Poznań: Co z tym tańcem? Przed PTT 2012: Justyna Jasłowska „November”

Zdjęcie: Poznań: Co z tym tańcem?  Przed PTT 2012: Justyna Jasłowska „November”

November

Wersja do druku

Udostępnij

Pokaz spektaklu Justyny Jasłowskiej powstałego pod opieką artystyczną Wojciecha Mochniejha (projekt „Rezydencja/Premiera” w gdańskim Klubie Żak) w ramach prezentacji przed-platformowych Co z tym Tańcem? przed Polską Platformą Tańca 2012 programu Stary Browar nowy Taniec w Poznaniu.

 

Czas jako coś nieubłaganego, jako imperatyw niszczący piękne chwile. Powoduje, że stajemy się coraz bardziej nudni, skłonni do kompromisów, pozbawia nas znamion młodości. Solo inspirowane  Panią Dalloway Virginii Woolf.

 

Trzeba spłacać dług z tego tajemnego depozytu cudownych chwil                                                                                                 
Virginia Woolf

O spektaklu:

 

Zależność między czasem a poczuciem szczęścia. Co sprawia, że pewnego dnia, niespodziewanie spotykamy miłość? Czy to nagroda, a może efekt celowo lub nieświadomie podjętej drogi? W jednej chwili również tracimy ją i zgadzamy się na tę utratę, nieświadomi, że może już nigdy nas nie spotkać. Czy istnieje moment, od którego zaczyna się druga część naszej historii? Czy istnieje decydującą, jedyna chwila wyboru, a nie dostrzegając jej tracimy możliwość powrotu? Czy istnieje druga szansa? Czas jako coś nieubłaganego, jako imperatyw niszczący piękne chwile. Powoduje, że stajemy się coraz bardziej nudni, skłonni do kompromisów, pozbawia nas znamion młodości. Czas jako przeszłość – tętniące życie, spełnienie marzeń, pragnień szaleństw. Czas jako „zabójca” tego wszystkiego. Czas jako przyszłość-  lęk przed  starością mentalną, że szanse na to, co można było zrobić w życiu minęły i nie pojawią się ponownie. Stąd refleksje, pytania o to, czy dokonane wybory były słuszne. Jednoczesna ucieczka od prawdziwej, szalenie nieznośnej odpowiedzi. Poruszane w spektaklu tematy są uniwersalne.

Wykonywane na żywo utwory stanowią tło dźwiękowe i swoistą linię narracyjną spektaklu. Raper-performer z własnej perspektywy, przez pryzmat swojej wrażliwości, światopoglądu i wyobraźni, czyni komentarz, refleksję wobec stawianych pytań. Ekspresja i wyraz taneczny bliższe są stanowi pustki, ciszy „ po”, niż żywym emocjom towarzyszącym uświadomieniu sytuacji granicznej.

Dolar jest raperem pochodzącym z Lublina. Zajmuje się od 1999 roku sztuką spontanicznej słownej improwizacji czyli Freestyle’em. Wykorzystując swoje umiejętności błyskawicznej melodeklamacji bierze udział w licznych konkursach raperów, którzy walcząc ze sobą na scenie udowadniają swoją wyższość na mikrofonie. W 2010 roku wydał swoją debiutancką płytę „Dwanaście taśm”.

reżyseria, choreografia, taniec Justyna Jasłowska
koncepcja przestrzeni, światła Justyna Jasłowska
konsultacja artystyczna Wojciech Mochniej, Melissa Monterros
utwory na żywo, teksty Tomasz Dymek (Dolar)
współpraca audio/światła Maciek Połynko
muzyka Mogwai, Jneiro Jarel, Maciek Połynko
grafika Marta Zgierska, Maciej Rukasz (Agencja Blow Up)
produkcja Gdański Klub Żak, Międzynarodowy Festiwal Konfrontacje Teatralne i Maat Festival
premiera 16 października 2011, Klub Żak, Gdańsk i 19 października Lublin

 

Miejsce: Stary Browar, Studio Słodownia +3

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:00

Stary Browar w Poznaniu, Studio Słodownia 3, ul. Półwiejska 42

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close