Spektakle

Poznań/ Laboratorium Friv Move Zamek: Sety improwizowane z udziałem muzyków i tancerzy

Zdjęcie: Poznań/ Laboratorium Friv Move Zamek: Sety improwizowane z udziałem muzyków i tancerzy

Fot. Marcin Wartalski.

Wersja do druku

Udostępnij

6 grudnia odbędą się kolejne sety improwizowane z udziałem muzyków i tancerzy. To niezwykła okazja, aby obserwować proces powstawania i dźwięku i ruchu na żywo.

Podstawowym założeniem spotkań Friv Move Zamek jest wzajemne słuchanie i obserwowanie. Reagując na zmiany w dźwięku i ruchu tancerze i muzycy  tworzą wspólną improwizację. W spotkaniu wezmą udział poznańscy muzycy i tancerze oraz zaproszeni goście, którzy od lat zajmują się improwizacją. Artyści po raz pierwszy wystąpią razem w ramach FRIV MOVE ZAMEK. Wśród gości: Arnold Haber, Gerard Lebik, Mateusz Loska , Maciej Ożóg i Patryk Lichota (muzycy) oraz Regina Lissowska, Agnieszka Kryst, Marta Romaszkan (tancerki).

Set 1
Arnold Haber – wiolonczela, elektronika
Gerard Lebik – saksofon, elektronika

Set 2
Gerard Lebik – saksofon, elektronika
Patryk Lichota – preparowany saksofon
Maciej Ożóg – elektornika

Set 3
Arnold Haber – wiolonczela, elektronika
Mateusz Loska – kontrabas
Patryk Lichota – preparowany saksofon

Tancerze: Regina Lissowska, Agnieszka Kryst, Marta Romaszkan

Noid aka Arnold Haber/ Gerard Lebik Duo
Do spotkania muzyków doszło w kwietniu tego roku podczas austriackiej edycji festiwalu VN:M w Forum Stadpark w Gratzu. Następnie artyści mieli okazję wystąpić razem z grupą muzyków z Polski i Austrii w klubie Porgy and Bess w Wiedniu. W grudniu tego roku Noid i Gerard Lebik zagrają pierwszą wspólną trasę w Polsce.

Noid / aka Arnold Haber (1970, Wiedeń) – kompozytor, performer, improvisator, wiolonczelista eksperumentujący z elektroniką, jego podejście do muzyki można opisać jako fundamentalne poszukiwania pomiędzy grą solową, zespołową, instalacjami sound-art po video art. Jego szerokie zainteresowania prowadzą do współpracy tak z muzykami min.: Klaus Flip, Taku Unami, o.blaat, Axel Doerner, Christian Weber, erikM, Dieb13, Kazuhisa Uchihashi, Burkhard Stangl, Yan Jun, Taku Tan-Noda, Earl Stone, Mattin, jak i z choreografami min.: João Fadeiro, Colette Sadler, Akemi Takeya, Philipp Gehmacher, etc… czy artystami wizualnymi jak Alexander Schellow, Heike Kaltenbrunner, Erik Hable or André Goncalves. Jako programista wraz z Klausem Filipem jest również twórcą projektu „ppooll” open source`owej aplikacji do MAX MPS dla działań interaktywnych, prezentowanej na konferencji cycling74 w 2009 w San Francisco.Jest również organizatorem interdyscyplinarnego festiwalu „reheat” oraz kuratorem wystaw sound artu na festiwalu „konfrontationen nickelsdorf”.

Gerard Lebik (1980) tworzy dźwięk i muzykę przez improwizację, notacje muzyczną oraz manipulowanie materiałem dźwiękowym stosując media akustyczne i elektroniczne takie jak : saksofon, klarnet kontraltowy, generatory fal akustyczych, obiekty elektroakustyczne, video feedback, software. W 2007 ukończył Wrocławską Akademię Muzyczną. Zaczynając od muzyki klasycznej przez jazz, free improvisation dociera do muzyki eksperymentalnej, sound artu i noise`u. Współpracował i występował z: Eryck Abecassis, Kazuhisa Uchihashi, Rob Mazurek, Keith Rowe, Brian Labycz, Hernani Faustino, Gabriel Ferrnandini, Noritaka Tanaka, Bettina Wenzel, hans w koch, Joker Nies, Anton Hatwich, Marc Riordan, Sebastian Meissner, Pawel Janicki, Artur Majewski, Kuba Suchar, Piotr Damasiewicz. Yamaguchi Jin Lang , Ura Hiroyuki.Ważniejsze wydarzenia: V:NM-Festival in Graz, Tokyo Jazz, Bienale Zagreb, TodaysArt Festival Hague, Festival Umbrella Chicago, Musica Electronica Nova, Survival Art Review Wroclaw, Art Of Improvisation, Sibiu Jazz and More, SuperDeluxe-Tokyo, Alte Feuerwache-Cologne, CSW-Warszawa, Galeria Leto, Galeria Kordegarda, De Werf-Brugge, Pit Inn Shinjuku-Tokyo, Ftarri-Tokyo.
http://www.gerardlebik.com/1980.html
http://zopan.bandcamp.com/

Mateusz Loska – kontrabasista, studiował w klasie Piotra Czerwińskiego w Akademii Muzycznej w Poznaniu, aktualnie kształci się pod kierunkiem dr Szymona Guzowskiego. Jako solista i kameralista występował m.in. na Warszawskiej Jesieni, Śląskich Dniach Muzyki Współczesnej i podczas Śląskich Trybun Kompozytorskich. Uczestnik kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Evgeny Kolosova, Bonawenturę Nanckę, François Rabbatha i Rinata Ibragimova. Brał udział w tworzeniu instalacjidźwiękowych oraz nagrań do filmów animowanych, krótkometrażowych i kina niezależnego.

Maciej Ożóg – teoretyk i historyk sztuk medialnych, muzyk. Założyciel licznych projektów muzycznych i multimedialnych. W latach 1990-93 współtworzył Noize Dance Esthetics (multimedialny projekt łączący post-industrial z minimal techno). W roku 1992 wraz z Joanną Niekraszewicz powołał do istnienia multimedialny projekt Spear, który wydał 4 płyty CD, uczestniczył w licznych kompilacjach, występował samodzielnie i podczas licznych festiwali. W 2005 roku wraz z Pawłem Cieślakiem założył projekt Ben Zeen, który wydał dwie płyty: Sierść (2007) i „error / błąd“ (2009). W latach 2009-2011 tworzył duet electro Aural Treat wraz z Martą Heberle. Pod koniec 2009 roku zainicjował audiowizualny projekt Nonstate. Współtworzy grupy Sub Spa oraz Qantum Vaccum Oscillator. Od 2012 realizuje także solowe performansy. W 1998 roku założył wytwórnię Ignis Projekt poświęconą różnym odmianom elektronicznego eksperymentu. Ignis opublikowała płyty takich wykonawców jak: Francisco Lopez, Ultra Milkmaids, Vance Orchestra, Indra Karmuka, Crawl Unit, Origami Arktika, EA i Spear.

Jako kurator organizował i współorganizował liczne koncerty i wystawy – 4 edycje multimedialnej wystawy „Die Kunst Ist Toth”, koncerty Coil, Noise Makers Fifes, Column One, Troum, Xaviere Charles, Zbigniew Karkowski, Aube, Tetsuo Furudate, Asmus Tietchens i wiele innych. W latach 2005-2009 kurator programu „Poza horyzont” (muzykaeksperymentalna, nowe media).

Patryk Lichota – muzyk, kompozytor, improwizator, wykładowca, twórca spektakli i projektów multimedialnych.Ukończył Kulturoznawstwo oraz Muzykologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest doktorantem na wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, wykłada na kierunku Media Interaktywne i Widowiska. Komponuje i tworzy na żywo muzykę do performance, teatru, spektakli tanecznych, instalacji dźwiękowych i multimedialnych. Patryk Lichota aktywnie działa na polu muzyki improwizowanej, gra na saksofonie preparowanym. Jest dyrektorem artystycznym międzynarodowego festiwalu muzyki improwizowanej FRIV. Od pięciu lat współprowadzi w Radio Afera audycję Audiosfera poświęconą muzyce współczesnej.

Agnieszka Kryst – Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz Choreografii i Teorii Tańca na UMFC w Warszawie. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2013 (Stary Browar Nowy Taniec, Poznań). Jako tancerka brała udział w projektach Karoliny Kroczak, Tomasa Nepsinskiego, czy Małgorzaty Haduch. Uczestniczka wielu warsztatów w Polsce i za granicą (m.in na ImpulsTanz Festiwal w Wiedniu), gdzie uczyła się u takich pedagogów jak: Laura Aris Alvarez, Peter Jasko, Benoit Lachambre, Keith Hennessy czy David Zambrano. Finalistka festiwalu/konkursu choreograficznego New Europe Festival w Pradze.

Regina Lissowska  – Absolwentka teatrologii i filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także choreografii i teorii tańca na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Obecnie doktorantka Katedry Dramatu, Teatru i Widowisk UAM, wykłada na kierunku Wiedza o teatrze oraz w Szkole Tańca Współczesnego w Poznaniu.  Wykształcenie taneczne zdobywała w STW w Poznaniu oraz w Tanzfabrik Berlin. Uczestniczka wielu warsztatów w Polsce i za granicą, u takich pedagogów jak: Anouk van Dijk, Bruno Caverna, Laura Aris Alvarez, Keith Hennessy, Marco Volta, Louise Frank.  Doświadczenie sceniczne zdobywała m.in. w spektaklach ID (chor. Gisela Müller, 2010), No-places (pod kierunkiem Maika Rieborta, 2010) oraz Body Collective (chor. Natalia Draganik, 2013). Autorka choreografii: It’s not another love story (Tanzfabrik Berlin 2010), Rondo (ACUD Theater Berlin 2010), Między-przestrzenie (praca dyplomowa; Teatr Polski w Warszawie, 2013).

Marta Romaszkan – ukończyła kierunek Filozofia-komunikacja społeczna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wraz z Patrykiem Lichotą zrealizowała spektakl Starving Mirrors, performance audiowizualny Strange Lóóp, oraz performance Lightskin. Współtworzy projekt FRIV MOVE poświęcony improwizacji w ruchu i dźwięku. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca SBNT (edycja 2012) oraz uczestniczka licznych warsztatów z zakesu pracy z ciałem i choreografii.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close