Warsztaty

Poznań/SBNT dla Dzieci – Roztańczone Rodziny 2018: Kolektyw artystyczny Holobiont „Ruchome ślady” – warsztat ruchowo-plastyczny

Zdjęcie: Poznań/SBNT dla Dzieci – Roztańczone Rodziny 2018: Kolektyw artystyczny Holobiont „Ruchome ślady” – warsztat ruchowo-plastyczny

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach programu Stary Browar Nowy Taniec dla Dzieci 2018– Roztańczone Rodziny 2018 Kolektyw artystyczny Holobiont zaprasza rodziny z dziećmi w wieku od 5 do 8 lat na warsztat ruchowo-plastyczny Ruchome ślady. W trakcie warsztatów uczestnicy uruchomią zarówno ciało, jak i wyobraźnię. Poprzez twórcze zadania opiekunowie i ich dzieci będą mogli wspólnie doświadczać radości płynącej ze swobodnej kreacji w przestrzeni i na papierze. Będą wspólnie tworzyć obrazy ruchem i poruszać się dzięki obrazom.

Bilety: 15 zł (dziecko + opiekun)

Więcej informacji: http://www.artstationsfoundation5050.com/

Ruchome ślady to seria czterech warsztatów związanych z produkcją spektaklu _on_line__, którego premiera odbędzie się w grudniu 2018.
Każdy warsztat prowadzony jest według innego scenariusza i możliwe jest uczestnictwo w dowolnej ich liczbie.
Ilość miejsc jest ograniczona – zapraszamy do wcześniejszego zakupu biletów.

Inspiracją do stworzenia warsztatu był udział prowadzących w treningu „Segni mossi”, będącego projektem badawczym/laboratorium pracy z dziećmi pary artystów z Włoch – artysty wizualnego Alessandro Lumare i choreografki Simony Lobefaro, łączącym ruch i rysunek.

Kolektyw artystyczny Holobiont powstał w 2017 roku i tworzą go dwie artystki: performerka i choreografka Aleksandra Bożek-Muszyńska oraz teatrolożka i choreografka Hanna Bylka-Kanecka.

Obszarem twórczych zainteresowań kolektywu są interdyscyplinarne projekty wielopokoleniowe. Łącząc w swoich pracach taniec eksperymentalny, sztuki wizualne i muzykę, artystki tworzą spektakle interaktywne i prowadzą warsztaty adresowane do rodzin z dziećmi. Prace kolektywu oparte są na założeniu, że każdy uczestnik spektaklu – niezależnie od wieku i doświadczenia – jest w pełni kompetentnym odbiorcą sztuk performatywnych. Skupiając się na różnorodności twórczego zaangażowania odbiorców ich prac, artystki obserwują i badają możliwości pogłębiania długotrwałych relacji poprzez sztukę.

Impulsem do nawiązania współpracy był ich udział w warsztacie dotyczącym praktyki choreograficznej w sztukach performatywnych dla widzów w wieku od 0-6 lat, prowadzonym przez Daliję Aćin Thelander w ramach Alternatywnej Akademii Tańca 2015 w Poznaniu.

Na dziecięcej scenie tańca zadebiutowały spektaklem interaktywnym DOoKOŁA, przeznaczonym dla rodzin z dziećmi od 1,5-3 lat (2017, Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Poznań). Praca była prezentowała do tej pory wielokrotnie na najważniejszych wydarzeniach i festiwalach sztuki dziecięcej w Polsce (m.in. Sztuka Szuka Malucha, Teatralna Karuzela, Festiwal Malta, czy Scena Tańca Studio).
W maju 2018 roku odbyła się premiera kolejnego projektu Kolektywu – Księżycowo, będącego spektaklem interaktywnym dla rodzin z dziećmi w wieku od 0,5 – 2 lat (2018, Teatr Ochoty, Warszawa). Inspiracją do powstania tej pracy był krajobraz wyspy Lanzarote i twórczość Cesara Manrique.
Spektakl _on_line__ jest trzecią produkcją dziecięcą kolektywu Holobiont.

Aleksandra Bożek-Muszyńska – tancerka, choreografka, performerka, instruktorka tańca współczesnego, trenerka biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu. Od kilku lat prowadzi także zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji dla różnych grup wiekowych. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015, 2016 i 2017 realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk oraz Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie w 2015 roku.

Hanna Bylka-Kanecka – teatrolożka, doktorantka kierunku wiedza o teatrze UAM, laureatka stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce, stypendium Erasmus oraz stypendium częściowego Alternatywnej Akademii Tańca 2016 (ASF by Grażyna Kulczyk). Pracę magisterską poświęciła badaniu statusu obecności małych dzieci w przedstawieniach kierowanych do dorosłych widzów. Oprócz uczestnictwa w licznych warsztatach, ukończyła roczny kurs choreografii eksperymentalnej Choreografia w Centrum, organizowany przez warszawskie Centrum w Ruchu oraz trzymiesięczny intensywny kurs performansu fizycznego SMASH#9 (2017) w Berlinie.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close