Inne

Poznań/Short Waves Festival 2015: „Dances with Camera” – konkurs krótkometrażowych filmów tanecznych cz. II

Zdjęcie: Poznań/Short Waves Festival 2015: „Dances with Camera” – konkurs krótkometrażowych filmów tanecznych cz. II

Tactum. Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Screendance, videodance, dance film, cinedance… taniec tworzony dla kamery. To hybrydyczna forma, która obejmuje dziś coraz szersze spektrum możliwości, splatając różne gatunki filmu, sztuk wizualnych i mediów. Jej podstawowym językiem ekspresji pozostaje jednak zawsze ruch i taniec. „Screendance jest prowokacją. Zachęca do podróży w nieznane, do odkrywania możliwości. Zarówno dla twórcy i dla widza przyjemność tkwi w przygodzie odkrywania, czym może stać się połączenie tańca i filmu”[1]

Dances with Camera to międzynarodowy konkurs filmów krótkometrażowych o tematyce związanej z tańcem, ruchem, cielesnością i poszukiwaniem form ekspresji wyrażonych w nieskrępowany sposób.

O przyznaniu nagród (w wysokości 3.000, 2.000 i 1.000 PLN) zdecyduje międzynarodowe jury złożone z ekspertów w dziedzinie tańca i filmu. Dodatkowo przyznana zostanie nagroda publiczności Dances with Camera w wysokości 1.500 PLN, o której zdecydują widzowie zgromadzeni na pokazach konkursowych.


[1] Reel Dance International Dance on Screen Festival, Australia

W tym roku, ze względu na duże zainteresowanie konkursem i wysoki poziom nadesłanych zgłoszeń, odbędzie się dodatkowy pokaz Dances with Camera OVER TIME, z programem pozakonkursowym 29 marca 2015, Charlie&Monroe Kino Malta, godz 16.00-18.00.

Szczegółowe informacje o wydarzeniu i prezentowanych filmach dostępne są na stronach www.shortwaves.pl oraz na facebooku: https://www.facebook.com/events/431080087059752/

Organizatorem Short Waves Festival jest poznańska Fundacja Edukacji Kulturalnej AD ARTE.

DANCES WITH CAMERA II
25 marca 2015 POKAZ KONKURSOWY, Słodownia +3, godz. 20.00, cena 7 zł
27 marca 2015 powtórka, Charlie&Monroe Kino Malta, godz. 17.00, 7 zł

TACTUM – żywioły tańca
/ Krzysztof Stasiak / Polska / 2014 / 28’
Według Ajurwedy nasze życie to taniec trzech sił nadających koloryt naszej egzystencji. „Zielona Kapha to połączenie żywiołów wody i ziemi. „Czerwona” Pitta to połączenie żywiołów ognia i wody. „Błękitna” Wata to połączenie żywiołów powietrza i eteru. Film Tactum  żywioły tańca to zderzenie pierwiastka męskiego i żeńskiego poprzez tęsknotę do prostych prawd i reguł zachodzących w przyrodzie. To las, miasto i pustynia; dotyk i ruch. Na przemian: równowaga i jej brak. Łączenie się i rozdzielanie.

EMBRACE
/ Shantala Pèpe / Belgia/Anglia / 2014 / 7’28’’

Kobieta i mężczyzna dzielą zawieszony w czasie moment bliskości, siedząc naprzeciw szerokiego oceanu. Tu pogrążają się zadumie nad tajemniczym bezmiarem ich losu. Wprowadzają nas w nieuchwytną fantazję, wywołaną przez płomienną miłość, poza czasem i ograniczeniami wątpliwości.

FUTURE
/ Marta Kosieradzka / Polska / 2014 / 8’15’’
Jest to krótka i zwięzła interpretacje wiersza Szymborskiej „Trzy słowa najdziwniejsze”. Słowa, które są bardzo jasno zdefiniowane o konkretnym znaczeniu i wielu z nim związanych konotacjach, zostały przełożone na abstrakcyjny język tańca. FUTURE opowiada o upływie czasu, o przyszłości, na którą tak bardzo czekamy, a która nie istnieje, ponieważ momentalnie przekształca się w przeszłość. Projekt powstał podczas rezydencji artystycznej w P.A.R.T.S (Performing Arts Research and Training Studios) w Brukseli.

OFF GROUND
/ Boudewijn Koole, Jakop Ahlbom / Holandia / 2013 / 12’30’’
Jasnoszary pokój. Szczupła kobieta około 50-tki i 12-letni chłopiec. Złączeni razem jak ogniwa łańcucha. Zmieniają pozycje w jednostajnym rytmie. Jeden stale przepływający ruch. Nigdy nie tracą kontaktu. Gra matki i jej dziecka. Swego rodzaju tango. Odgłos stóp. Oddech. Lekkie uśmiechy. Dopóki niespodziewanie ręce kobiety nie rozłączą się.

CONTORSION
/ Alessandro Carmeci / Makao/Wielka Brytania / 2014 / 2’56’’
„Pokrętny stan ciała”

RITE OF PASSAGE
/ Juliette Yu-Ming / Brazylia / 2014 / 11’50’’
W opuszczonym domu ciało tańczy swoje wspomnienia. RITE OF PASSAGE (Rytuał przejścia) to zmysłowa eksploracja aktu stawania się, transformacji, i poszukiwania tożsamości. Film, z udziałem improwizowanego tańca butoh, rzadkich archiwalnych materiałów i eksperymentalnej ścieżki dźwiękowej, bada relację między wspomnieniami i miejscem przemiany. Co dzieje się podczas procesu „stawania się”? Jak ciało może wyrazić gwałtowną czasami naturę zmiany? Jak takie rytuały przejścia konstruują nas? Słowami Gillesa Deleuze’a „the self is only a threshold, a door, a becoming between two multiplicities”.

BOOMBOX ERYRI / Eilir Pierce/ Wielka Brytania / 2013 /10’25’’
100 ludzi, 100 piosenek, 100 miejsc, 100 tańców. Boombox Eryri to film stworzony przez Migrations, zainspirowany przez Boombox nowojorskiego performera i reżysera Ely Kim i odtworzony w Północnej Walii. Migrations sfilmowało 100 osób tańczących do ich ulubionej muzyki w ich ulubionym miejscu w wiejskich okolicach Conwy. Ten krótki film jest celebracją tańca, krajobrazów Conwy i jego społeczności.

RÊVERIE HABITUELLE / Carlos Dittborn, Alejandra Maturana / Anglia / 2014 /10’25’’
RÊVERIE HABITUELLE odzwierciedla doświadczenie pomiędzy codzienną monotonią a ucieczką w marzenia. Poprzez emocjonalną i kinetyczną dynamikę kobieta rozpoczyna cielesny dialog między jej obowiązkami a wyobraźnią, gdzie zanurza się w wymiarze uczuć i surrealistycznym świecie.

VERONICA & VINCENT / Amy Seiwert / USA / 2013 / 6’10’’
Film zainspirowany prawdziwą historią, z muzyką stworzoną przez Daniela Bernarda Roumaina. VERONICA & VINCENT uchwytuje tęsknotę za związkiem między ludźmi i nostalgię, która narasta, gdy bliskiej osoby zabraknie.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close