Lublin/XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: warsztaty tańca współczesnego

Zdjęcie: Lublin/XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: warsztaty tańca współczesnego

Inna Aslamova, fot. Maciek Rukasz

Wersja do druku

Udostępnij

Organizatorzy XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie zapraszają do udziału w warsztatach tańca współczesnego z gośćmi festiwalu. Zajęcia poprowadzą: Fouad Boussouf (Francja), Megan Bridge (USA), Beau Hancock (USA), Joe Alter (USA), Inna Aslamova (Białoruś), Daniil Belkin (Ukraina). Zajęcia będą prowadzone w trzech grupach: zaawansowanej, średnio zaawansowanej i początkującej.

Harmonogram:

24 listopada (sobota)

Grupa A – zaawansowana
10.00-11.30 – Fouad Boussouf
11.45-13.15 – Inna Aslamova
13.30-15.00 – Beau Hancock
15.15-16.45 – Joe Alter

Grupa B – średnio zaawansowana
10.00-11.30 – Daniil Belkin
11.45-13.15 – Beau Hancock
13.30-15.00 – Joe Alter
15.15-16.45 – Megan Bridge

Grupa C – początkująca
10.00-11.30 – Inna Aslamova
11.45-13.15 – Daniil Belkin

25 listopada (niedziela)

Grupa A – zaawansowana

10.00-11.30 – Daniil Belkin
11.45-13.15 – Megan Bridge
13.30-15.00 – Joe Alter
15.15-16.45 – Inna Aslamova

Grupa B – średnio zaawansowana
10.00-11.30 – Inna Aslamova
11.45-13.15 – Joe Alter
13.30-15.00 – Megan Bridge
15.15-16.45 – Daniil Belkin

Grupa C – początkująca
10.00-11.30 –  Joe Alter
11.45-13.15 – Inna Aslamova

informacje o zapisach

Prowadzący:

Joe Alter jest tancerzem, choreografem i nauczycielem tańca współczesnego z ponad 35-letnim doświadczeniem. Otrzymał tytuł magistra sztuk pięknych z The Ohio State University ze specjalizacją: choreografia i metodologia tańca. Joe Alter Dance Group, której był dyrektorem artystycznym, pokazywała spektakle w: The Kitchen, The Sylvia and Danny Kaye Playhouse, the 92nd St. Y, Harkness Center for Dance w Nowym Jorku oraz w Niemczech, Polsce, Czechach, Serbii oraz ostatnio w Meksyku. Obecnie jest profesorem tańca na San Diego State University. Uczył w ramach wielu festiwali w USA, Europie środkowo-wschodniej, jak również był gościnnym wykładowcą na Uniwerystecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz na PWST w Bytomiu. Jego zainteresowania artystyczne dotyczą związku cyfrowych technologii, pedagogiki tańca, praktyk somatycznych i kontemplatywnych, kognitywistyki, psychologii rozwojowej oraz badania nad ludzką kondycją poprzez ruch oraz struktury choreograficzne. Stworzył m.in. następujące spektakle: The End is the Beginning dla Tijuana’s Lux Boreal, Everything Slips Away dla PWST w Krakowie oraz Passing Through – praca o charakterze site-specific dla Trolley Dances San Diego.

Opis warsztatów:

W trakcie warsztatów będziemy eksplorować różne praktyki, pomysły, style ruchu i traktować je jako „narzędzia” bardziej niż fakty, zestaw informacji bardziej niż dogmaty, jako metodologie użyteczne przy poszukiwaniach bardziej niż cele do zrealizowania. Dodatkowo dostarczę doświadczenie ucieleśnionego przeżycia dynamicznej anatomii oraz kinestetycznego rozumienia efektywnych schematów ruchowych, które pozwolą uczestnikom na bezpieczne wyrażanie siebie w najpełniejszym wymiarze, jednocześnie poszerzając zakres własnych cielesnych możliwości.

Daniil Belkin jest tancerzem, choreografem oraz pedagogiem. Ukończył szkołę choreografii współczesnej Other dances, po ukończeniu której pracował jako tancerz i choreograf w teatrze tańca Streams. W 2016 roku otrzymał dyplom reżysera klasycznego baletu. W latach 2002-2010 pracował jako dyrektor artystyczny i choreograf w centrum kultury The Rio club, Opera Concert Hall, „Voshod”. Był również choreografem the Dnepropetrovsk State Circus. Od 2002 roku brał udział w kilku międzynarodowych projektach: Kings and Queens and Other Bosses (Ukraina-Szwecja-Białoruś-Mołdawia), Connections (Ukraina-Mołdawia), Simple Things (Ukraina-Mołdawia), Free Dance (Ukraina-Francja), Ukraine point G (Ukraina), Home (Ukraina-Szwecja-Białoruś-Mołdawia), Four Hands (Ukraina-Białoruś), Waiting in a Margins (Ukraina-Szwecja-Białoruś-Mołdawia-Syria), zrealizował projekt dyplomowy Offensive (Ukraina) oraz Laboratory work 19.9 (Ukraina-Białoruś). Stworzył również solo Leaning on (2016). W 2016 roku był kuratorem platformy sztuki performatywnej „Dnipro Body Project” (Ukraina).

Opis warsztatów:

Od kilku lat moje ruchowe poszukiwania skupiały się na odnalezieniu połączenia pomiędzy centrum ciała, a jego peryferiami. Jakość tego połączenia zależy od organizacji relacji pomiędzy ciałem, a powierzchnią z którą wchodzi w kontakt. Pytanie dotyczące oparcia może być rozważone nie tylko w sensie jego fizycznego aspektu. Możemy również oprzeć się o geometrię przestrzeni, relację z widzem bądź nasz własny stan emocjonalny. Wynikiem tych poszukiwań było solo Leaning on. Warsztaty będą się opierać na zdobytym doświadczeniu. Poprzez przekierowanie naszej uwagi poza nasze cielesne granice, pozwalamy sobie być otwartymi i jednocześnie stabilnymi w tańcu. W trakcie moich zajęć będę wykorzystywał elementy kontakt improwizacji, pracy ze skupieniem, siłą oraz balansem. Będziemy realizować wiele zadań, których konfiguracja będzie zależała od charakteru grupy. Zajęcia będą poprowadzone w taki sposób, aby zwrócić uwagę zarówno na przebieg procesu, jak i jego jakość. Zaproponowane ćwiczenia mogą być wykonywane przez uczestników reprezentujących różne poziomy zaawansowania.

Megan Bridge tancerka, choreografka, producentka, pedagożka i dramaturżka tańca z Filadelfii. Współtwórczyni i współdyrektorka wraz z kompozytorem i muzykologiem Peterem Pricem patformy współpracy . Artyści wspólnie prowadzą przestrzeń thefidget jako eksperymentalne laboratorium badawcze i miejsce performatywnych działań. Artystka obecnie kontynuuje studia MFA w dziedzinie tańca na Temple University, gdzie wykłada także jako adiunkt. Jako redaktorka współpracuje z thINKingDANCE, a także publikuje artykuły w Dance Magazine, Pointe i The Dance Chronicle. Odbyła rezydencje artystyczne w Haverford College, West Chester University, Franklin & Marshall College i University of Arizona. W 2013 roku została wyróżniona tytułem „Best of Philly” przez Philadelphia Magazine za autorskie prace performatywne. Uczyła się u następujących artystów: Deborah Hay, Xaviera LeRoy, Miguela Gutierreza i Jana Fabre’a. Współpracowała z takimi choreografami i zespołami jak: Group Motion, Steve Paxton and Lisa Nelson, Jérôme Bel, Willi Dorner, Lucinda Childs, David Gordon, Susan Rethorst i Headlong Dance Theater. Wielokrotnie występowała w USA i za granicą: w Austrii, Bułgarii, Kolumbii, na Cyprze, w Niemczech, Japonii, na Litwie, w Polsce, w Afryce Południowej i Szwajcarii. Mieszka ze swoim mężem i dwójką dzieci w Filadelfii.

www.thefidget.org

Beau Hancock zdobył tytuł magistra sztuk pięknych (specjalizacja: taniec) w Temple University. W trakcie studiów otrzymał nagrodę za wykonanie choreografii Rose Vernick. Ma również tytuł licencjata ze specjalizacji Dance and American Studies Uniwersytetu w Kansas. W 2012 roku dostał stypendium Cleveland Art Prize/Kathryn Karipides Scholarship, krajową nagrodę przyznawaną tancerzom. Był także artystą-rezydentem na „nEW Festival”, wziął udział w Dance USA/Philadelphia Polish Exchange, był również zdobywcą nagród: „Rocky” oraz Ellen Forman Memorial Award (od Uniwersytetu Drexel). Jako performer, Beau pracował z Ben Munisteri Dance Projects, Kathy Dunn Hamrick Dance Company, Douglas Dunn and Dancers, Merian Soto/Performance Practice, Nichole Canuso Dance Company, Bronwen MacArthur Dance Project, Kun-Yang Lin and Dancers, subcircle oraz <fidget/Megan Bridge>. Beau uczył na Temple University, Rowan University, Muhlenberg College oraz Franklin and Marshall College. Obecnie prowadzi zajęcia z tańca na Uniwersytecie Stockton.

Opis warsztatów prowadzonych przez Megan Bridge, Beau Hancock:

Poszerzając krąg: Somatyczna kompozycja
Zajęcia są zaproszeniem w chwilę, w stan wzmożonej uważności i obecności.
Improwizacja, u swoich podstaw, jest procesem podejmowania decyzji. Śledzenie ruchu, który wykonujemy pozwala nam dokonywać wyborów kompozycyjnych w czasie rzeczywistym, i wraz ze wzrostem tej umiejętności, zyskujemy pewność w projektowaniu natychmiastowej somatycznej odpowiedzi na bodźce. Taniec improwizacyjny jest współdzieloną praktyką słuchania swoich współtowarzyszy: muzyków, innych tancerzy, przestrzeni i widowni. Będziemy próbować uchwycić wszystkie te wpływy na nasze ciało oraz sposób w jaki podchodzimy do patrzenia, jako rozszerzenia naszej ruchowej praktyki. „Poszerzając krąg” odnosi się do naszego pragnienia poszerzenia percepcji, zaproszenia jak największej ilości partnerów do naszego procesu aktywnego tworzenia. W trakcie Poszerzania Kręgu: Somatycznej Kompozycji, Megan Bridge i Beau Hancock będą czerpać z własnych długoletnich poszukiwań tanecznych, zarówno indywidualnych jak i kolektywnych, w ramach których pracowali z takimi mistrzami improwizacji jak: Steve Paxton, Lisa Nelson, Deborah Hay i Merian Soto.

Inna Aslamova jest tancerką, choreografką, pedagożką oraz organizatorką wydarzeń kulturalnych związanych ze sztuką tańca współczesnego na Białorusi. Urodzona w Kazachstanie, studiowała w szkole muzyczno-gimnastycznej. Uzyskała tytuł naukowy z fizyki na Państwowym Uniwersytecie w Homlu. Zaczęła zdobywać wiedzę z zakresu technik tańca współczesnego, kompozycji, kontakt improwizacji, Action Theatre oraz solowych improwizacji podczas wizyt na szkoleniu ADF w Moskwie oraz podczas wielu innych warsztatów w Europie. W 1994 roku, utworzyła Contemporary Dance Group Quadro. Stworzyła ze swoimi tancerzami ponad 10 spektakli, które były prezentowane w wielu krajach. Od 2001 do 2008 roku Inna piastowała stanowisko Szefa Wydziału Tańca Współczesnego Szkoły Tańca dla Dzieci w Homlu. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na Białorusi, a Inna stworzyła 6 letni program nauki dla dzieci. Współpracowała jako tancerka z Teatrem Tańca Gallery (Białoruś), Benno Voorham (Szwecja), Sybrig Docter (Szwecja), jako choreografka współpracowała z Darią Buzovkiną (Rosja) oraz z Daniilem Belkinem (Ukraina), jako choreografka i nauczycielka z grupą Voices (Mołdawia) oraz Muzeum Marca Chagalla (Vitebsk, Białoruś). Została wyróżniona nagrodami za Najlepszą Choreografię (IFMC, konkurs narodowy, 2002), oraz za spektakl taneczny In the Face of the Sky (IFMC, konkurs narodowy, 2004). Zdobyła również nominację dla Najlepszego Pedagoga Tańca oraz Najlepszego Choreografa (konkurs narodowy, 2004). W 2004 roku wygrała w konkursie choreograficznym na Festiwalu Baletów Dziecięcych BBF-4 (Dyneburg, Litwa). Uczy techniki tańca współczesnego, improwizacji oraz kompozycji dla dzieci i dorosłych w ramach festiwali oraz programów edukacyjnych na Białorusi, w Polsce, Mołdawii, Francji, Rosji, na Ukrainie, w Szwecji i Niemczech.

Opis warsztatów:

W trakcie zajęć będę chciała podzielić się pomysłami, które inspirują mnie do tańca. Wierzę, że nasze ciała są idealnymi tworami. Są uniwersum, które posiada swoją własną świadomość oraz niesamowite umiejętności. Będziemy podchodzić do naszego ciała jako naszego najbliższego partnera oraz na tej podstawie zbudujemy z nim relacje. Możemy tworzyć różne zasady ruchu i proponować je naszemu ciału, aby się ich nauczyło i nimi bawiło. Możemy się poruszać i obserwować różnorodność form, które wyrastają z jednej zasady. Im bardziej precyzyjna wewnętrzna praca w trakcie tańca, tym bardziej wielowymiarowy i zapierający dech w piersi jest jego zewnętrzny przejaw. Poddamy nasze ciała fizycznemu dostrojeniu. Będziemy aktywnie się zastanawiać w jaki sposób stoimy na podłodze. Będziemy wykorzystywali wizualizacje, aby wydobyć z naszych ciał różne jakości. Nauczymy się różnych zasad ruchu (tanecznych narzędzi) i będziemy się z nimi bawić.
Materiał ruchowy będzie dopasowany do doświadczenia grupy.

Fouad Boussouf  – choreograf, tancerz i pedagog o pochodzeniu francusko-marokańskim. Założył Massala Dance Company w 2006 roku, łącząc w swoim repertuarze różne style: hip-hop, taniec współczesny, tradycyjne tańce Afryki Północnej oraz nowy cyrk. Stworzył kilka multidyscypilnarnych spektakli, w tym: Zoom, Deviation, Témoin(s), A Condition, Afflux, Concept Lavoir, Transe, The Elements, Esperluette, Le Moulin du Diable oraz Näss. Spektakle Massali zdobyły uznanie krytyków we Francji oraz w reszcie Europy, na Karaibach, na Bliskim Wschodzie oraz Pólnocnej Afryce. Ostatni spektakl Massali Näss został wybrany przez Aerowaves – europejską sieć tańca jako jeden z najlepszych spektakli roku 2018 i obecnie jest pokazywany na całym świecie.

Opis warsztatów:
Warsztaty będą wykorzystywały ruch, pracę z podłogą, dźwiękiem, muzyką, grawitacją i przestrzenią, będą dotyczyć wzajemnych relacji tancerzy, jak również ćwiczeń z wizualizacją, które mają pobudzić ich wyobraźnię.

***

wydarzenia towarzyszące podczas 22. MSTT:

 

16-19 listopada: Anna Kamińska/ Przemysław Degórski (Polska) Reflections – interaktywna instalacja

15-20 listopada: warsztaty pisania o tańcu z Joostem Goutziersem (Holandia)

17-18 listopada: warsztaty masterclass z Ailey II (USA), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

23 listopada: warsztaty choreograficzne z Fouad Boussouf – Compagnie Massala (Francja), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

24-25 listopada: warsztaty tańca współczesnego, zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

16-25 listopada: wystawa „Historia tańca w USA”

kino 22 MSTT:

19 listopada, godz 20.30: Rize, reż. David LaChapelle

20 listopada, godz 20.30: Frances Ha, reż. Noah Baumbach

21 Musicale, godz 20.30: West Side Story, reż. Robert Wise, Jerome Robbins

25 listopada, godz 17.00: Bobbi Jene, reż. Elvira Lind

Wstęp na seanse filmowe bezpłatny

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Lublin: Centrum Kultury, ul. Peowiaków 12

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close