Boussouf – Compagnie Massala (Francja), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

24-25 listopada: warsztaty tańca współczesnego, zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

16-25 listopada: wystawa „Historia tańca w USA”

kino 22 MSTT:

19 listopada, godz 20.30: Rize, reż. David LaChapelle

20 listopada, godz 20.30: Frances Ha, reż. Noah Baumbach

21 Musicale, godz 20.30: West Side Story, reż. Robert Wise, Jerome Robbins

25 listopada, godz 17.00: Bobbi Jene, reż. Elvira Lind

Wstęp na seanse filmowe bezpłatny

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:00

Lublin: Centrum Kultury, ul. Peowiaków 12, korytarz-łącznik parter, Sala Widowiskowa

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close