
Fot. z materiałów organizatorów
Fot. z materiałów organizatorów
W ramach Malta Festival Poznań 2014 Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) pokaże etiudy studenckie: Previously on Majestiny, Scheme arrangements, The Eternity Ship Question, Get out of the blue.
Previously on Majestiny
Spektakl jest przystosowanym do warunków scenicznych małym serialem telewizyjnym, który pokazuje mozaikę odniesień kulturowych, po to by przedstawić i zdestabilizować obraz tego, co normatywne społecznie – rozumienie rasy, płci, piękna, rozumu i władzy. Previously on Majestiny jest przywróceniem elementów ze spektaklu Episode 4: The Quest for Inauthentic Form, który koncentruje się na problematycznej naturze jednej z obsesji sztuki współczesnej – na autentyczności.
Realizacja: James McGinn
Asystentka: Rósa Ómarsdóttir
Występują: Inga Hákonardóttir, James McGinn, Christoffer Schieche, Katie Vickers, Tiran Willemse
Muzyka: Aaron Copeland, Alphaville, Rihanna, John Williams
Przy wsparciu: King’s Fountain
Scheme arrangements
W spektaklu równorzędne role odgrywają 74 przedmioty i trzej tancerze. Na scenie widać wzajemne relacje ciał i obiektów, będących czymś więcej niż rekwizytami. Ich fragmenty tworzą konstelacje, które stale domagają się adaptacji do zmiany, łączą się w nowe układy: ciała-przedmioty i przedmioty-ciała. Stają się w ten sposób strukturą na pograniczu rzeźby i wydarzenia teatralnego.
Choreografia, występują: Rósa Ómarsdottir, Christoffer Schieche, Hagar Tenenbaum
Nauczyciele: Bojana Cvejić, Chrysa Parkinson, Manon Santkin
The Eternity Ship Question
Spektakl to potencjalnie niekończący się proces pisania pięciominutowej sztuki, której efektem jest pytanie, co znaczy być częścią czyjegoś czasu i czy nie warto podjąć próby zmierzenia się z lękiem przed nieznanym. W wielowymiarowej przestrzeni działania tancerzy spotykają się sfery tego, co świadome i nieświadome.
Choreografia, występują: Alma Toaspern, Bryana Fritz, Ben Van Buren
Muzyka: Queen, Johnny Cash
Nauczyciele: Jan Ritsema, Christophe Wavelet
Get out of the blue
Solo opiera się na 12 rundach – przypominających bokserski pojedynek. Widz wrzucony w tę dziwną sytuację podąża za powtarzającymi się próbami tancerki, żeby zwiększyć możliwości własnego ciała. Czy można zmienić reguły podczas gry? Jak mam zakończyć przedstawienie? – te pytania zadaje tancerka, starając się odzwierciedlić w fizycznym, cielesnym ruchu myśli, z którymi się zmaga.
Choreografia, występują: Jeanne Colin
Nauczyciele: Femke Gyselinck, Danae Theodoridou