Spektakle

Poznań/Friv Move Zamek: Lichota, Romaszkan, Przybysz – „Strange Lóóp”

Zdjęcie: Poznań/Friv Move Zamek: Lichota, Romaszkan, Przybysz –  „Strange Lóóp”

Fot. z materiałów organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach Laboratorium Friv Move Zamek odbędzie się performans audiowizualny Strange Lóóp. Projekt Strange Lóóp ma charakter artystyczno-naukowy. W jego ramach specjaliści z zakresu nauk poznawczych spotykają się z artystami, aby wspólnie badać mechanizmy działania świadomości. Widz jest uczestnikiem tanecznego performansu, w którym najpierw „wykładowca-performer”opisuje działanie świadomości, uwarunkowanej funkcjonowaniem ciała, a następnie widz weryfikuje poznaną koncepcję, obserwując interakcje tancerek z mediami. Spektakl Strange Lóóp (www.strangeloop.pl) interpretuje koncepcję świadomości Douglasa Hofstadtera opisaną w „I am a strange loop”.

Wystąpią:
Magdalena Przybysz – taniec
Marta Romaszkan – taniec
Patryk Lichota – koncepcja i muzyka

Trailer


Strange Lóóp jest performansem multimedialnym, w którym działania dwóch tancerek zaopatrzonych w poszerzone zmysły: bezprzewodowa kamera-oko i mikrofon-ucho sprzężone są z działaniem urządzeń, które emitują dźwięk i obraz w otaczającej je przestrzeni. Ich ciała i media są ze sobą w nieustannej, interaktywnej relacji. Wszystkie obrazy i dźwięki w spektaklu powstają na żywo. Tancerki stopniowo odkrywają i poznają świat, siebie i drugą osobę, a także zależności pomiędzy własnymi działaniami i otaczającą je technologią. Najważniejszą z owych relacji staje się sprzężenie zwrotne (feedback loop), zarówno w obrazie, jak i w dźwięku. To efekt, który powstaje, kiedy kamera filmuje obraz, który sama w danym momencie rejestruje, czy też kiedy dźwięk, który „usłyszał” mikrofon wraca do niego poprzez głośnik. W spektaklu powstają dwa samo-generujące się byty, spirale obrazu i pętle dźwięku, które są reprezentacjami dokonującego się w maszynach procesu samo-odniesienia.

Działania i procesy na scenie są próbą zobrazowania, na czym polegałoby wpadanie w tę „dziwną pętlę” w samym umyśle. Umysł jednak nieodłączny jest od ciała, tylko dzięki niemu doświadczać możemy wrażeń i komunikować się z innymi. Dlatego język ruchu ma tutaj szczególne znaczenie. Sprzężenie zwrotne stało się inspiracją dla artystów i naukowców do badania modelu umysłu, jako nakładających się na siebie pętli kolejnych wrażeń. Stawia się pytanie o to, czym jest i jak tworzy się zarówno świadomość człowieka, jak i to, co dzieje się w maszynie. Na scenie te płaszczyzny – ludzka i technologiczna – nieustannie się przenikają.

Wstęp wolny.

 

Marta Romaszkan – ukończyła kierunek Filozofia – komunikacja społeczna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wraz z Patrykiem Lichotą zrealizowała spektakl Starving Mirrors, performance audiowizualny Strange Lóóp, oraz performance Lightskin. Wraz z Patrykiem Lichotą rezydentka programu „Laboratorium” Centrum Kultury Zamek z projektem Friv Move ZAMEK.

powiązane

Ludzie

Magdalena Przybysz

Magdalena Przybysz

  • choreografka

W ramach Laboratorium Friv Move Zamek odbędzie się performans audiowizualny Strange Lóóp. Projekt Strange Lóóp ma charakter artystyczno-naukowy. W jego ramach specjaliści z zakresu nauk poznawczych spotykają się z artystami, aby wspólnie badać mechanizmy działania świadomości. Widz jest uczestnikiem tanecznego performansu, w którym najpierw „wykładowca-performer”opisuje działanie świadomości, uwarunkowanej funkcjonowaniem ciała, a następnie widz weryfikuje poznaną koncepcję, obserwując interakcje tancerek z mediami. Spektakl Strange Lóóp (www.strangeloop.pl) interpretuje koncepcję świadomości Douglasa Hofstadtera opisaną w „I am a strange loop”.   Wystąpią: Magdalena Przybysz – taniec Marta Romaszkan – taniec Patryk Lichota – koncepcja i muzyka Trailer Strange Lóóp jest performansem multimedialnym, w którym działania dwóch tancerek zaopatrzonych w poszerzone zmysły: bezprzewodowa kamera-oko i mikrofon-ucho sprzężone są z działaniem urządzeń, które emitują dźwięk i obraz w otaczającej je przestrzeni. Ich ciała i media są ze sobą w nieustannej, interaktywnej relacji. Wszystkie obrazy i dźwięki w spektaklu powstają na żywo. Tancerki stopniowo odkrywają i poznają świat, siebie i drugą osobę, a także zależności pomiędzy własnymi działaniami i otaczającą je technologią. Najważniejszą z owych relacji staje się sprzężenie zwrotne (feedback loop), zarówno w obrazie, jak i w dźwięku. To efekt, który powstaje, kiedy kamera filmuje obraz, który sama w danym momencie rejestruje, czy też kiedy dźwięk, który „usłyszał” mikrofon wraca do niego poprzez głośnik. W spektaklu powstają dwa samo-generujące się byty, spirale obrazu i pętle dźwięku, które są reprezentacjami dokonującego się w maszynach procesu samo-odniesienia. Działania i procesy na scenie są próbą zobrazowania, na czym polegałoby wpadanie w tę „dziwną pętlę” w samym umyśle. Umysł jednak nieodłączny jest od ciała, tylko dzięki niemu doświadczać możemy wrażeń i komunikować się z innymi. Dlatego język ruchu ma tutaj szczególne znaczenie. Sprzężenie zwrotne stało się inspiracją dla artystów i naukowców do badania modelu umysłu, jako nakładających się na siebie pętli kolejnych wrażeń. Stawia się pytanie o to, czym jest i jak tworzy się zarówno świadomość człowieka, jak i to, co dzieje się w maszynie. Na scenie te płaszczyzny – ludzka i technologiczna – nieustannie się przenikają.   Wstęp wolny.   Marta Romaszkan – ukończyła kierunek Filozofia – komunikacja społeczna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wraz z Patrykiem Lichotą zrealizowała spektakl Starving Mirrors, performance audiowizualny Strange Lóóp, oraz performance Lightskin. Wraz z Patrykiem Lichotą rezydentka programu „Laboratorium” Centrum Kultury Zamek z projektem Friv Move ZAMEK.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close