Spektakle

Szczecin/Weekend_100°: Marja Christians, Isabel Schwenk „J.U.D.I.T.H.”

Zdjęcie: Szczecin/Weekend_100°: Marja Christians, Isabel Schwenk „J.U.D.I.T.H.”

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Kana zaprasza na trzydniowe prezentacje sztuk performatywnych WEEKEND_100°. Od kilku lat projekt promuje zwycięzców Festiwalu 100° Berlin.

J.U.D.I.T.H. to poetycko-teatralny dyskurs powstały z abstrakcyjnych elementów choreograficznych. To spektakl, który kwestionuje strukturalną relację władzy społecznej na podstawie dramatu Friedricha Hebbla. Artystki podejmują temat dyskryminowanego i uprzywilejowanego ciała oraz hierarchii płci, konsekwentnie je reinterpretując. Centralnym punktem poruszanego tematu jest inscenizacja nie-seksualnej nagości.

Znormalizowane obrazy ciał są zdekonstruowane, zdeformowane i „przewrócone do góry nogami”. Ciała aktorek-tancerek to grające przedmioty i obiekty wizualne w tym samym czasie. Wraz z publicznością, tworzą utopijne przestrzenie i nowe miejsca dla krytycznych form pożądania. W stale zmieniającym się świecie obrazów między rolami płci, ludzkimi i zwierzęcymi figuracjami, tworzą nowe sposoby postrzegania (kobiecego) ciała. Żeński duet porusza się świadomie po polu queer’u i dwuznacznej linii między tym co subiektywne i obiektywne. Dochodzi do ich interakcji z osiemdziesięcioma wibratorami i ogromnym welonem. Wspólne wierzenia rozwikłują się, gdy wiele gatunków dildozaurów, krwawiący bezgłowy i smażony kurczak tańczą w orgazmicznym krajobrazie. I na koniec – operowy śpiew waginy.

Marja Christians, Isabel Schwenk

Duet Marja Christians (performerka/tancerka/śpiewaczka) i Isabel Schwenk (performerka) działają razem od 2012 roku. Poszukują performatywnej reprezentacji dla strukturalnej przemocy, wykorzystując przy tym strategie komedii. Kwestionują swoją własną pozycję i szukają społecznej i politycznej odpowiedzialności, jako młode i uprzywilejowane twórczynie teatru. Mierzą się ze współczesnymi normami i konwencjami tworząc nowe obrazy (kobiecego) ciała. Ich debiutancki spektakl Salome (2012) okazał się sukcesem i był zapraszany przez liczne festiwale i teatry w Europie. J.U.D.I.T.H powstał we współpracy z argentyńskim choreografem Ayelén Cantinim i grupą cobratheater.cobra.

Wstęp na jedno wydarzenie: 10zł

karnet jednodniowy: 20 zł

karnet na wszystkie wydarzenia (3 dni): 40 zł;

rezerwacje i informacje: paula@kana.art.pl

Więcej informacji: www.kana.art.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close