Poznań/Short Waves Festival 2020: „Dances with Camera” – konkurs krótkometrażowych filmów tanecznych cz. II

Zdjęcie: Poznań/Short Waves Festival 2020: „Dances with Camera” – konkurs krótkometrażowych filmów tanecznych cz. II

kadr z filmu "Sirens Tango"

Wersja do druku

Udostępnij

Dances with Camera to międzynarodowy konkurs krótkometrażowych filmów, których wspólnym mianownikiem jest taniec i fizyczna ekspresja. Dances with Camera jest jednym z dwóch konkursów tematycznych w ramach Short Waves Festival, który od siedmiu lat niezmiennie cieszy się zainteresowaniem widzów.

W tegorocznym programie znalazło się aż 18 produkcji z 9 krajów, które będą konkurowały o nagrody Jury i publiczności. Wśród nich znalazły się zarówno formy fabularne, jak i eksperymentalne, przemawiające różnorodnymi językami filmu i choreografii.

Ekspresja ciała nierzadko zdolna jest przekazać to, co wymyka się słowom. Dlatego program Dances with Camera to znacznie

więcej, niż tylko bogactwo estetycznych doznań. Poprowadzi nas przez szerokie spektrum nastrojów – od humoru po nostalgię, od ironii po patos – prezentując obrazy  abstrakcyjne i surrealistyczne, jak również głęboko zaangażowane i refleksyjne, eksplorujące społeczne doświadczenia.

Obie sekcje konkursowe będą wyświetlane zarówno stacjonarnie, w poznańskim Kinie Muza, jak i w trybie online, na platformie Filmchief Hub w czasie rzeczywistym. Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/180460709680647/

Program Dances with Camera II 

Sirens Tango

USA 2018, 12 min

Reżyseria: Lisa Le Lievre

Produkcja: Lisa Le Lievre

Poprzez bogatą ścieżkę dźwiękową, kostiumy z epoki jazzu oraz efektowną wizualnie kinematografię, ten ekspresyjny krótki film wykorzystuje tango jako metaforę życia.

Mudlove

Finlandia 2019, 7 min

Reżyseria: Tero Peltoniemi

Produkcja: Cinema Bijou

Chłopak spotyka dziewczynę w kawiarni. Para zostaje wrzucona na ring, by za pomocą zapasów w błocie znaleźć wspólną drogę, podczas gdy ich przyjaciele pełnią rolę sędziów.

Under the Skin

Hiszpania 2019, 15 min

Reżyseria: Carmen Porras

Produkcja: Nido Producciones

Film łączy doznania, które przenoszą Evę do głębi wnętrzności, jak świetlne stworzonka żyjące pod głęboką wodą. Każdy dzień jest tańcem, przerwanie rutyny oraz gesty zamieniają go w rytuał.

 

Alchemia

Polska 2019, 19 min

Reżyseria: Krzysztof Stasiak

Produkcja: MDK Batory, BMC FILM

Wykorzystując taniec i muzykę Alchemia obrazuje transformację miejsca, które z siedemnastowiecznej wioski przerodziło się w największą aglomerację industrialną w powojennej Polsce.

Alta

Finlandia 2019, 4 min

Reżyseria: Antti Ahokoivu

Produkcja: Antti Ahokoivu

Organiczne elementy w betonowym świecie.

 

HENK

Holandia 2018, 7 min

Reżyseria: Sergio Gridelli

Produkcja: plan d-

W świecie, w którym druga osoba szybko staje się obca, HENK zaprasza Was do wzajemnej, bezwarunkowej akceptacji. „Człowiek może być prawdziwy tylko w zestawieniu z drugą osobą”.

Internal Medicine

USA 2019, 9 min

Reżyseria: Mitchell Rose

Produkcja: Mitchell Rose

Czarna komedia w formie studium wewnętrznej walki lekarza mającego problem z niezbędną umiejętnością, której nie uczą w szkole medycznej: bycia ludzkim.

L I M B O

Wielka Brytania 2018, 10 min

Reżyseria: Natalie-Anne Downs

Produkcja: Veni Vidi Film, Edward Dede

Dwóch żołnierzy nieustannie na nowo przeżywa wspomnienia z pola walki. Bez końca odgrywają historię przyjaźni i straty, dręczeni tragicznym widmem wojny oraz obietnicą tego, co mogło się wydarzyć.

Where Love Leads

USA 2019, 10 min

Reżyseria: Marta Renzi

Produkcja: Slippery Rock Dance Department

Świętowanie urodzin to jedna wielka próba zaufania, gdy gość honorowy jest prowadzony z zawiązanymi oczyma przez szereg przystanków: second hand, imprezę nad jeziorem oraz deser o zmierzchu.

Czas trwania: 90 min + Q&A

Więcej na shortwaves.pl

Biogramy Jury:

Marc Wagenbach studiował teatrologię, filmoznawstwo w Sydney, Berlinie i Bayreuth. Uzyskał doktorat w zakresie medioznawstwa na Uniwersytecie w Kolonii. W 2007 roku został asystentem Piny Bausch. W latach 2009-2013 pełnił funkcję kierownika rozwoju Fundacji Piny Bausch. Od 2016 pracuje przy festiwalu TANZRAUSCHEN w Wuppertalu, w 2019 był dyrektorem targów kina tańca dancescreen 2019 w ramach tego festiwalu. Na co dzień pracuje na całym świecie jako dramaturg, menedżer kulturalny i producent kreatywny.

Marlene Millar otrzymała tytuł licencjata sztuk pięknych na Uniwersytecie Concordia. Następnie ukończyła studia magisterskie w School of the Art Instute of Chicago. W 1999 roku otrzymała Pew Fellowship z mediów tanecznych na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Ostatnio świętowała trzydziestolecie pracy w branży filmowej wystawą solową, w skład której weszły jej najbardziej ambitne prace, w tym instalacja Witness w Threshold Artspace. Seria The Migration Dance Film Project, wyreżyserowana przez Marlene, z choreografią Sandy Silvy, zdobyła ponad 20 nagród na takich festiwalach jak Short Waves, Aesthetica, San Francisco Dance Film Festival, Cinematica i Cinedans. Razem z Philipem Szporerem, Marlene stworzyła od 2000 roku wiele prac w ramach Mouvement Perpétuel, ich tanecznego domu produkcyjnego. Marlene prowadzi warsztaty na całym świecie. Stara się wspierać w ten sposób rzemiosło procesu kreatywnego w zakresie tworzenia niezależnych filmów.

Paulina Święcańska – absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia na wydziale rytmiki, Uniwersytetu Zielonogórskiego studiów I stopnia na kierunku Animacja Kultury i Sportu. Pedagożka i instruktorka tańca współczesnego, uznana przez Narodowe Centrum Kultury. Absolwentka Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku kulturoznawstwo oraz kinetografii R. Labana w Instytucie Choreologii w Poznaniu. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku menedżer kultury oraz Uniwersytetu Łódzkiego – produkcja teatralna. Jako choreografka stworzyła do tej pory 18 choreografii autorskich m.in. ,,Wariacje na temat jedzenia” czy ,,Hybryda”, które pokazywane były na polskich i zagranicznych festiwalach. Mocno zaangażowana w animację miasta Warszawy żywą i bezpośrednią sztuką m.in. poprzez Festiwal Warszawskiej Sztuki Niezależnej Re:wizje 2008-2012, gdzie była kuratorką tańca. Współorganizatorka Warszawskiej Platformy Tańca 2014-2016, Organizatorka I w Polsce Festiwalu Kontakt Improwizacji Warsaw Flow w latach 2010-2016. Obecnie współtworzy Fundację Artystyczną PERFORM, dzięki której realizuje projekty artystyczne, społeczne i edukacyjne, pracując przy tym z artystami różnych kierunków i profesji.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close