Spektakle

Lublin/XXIII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Elisabetta Consonni „Plutone”

Zdjęcie: Lublin/XXIII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Elisabetta Consonni „Plutone”

Elisabetta Consonni "Plutone", fot. Beatrice Arenella

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XXIII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca odbędzie się spektakl Plutone w choreografii Elisabetty Consonni.

Elisabetta Consonni o spektaklu:

W coraz bardziej skomplikowanym systemie, podejmuję ryzyko zagubienia się. Potrzebuję zawieszenia od samej siebie. Czuję potrzebę spojrzenia na siebie w relacji do otaczających mnie wydarzeń. Potrzebuję chwili dla siebie, aby móc spojrzeć spokojnie. Tylko patrzeć, a nie działać. Aby móc dostrzec drobne i delikatne rzeczy w jak największym zbliżeniu. Bez przymusu ich rozumienia. Czekając. Poddając się sytuacji. Nic nie musieć robić. A jeśli coś dostrzegę, będę na to intensywnie patrzeć, pozwalając, aby natura tej rzeczy się objawiła.

Plutone to spektakl, który powstał w wyniku kontaktu z techniką medytacji Vipassana i potraktowania jej jako sposobu do namysłu nad światem, zbudowanego z delikatnej równowagi pomiędzy sobą samym, a światem zewnętrznym. Jest to przestrzeń do kontemplacji, którą tworzą punkty, które stale poszukują sposobów do wspólnego spotkania i interakcji. Jest to niemająca końca seria koncentrycznego rozwoju, na trasie którego pojawią się przestrzenie do faktycznego i potencjalnego spotkania. Pluton jest ostatnią z planet należących do układu słonecznego. Z punktu widzenia astrologicznego, Pluton kontroluje wszystko to, co niewidoczne i potężne, wpływa na rzeczywistość za pomocą delikatnych i utajonych sił, których działanie rozciągnięte jest w czasie. Jego domeną jest zarówno indywidualność, jak i wspólnotowość. Pluton jest czystą siłą woli, która dąży do realizacji osobistych celów. Może być siłą napędową do indywidualnej transformacji, ale również może posłużyć jako sposób do duchowego odnowienia całego pokolenia ludzi. Pluton wymaga, aby ego pozbyło się całego swojego ciężaru i balastu, aby odrzuciło paranoję związaną z pragnieniem posiadania władzy.

choreografia: Elisabetta Consonni
performerki: Marta Ciappina, Olimpia Fortuni, Masako Matsushita

muzyka: Aftab Darvishi
oświetlenie: Violeta Arista
kostiumy: Lucia Gallone
produkcja: Fondazione Teatro Grande di Brescia
wsparcie: Industria Scenica-Residenza Rifugio Everest, Santarcangelo Festival, Manifattura K, Associazione Valdapozzo, PimOff

premiera: 9 listopada 2016
czas trwania: 40  min

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close