Gosia Gajdemska zaprasza na warsztat Contact Contemporary Mix, w ramach którego uczestnicy będa poruszać się pomiędzy elementami technicznymi i improwizacyjną swobodą, poznając i praktykując zarówno elementy improwizacji kontaktowej (CI), jak też floor work, charakterystyczny dla tańca współczesnego. Warsztat będzie składał się z 3 bloków: improwizacji kontaktowej, floor work oraz mixu. Możliwe wejście na warsztaty w opcjach: całość warsztatów, dwa wybrane bloki lub jeden.
Koszt: całość (8h) – 140 zł; blok 6h – blok I oraz blok II (6h) – 115 zł; blok 5h do wyboru blok I lub blok II oraz blok III – 100 zł, blok 3h – 70 zł, blok 2h – 50 zł.
Zapisy: zoukowyszczecin@gmail.com
Harmonogram:
10.00-13.00
Praktyka improwizacji kontaktowej
Rozpoczynając od poznania lub przypomnienie sobie podstawowych zasad i elementów technicznych, uczestnicy poświęcą ten czas na pracę z partnerem, na badanie, czym jest punkt kontaktu i jak zmienia się w taniec – dzięki świadomemu wykorzystaniu możliwości anatomicznych i ciężaru ciała, przepływu ruchu i pracy z grawitacją oraz dialogu z drugą osobą. Będą praktykować w ruchu wzajemne słuchanie, podążanie, proponowanie, odpuszczanie, otwartość, poszukiwanie i wymianę.
Wspólny obiad i relaksacja
14.00-17.00
Praktyka floor work
W ramach tej części zajęć poznamy możliwości jakie daje „podłoga” jako partner w kreowaniu ruchu, od wariantów przemieszczania się w przestrzeni – przyciągania, odpychania, obracania, opadania, zawieszenia – aż do „podłogowej” choreografii. Będą pracować z poczuciem ciężaru ciała, wpływem grawitacji na jakość ruchu oraz z wykorzystaniem „momentum” – zawieszenia. Rozpoczną od ćwiczeń na zintegrowanie z oddechem, by przejść do ruchu angażującego wszystkie partie ciała i stopniowo poznając elementy techniczne, stworzyć krótką choreografię.
17.00-19.00
Mix – czyli improwizacja z materiałem z poprzednich części. To czas dla uczestników, na eksplorowanie ponownie lub od nowa, tak samo lub zupełnie inaczej elementów, jakości, możliwości poznanych w poprzedniej części/częściach warsztatu. To przestrzeń na dialog pomiędzy swobodną ekspresją taneczną a techniczną rutyną, pomiędzy tym, co jest planowane a tym, co się wydarza, pomiędzy tym, co znamy i tym, co nowe. Uczestnicy wraz z prowadzącą zaczną od wspólnego wprowadzenia, by potem pozwolić sobie na różne taneczne podróże – solo, z partnerem/ką, w grupie.
Gosia Gajdemska – choreografka, tancerka, performerka, edukatorka w obszarze tańca oraz szeroko rozumianej pracy z ciałem. Od ponad 10 lat realizuje autorskie projekty artystyczne, współpracując z instytucjami i niezależnymi artystami w Polsce i za granicą. Jest absolwentką Choreografii Scenicznej w Krakowie, kursu instruktorskiego „Improwizacja ruchu i symbolika ciała” w Instytucie Dynamiki Ruchu i Tańca w Essen (Niemcy), szkolenia z Analizy Ruchu wg Labana (ang. LMA – Laban Movement Analysis) w Trinity Laban w Londynie i z notacji tańca (kinetografia) w Instytucie Choreologii w Poznaniu oraz licznych kursów z zakresu tańca, choreografii, aktorstwa, pracy z grupą. Była stypendystką programu Dance Intensiv w Tanzfabrik Berlin oraz Alternatywnej Akademii Tańca 2017, realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Współpracowała m.in. z grupą Poste Restante (Sztokholm), Teatrem Plavo Pozoriste (Belgrad), Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera oraz Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Muzeum Warszawskiej Pragi, Fundacją Artystyczną PERFORM, współtworząc jej program w latach 2012-2015 oraz ze Stowarzyszeniem i Kolektywem Artystycznym Format Zero (2014-2017). Zrealizowała kilkanaście autorskich projektów z obszaru tańca (m.in. „Konteksty”, „Definicje ciała”, „Improwizacja w tańcu”, „Obraz w ruchu” „poRuszenie”, „Taniec.Re:animacje”, „Dancedoby. Instalacja”, „C2.WRONG”, „inVISIBLE”, I’’M) – w tym także z udziałem osób niewidzących, niesłyszących, o alternatywnej motoryce. W latach 2012-2015 współtworzyła Międzynarodowego Festiwalu Kontakt Improwizacji Warsaw Flow w Warszawie.
Od 2015 roku na stałe mieszka i pracuje w Berlinie – współpracuje m.in. z Ośrodkiem Działań Edukacyjnych i Kulturalnych Schloss Trebnitz, Uferstudios Berlin, K77 Studio e.V. (które współtworzy także jako członkini zarządu). Jako tancerka prezentowała się m.in. w Sophiensaele, Kunstquartier Bethanien, K77 Studio, Cankova Galerie – w tym także z solowymi choreografiami w ramach Performing Arts Festival Berlin. W pracy edukacyjnej łączy elementy tańca współczesnego z improwizacją, improwizacją kontaktową, praktykami somatycznymi (Feldenkrais, Pilates) oraz elementami teatralnymi. Jej zainteresowania twórcze koncentrują się obecnie na relacji między choreografią a sztukami wizualnymi.