Ann van den Broek gościła na festiwalu dwukrotnie – w roku 2007 i 2009 – ze spektaklami Co(te)lette oraz z I solo ment. Szczególnie pierwszy z nich, stanowiący bolesną wiwisekcję kulturowej i biologicznej kobiecości, wzbudził ogromne uznanie widzów. W swojej pracy Anna van den Broek zainteresowana jest przede wszystkim psychologicznymi i socjologicznymi aspektami cielesności, a także problematyką genderową. W Ohm uwaga artystki skupia się na idei oporu.
Opór. Strata. Działanie. Bezruch. Samotna walka. Ciężki bieg sztafetowy bez końca. Ruch staje się przymusową walką o utrzymanie kontroli. Opieranie się temu, co ulotne i efemeryczne. Ciała opierające się, ciała poddające się. W pracach Ann Van den Broek te porównywalne skrajności są przeważnie wyrażone niebezpośrednio poprzez oddzielne tematy. W Ohm uwaga skupia się na idei oporu i odziera jej pracę ze zbędnych emocji, aby dotrzeć do sedna. Fascynujący styl sprawia, że namacalny opór utrzymuje się tu i teraz. Ohm jest jak niekończący się tunnel. Wciągający, a w sumie destruktywny skecz.
Ohm jest coverem Mijn solo voor Marie (Vernietigd), czyli Mojego Solo dla Marie (Zniszczone), stworzonego w 1997 przez Marca Vanrunxta – belgijskiego twórcę, który od lat 80. znany jest w świecie tańca i performance’u.Niek Kortekaas storzył scenografię w oparciu o oryginalny projekt. Arne Van Dongen napisał nową muzykę, a za światłą odpowiada Bernie van Velzen.
choreografia Ann Van den Broek
tancerze Jan Deboom, Cecilia Moisio and Judit Ruiz Onandi
konstrukcja spektaklu Ann Van den Broek
muzyka Arne Van Dongen
scenografia Niek Kortekaas
światła Bernie van Velzen
stylizacja Ann Van den Broek
zdjęcia Maarten Vanden Abeele
premiera 26 marca 2010, De Brakke Grond, Amsterdam (NL)
Ohm – produkcja WArd/waRD (NL/B), zlecona i współprodukowana przez COVER #2. Podziękowania dla wpZimmer, Kunst/Werk-Marc Vanrunxt i Marie De Corte.