Warsztaty

Poznań/Alternatywna Akademia Tańca 2017: Frédéric Gies „Technosomatics” – coaching

Zdjęcie: Poznań/Alternatywna Akademia Tańca 2017: Frédéric Gies „Technosomatics” – coaching

Wersja do druku

Udostępnij

Art Stations Foundation i Stary Browar Nowy Taniec zapraszają do udziału w kolejnej sesji Alternatywnej Akademii Tańca 2017, którą poprowadzi Frédéric Gies. Warsztat będzie wprowadzeniem do technosomatyki, autorskiej praktyki tanecznej Giesa. W ramach tego intensywnego tygodnia uczestnicy wezmą również udział w procesie badawczym dotyczącym niektórych aspektów tej praktyki, będącej jednocześnie projektem, nad którym artysta stale pracuje.

Technosomatyka to praktyka oparta na zbiorowej i indywidualnej eksploracji gruczołów dokrewnych i czakr poprzez taniec klubowy do muzyki techno, a także na procesie odwrotnym – eksploracji tańca klubowego podczas uosabiania gruczołów i czakr. Technosomatyka traktuje główne nurty anatomii jak fikcję, kładąc nacisk na poddawane doświadczeniu ciało. Proponuje również inny rodzaj doświadczenia zbiorowego i społecznego odbiegający od zajęć somatyczno-tanecznych czy tańca na parkiecie, oferując bezpieczną i autentyczną przestrzeń, w której można wymykać się nakazom społecznym, doświadczać wspólnie samotności oraz oddawać się odmiennym stanom świadomości. Technosomatyka otwiera ponadto alternatywne ścieżki pisania tańca wykraczające poza kwestie autorskie i choreograficzne.

Frédéric Gies jest tancerzem i choreografem dzielącym swój czas między Sztokholm a Berlin. W latach 90. pracował z wieloma francuskimi choreografami, a następnie rozpoczął karierę indywidualną, w której skupia się na ekspresji taneczno-choreograficzno-politycznej, a w szczególności na tym, jak taniec i choreografia mogą odnosić się do polityki, nie używając mechanizmów reprezentacji. Punktem wyjścia jego prac są ścisłe procesy badania ruchu, z których wyłaniają się praktyki będące często hybrydami pomiędzy somatyką a tańcem klubowym i pozostałościami – albo duchami – innych form tańca. Swoje utwory tworzy sam lub we współpracy z innymi choreografami (Jeftą van Dintherem, DD Dorvillier, Manuelem Pelmuşem, Isabelle Schad, Alice Chauchat, Frédérikiem de Carlem i Odile Seitz) i artystami reprezentującymi inne dziedziny sztuki (Fiedelem, Antonem Stoianovem, Danielem Jenatschem, Ruth Waldeyer i Andreą Keiz). Jest jednym z inicjatorów kolektywu praticable. Tańczył również w utworach innych choreografów (Jefty van Dinthera, Antonji Livingstone, Petry Sabisch i Isabelle Schad). Od 2012 oku wykłada choreografię i kieruje programem magisterskich studiów choreograficznych na Uniwersytecie Tańca i Sztuki Cyrkowej DOCH – UNIARTS, w której obecnie prowadzi projekt badawczy Technosomatics: un-writing dance, the body and the choir. Jego najnowsze prace, wywodzące się z tych badań, są ściśle związane z muzyką techno i jego doświadczeniami wyniesionymi z klubów. Powstają one we współpracy Fiedelem, didżejem rezydentem w Berghain, i artystą wizualnym Antonem Stoianovem.

Zgłoszenia wraz z profesjonalnym CV należy przesyłać na adres:
m.harasimowicz@artstationsfoundation5050.com
w tytule zgłoszenia: „AAT Gies”
Koszt uczestnictwa: 300 zł
Deadline zgłoszeń: 18 czerwca 2017, godzina 23.59.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close