
Fot. Jakub Wittchen
Fot. Jakub Wittchen
„Fizyczny teatr tańca w swoim najlepszym wydaniu. Zainspirowany Alicją w krainie czarów spektakl Borys nasycony jest Lewisem Carrollem nie będąc jednak dosłownym opowiedzeniem jego opowieści (…). Nie ma tu jednak „szczęśliwego zakończenia”. (…) tancerka i choreografka, która oszołomi was bezkompromisową siłą swojej wizji.” — Stephanie Green, theskinny.co.uk (*****).
„Nie rozumiem, co pan chce powiedzieć przez cacuszko” – rzekła Alicja.
Hojdy Bojdy uśmiechnął się pogardliwie. „Pewnie, że nie rozumiesz – aż ci to wytłumaczę. Chciałem przez to powiedzieć: argument po prostu nie do zbicia.”
„Przecież cacuszko nie znaczy argument nie do zbicia!” zaprotestowała Alicja.
„Jeżeli ja używam jakiegoś słowa – oświadczył Hojdy Bojdy tonem dość pogardliwym – znaczy ono dokładnie to, co ja sobie życzę: ni mniej, ni więcej.”
„Tylko pytanie – odrzekła Alicja – czy pan może nadawać słowom aż tyle rozmaitych znaczeń.”
„Pytanie jest tylko – rzekł Hojdy Bojdy – kto tu decyduje: i koniec.”
— Lewis Carroll „Alicja w krainie czarow • Po drugiej stronie lustra”, tłum. Robert Stiller
„ (…) za pomocą świadomej fizyczności i poetyckiego wykorzystania przestrzeni Borys przekazuje wspaniałe, kapryśne zagmatwanie mitycznej krainy czarów. Przez cały czas zachowuje całkowitą kontrolę nad ciałem (…) – jest zjawiskowa.” — Lynne Marie Martens,broadwaybaby.com
choreografia i taniec: Aleksandra Borys opieka artystyczna: Peter Pleyer muzyka: Gonçalo Almeida światło: Łukasz Kędzierski produkcja: Art Stations Foundation – spektakl powstał w ramach programu rezydencyjnego Solo projekt 2011