Poznań/Short Waves Festival 2020: „Dances with Camera” – konkurs krótkometrażowych filmów tanecznych cz. I

Zdjęcie: Poznań/Short Waves Festival 2020: „Dances with Camera” – konkurs krótkometrażowych filmów tanecznych cz. I

Wersja do druku

Udostępnij

Dances with Camera to międzynarodowy konkurs krótkometrażowych filmów, których wspólnym mianownikiem jest taniec i fizyczna ekspresja. Dances with Camera jest jednym z dwóch konkursów tematycznych w ramach Short Waves Festival, który od siedmiu lat niezmiennie cieszy się zainteresowaniem widzów.

W tegorocznym programie znalazło się aż 18 produkcji z 9 krajów, które będą konkurowały o nagrody Jury i publiczności. Wśród nich znalazły się zarówno formy fabularne, jak i eksperymentalne, przemawiające różnorodnymi językami filmu i choreografii. Ekspresja ciała nierzadko zdolna jest przekazać to, co wymyka się słowom. Dlatego program Dances with Camera to znacznie więcej, niż tylko bogactwo estetycznych doznań. Poprowadzi nas przez szerokie spektrum nastrojów – od humoru po nostalgię, od ironii po patos – prezentując obrazy  abstrakcyjne i surrealistyczne, jak również głęboko zaangażowane i refleksyjne, eksplorujące społeczne doświadczenia.

Obie sekcje konkursowe będą wyświetlane zarówno stacjonarnie, w poznańskim Kinie Muza, jak i w trybie online, na platformie Filmchief Hub w czasie rzeczywistym. Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/180460709680647/

Program Dances with Camera I

Etch

Wielka Brytania 2019, 7 min

Reżyseria: Abby Warrilow & Lewis Gourlay

Produkcja: Victoria Watson

Dziewczyna wędruje przez odległe wrzosowiska. Na wzgórzu, w oddali znajduje się opuszczona szkoła. Odrobina słońca przedostaje się do środka przez brudną szybę. W rogu stoi pianino.

Fracture

Finlandia 2019, 15 min

Reżyseria: Jukka Rajala-Granstubb & Johanna Nuutinen

Produkcja: Ann-Maj Granstubb

Niezwykła historia procesu leczenia ran mężczyzny i kobiety, ich związku oraz tego, jak przeżycia z dzieciństwa mają na nas wpływ przez całe życie.

The Last Children

Francja 2019, 11 min

Reżyseria: Fu Le

Produkcja: Imagista, Les Films du Texmex, Tetrapode – with the support of Région Occitanie, Ateliers Médicis, SPEDIDAM, JM-France

Film choreograficzny kręcony jednym ujęciem z uczniami szkoły w przeddzień jej zamknięcia. Za pomocą metaforycznej opowieści jest świadectwem pustynnienia rustykalnego świata i wymierania wsi.

Maids

Argentyna 2019, 5 min

Reżyseria: Sofia Castro

Produkcja: Delfina Cocciardi

Połączenie fabuły i filmu tańca. Prezentuje pokojówkę, byłą balerinę, uosabiającą głosy dwóch kochanków ze słuchowiska radiowego, którzy planują ją zamordować.

 4 ~

Kanada 2018, 14 min

Reżyseria: Rodrigo Rocha-Campos

Produkcja: Rodrigo Rocha-Campos

Eksploracja świata początkowo charakteryzującego się precyzją ruchu i brakiem emocji. Umiejscowiony w minimalistycznym świecie pozbawionym życia 4 ~ rozwija się poprzez współczesny taniec, niepokojące dźwięki oraz surrealistyczne wizualizacje.

Cinderella Games

Wielka Brytania 2019, 7 min

Reżyseria: Jessica Wright, Morgann Runacre-Temple

Produkcja: Alexandra Blue.

Grupa zawodników staje w szranki, a każdy z nich desperacko chce udowodnić, że jest prawdziwym Kopciuszkiem, by wygrać swoje własne „długie i szczęśliwie życie”.

Gloria!

Wielka Brytania 2019, 10 min

Reżyseria: Roswitha Chesher

Produkcja: Roswitha Chesher, Greenwich Dance

Słynna nowojorska choreografka GLORIA! zjawia się w Greenwich Dance gotowa, by wyreżyserować swój pierwszy film tańca, Disco Inferno. A Sarah… spóźnia się! W drodze na plan filmowy, tancerka napotyka niecodzienne zdarzenia.

Toporzeł

Polska 2019, 10 min

Reżyseria: Iwona Pasińska

Produkcja: Polski Teatr Tańca

Przepiękne górskie krajobrazy, z których wyrastają postaci tancerzy, skały, krzewy, surowość przyrody i jej siła – wszystko przeplata się ze sobą, podkreślając tym samym silne więzy między naturą a człowiekiem.

Unframed

Polska 2018, 10 min

Reżyseria: Paweł Zawadzki

Produkcja: Aleksandra Machnik, M7 Production

Film oparty na spektaklu FRAMED/ UJĘ(CI) z choreografią Wojciecha Mochnieja, w wykonaniu artysty oraz Iris Heitzinger. Prezentuje szerokie spektrum emocji, które towarzyszą burzliwemu związkowi.

Czas trwania: 90 min + Q&A

Więcej na: shortwaves.pl

Biogramy Jury:

Marc Wagenbach studiował teatrologię, filmoznawstwo w Sydney, Berlinie i Bayreuth. Uzyskał doktorat w zakresie medioznawstwa na Uniwersytecie w Kolonii. W 2007 roku został asystentem Piny Bausch. W latach 2009-2013 pełnił funkcję kierownika rozwoju Fundacji Piny Bausch. Od 2016 pracuje przy festiwalu TANZRAUSCHEN w Wuppertalu, w 2019 był dyrektorem targów kina tańca dancescreen 2019 w ramach tego festiwalu. Na co dzień pracuje na całym świecie jako dramaturg, menedżer kulturalny i producent kreatywny.

Marlene Millar otrzymała tytuł licencjata sztuk pięknych na Uniwersytecie Concordia. Następnie ukończyła studia magisterskie w School of the Art Instute of Chicago. W 1999 roku otrzymała Pew Fellowship z mediów tanecznych na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Ostatnio świętowała trzydziestolecie pracy w branży filmowej wystawą solową, w skład której weszły jej najbardziej ambitne prace, w tym instalacja Witness w Threshold Artspace. Seria The Migration Dance Film Project, wyreżyserowana przez Marlene, z choreografią Sandy Silvy, zdobyła ponad 20 nagród na takich festiwalach jak Short Waves, Aesthetica, San Francisco Dance Film Festival, Cinematica i Cinedans. Razem z Philipem Szporerem, Marlene stworzyła od 2000 roku wiele prac w ramach Mouvement Perpétuel, ich tanecznego domu produkcyjnego. Marlene prowadzi warsztaty na całym świecie. Stara się wspierać w ten sposób rzemiosło procesu kreatywnego w zakresie tworzenia niezależnych filmów.

Paulina Święcańska – absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia na wydziale rytmiki, Uniwersytetu Zielonogórskiego studiów I stopnia na kierunku Animacja Kultury i Sportu. Pedagożka i instruktorka tańca współczesnego, uznana przez Narodowe Centrum Kultury. Absolwentka Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku kulturoznawstwo oraz kinetografii R. Labana w Instytucie Choreologii w Poznaniu. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku menedżer kultury oraz Uniwersytetu Łódzkiego – produkcja teatralna. Jako choreografka stworzyła do tej pory 18 choreografii autorskich m.in. ,,Wariacje na temat jedzenia” czy ,,Hybryda”, które pokazywane były na polskich i zagranicznych festiwalach. Mocno zaangażowana w animację miasta Warszawy żywą i bezpośrednią sztuką m.in. poprzez Festiwal Warszawskiej Sztuki Niezależnej Re:wizje 2008-2012, gdzie była kuratorką tańca. Współorganizatorka Warszawskiej Platformy Tańca 2014-2016, Organizatorka I w Polsce Festiwalu Kontakt Improwizacji Warsaw Flow w latach 2010-2016. Obecnie współtworzy Fundację Artystyczną PERFORM, dzięki której realizuje projekty artystyczne, społeczne i edukacyjne, pracując przy tym z artystami różnych kierunków i profesji.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:00

Poznań: Kino Muza, ul. Św. Marcin 30, sala 1

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close