Spektakle

Old Music New Dance: Małgorzata Haduch – Wielka Inwencja na spragnione theorbo, uśpiony kontrabas i cztery tancerki

Zdjęcie: Old Music New Dance: Małgorzata Haduch – Wielka Inwencja na spragnione theorbo, uśpiony kontrabas i cztery tancerki

Małgorzata Haduch to artystka znana polskiej publiczności przede wszystkim z solo <em>Zona Segura </em>- mocnego przedstawienia grającego z kategorią intymności i konfrontującego widza z przekroczeniem tytułowej "strefy bezpieczeństwa" tancerki. Tym razem Haduch na warsztat wzięła kategorie formalne związane z muzyką barokową - szczególnie kontrapunkt, który - jak pisze - łączy z wsłuchiwaniem się w ciszę oraz w ciało.   Jak zaznacza choreografka, w szczególności interesuje ją tytułowa "inwencja", czyli forma muzyczna datowana na XVI wiek - krótki utwór muzyczny nie podlegający ustalonym kategoriom, charakteryzujący się nieokreśloną konstrukcją. Jednocześnie - obok zgłębiania formalnych muzycznych konceptów - artyści traktują barokową muzykę jako źródło zabawy, manifestację swoiście pojmowanej radości życia.   Wśród tancerek realizujących projekt znalazła się Krystyna Mazurówna - wybitna postać polskiego i europejskiego tańca lat sześćdziesiątych,  była solistka warszawskiego Teatru Wielkiego i zespołu Maurice Béjarta oraz założycielka własnego zespołu "Ballet Mazurowna". Na scenie pojawią się także sama Haduch, Weronika Pelczyńska oraz Rachel Ogle.   <strong>koncepcja</strong> Małgorzata Haduch <strong>choreografia i taniec</strong> Krystyna Mazurówna, Rachel Arianne Ogle, Weronika Pelczyńska, Małgorzata Haduch <strong>muzyka</strong> Bruno Helstroffer, Jean-Philippe Morel <strong>reżyseria światła</strong> Sebastian Molski <strong>kostiumy</strong> Unfinished Company <strong>konsultacja artystyczna</strong> Katie Duck / magpie company we współpracy z Dance House Lemesos, Fundacją Burdąg i przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza

Wersja do druku

Udostępnij

Małgorzata Haduch to artystka znana polskiej publiczności przede wszystkim z solo Zona Segura – mocnego przedstawienia grającego z kategorią intymności i konfrontującego widza z przekroczeniem tytułowej „strefy bezpieczeństwa” tancerki. Tym razem Haduch na warsztat wzięła kategorie formalne związane z muzyką barokową – szczególnie kontrapunkt, który – jak pisze – łączy z wsłuchiwaniem się w ciszę oraz w ciało.

Jak zaznacza choreografka, w szczególności interesuje ją tytułowa „inwencja”, czyli forma muzyczna datowana na XVI wiek – krótki utwór muzyczny nie podlegający ustalonym kategoriom, charakteryzujący się nieokreśloną konstrukcją. Jednocześnie – obok zgłębiania formalnych muzycznych konceptów – artyści traktują barokową muzykę jako źródło zabawy, manifestację swoiście pojmowanej radości życia.

Wśród tancerek realizujących projekt znalazła się Krystyna Mazurówna – wybitna postać polskiego i europejskiego tańca lat sześćdziesiątych,  była solistka warszawskiego Teatru Wielkiego i zespołu Maurice Béjarta oraz założycielka własnego zespołu „Ballet Mazurowna”. Na scenie pojawią się także sama Haduch, Weronika Pelczyńska oraz Rachel Ogle.

koncepcja Małgorzata Haduch
choreografia i taniec Krystyna Mazurówna, Rachel Arianne Ogle, Weronika Pelczyńska, Małgorzata Haduch
muzyka Bruno Helstroffer, Jean-Philippe Morel
reżyseria światła Sebastian Molski
kostiumy Unfinished Company
konsultacja artystyczna Katie Duck / magpie company
we współpracy z Dance House Lemesos, Fundacją Burdąg i przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close