Spektakle

Poznań/Stary Browar Nowy Taniec na Malcie: Isabelle Schad „Musik”

Zdjęcie: Poznań/Stary Browar Nowy Taniec na Malcie: Isabelle Schad „Musik”

Fot. Renata Chueire

Wersja do druku

Udostępnij

Spektakl Musik to poszukiwanie motywacji i początku ruchu i tańca… To przestrzeń pomiędzy strukturą i formą, widzeniem i słyszeniem, percepcją i stanem, wibracją i kompozycją, zapominaniem i odkrywaniem, przyjemnością czerpaną z tańca i przyjemnością czerpaną z muzyki. Porównując terminologię i koncepcje muzyczne z fizjologią, twórczością choreograficzną i elementami kompozycji w tańcu, Musik bada związki pomiędzy rytmami widzianymi i słyszanymi, pomiędzy pojęciami muzycznymi i organizowaniem się ciał wpisujących się w przestrzeń niczym motywy, figury, polifoniczne głosy lub ciała-krajobrazy.

„Rytm objawia się jako muzyka, gdy angażuje poziom słuchowy, i jako obraz, gdy angażuje poziom wzrokowy”. (Gilles Deleuze, Francis Bacon)

Isabelle Schad jest berlińską choreografką, której prezentowane na całym świecie spektakle są wynikiem głębokich poszukiwań cielesnych (głównie w oparciu o praktykę Body-Mind Centering) i badań nad procesami cielesnej re-prezentacji. Z jej inicjatywy w 2005 r. powstał berliński kolektyw Practicable stworzony razem z Alice Chauchat, Frédérikiem Gies, Frédérikiem de Carlo i Odile Seitz, wprowadzający nowe metody artystycznej kolaboracji. Ta horyzontalna struktura została oparta na pragnieniu współdzielenia szeroko rozumianej tanecznej praktyki i stała się bazą dla spektakli sygnowanych przez więcej niż jednego artystę. Bardzo ważne dla pracy Isabelle Schad okazało się spotkanie z Laurent Goldringiem, artystą wizualnym i fotografikiem. Wspólnie od 2009 roku kreują cykl przedstawień Unturtled(s), którego jedną z odsłon mogliśmy oglądać w Starym Browarze w 2010 roku. Jako pedagog i choreografka współpracuje z berlińską uczelnią HZT, a jej warsztaty rozsiane są po całym świecie (w marcu 2010 roku była także wykładowcą w ramach Alternatywnej Akademii Tańca).

Koncepcja i choreografia – Isabelle Schad
Współpraca choreograficzna i interpretacja – Alexander Baczynski-Jenkins, Jorge Gonçalves, Hanna Hedman,
Nina Kurtela, Clement Layes, Sarah Menger, Sybille Müller, Ana Rocha, Nils Ulber, Marysia Zimpel
Oświetlenie i dźwięk, współpraca artystyczna – Bruno Pocheron
Oprogramowanie – Olivier Heinry
Doradcy – Frédéric Gies i Odile Seitz
Asystentka – Stefanie Knobel
Współprodukcja – Isabelle Schad, Mezzanine i Sophiensaele Berlin
Wsparcie finansowe – Hauptstadtkulturfonds
Zrealizowano przy pomocy i we współpracy z GDA – Gestão dos direitos dos artistas (Residency Support),
fabrik Potsdam, Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz Berlin, Tanzfabrik Berlin e.V., Uferstudios

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close