Spektakle

VII Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/premiera 2015”: Zuzanna Kasprzyk „Painkillers”/Piotr Wach „Święto wiosny” + WM2 „Falling”

Zdjęcie: VII Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/premiera 2015”: Zuzanna Kasprzyk  „Painkillers”/Piotr Wach „Święto wiosny” + WM2 „Falling”

Wersja do druku

Udostępnij

PAINKILLERS / Zuzanna Kasprzyk / premiera

– Ojcze, co mam zrobić, aby osiągnąć zbawienie?

– Stój na krawędzi rozpaczy, a gdy zabraknie ci sił, to odejdź i wypij filiżankę herbaty.

ojciec Archimandryta Sofroniusz Sacharoz

koncept, choreografia, wykonanie: Zuzanna Kasprzyk / współpraca artystyczna: Helena Jonsdottir / muzyka: kolaż / premiera: 26.04.2015, Klub Żak, realizacja w ramach VII Gdańskiego Festiwalu Tańca / 20 min.

 

ŚWIĘTO WIOSNY / Piotr Wach / premiera

Nagły, marcowo-kwietniowy zryw, poświęcanie własnego czasu, energii, istna ofiara katorżniczych diet jest współczesnym wymiarem święta wiosny. Spektakl porusza temat estetyzacji ciała i silnej potrzeby regulowania swojego wizerunku. W dobie Internetu nasz wizerunek – a co za tym idzie pięknie wyrzeźbione, fotogeniczne ciało – stało się głównym przedmiotem i podmiotem egzystencji. Tancerz nie tworzy moralizatorskiego dzieła, ale buduje niewyobrażalnie fizyczne, wręcz sportowe widowisko, które budzi niemal olimpijskie emocje. Spektakl, w którym widz nie śledzi biernie fabuły, ale aktywnie uczestniczy w nim z performerem, pocąc się ze współczucia.

koncept, choreografia, wykonanie: Piotr Wach / współpraca artystyczna: Helena Jonsdottir / muzyka: Le Sacre du Printemps Igor Strawiński / grafika, wizualizacje: Przemek Jeżmirski / premiera: 26.04.2015, Klub Żak, realizacja w ramach VII Gdańskiego Festiwalu Tańca / 20 min.

Po spektaklach organizatorzy zapraszają na spotkanie z wykonawcami.

Zuzanna Kasprzyk – z wyróżnieniem ukończyła prywatną szkołę baletową M. M. Szewczenko w Gliwicach, w czerwcu 2014 została absolwentką PWST, wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Stypendystka programu Erasmus for Placement w Staatstheater Kassel w Niemczech. Brała udział w licznych projektach (Topologie, Twarze Medei) i festiwalach: Międzynarodowej Konferencji Tańca w Bytomiu, Gdańskim Festiwalu Tańca, Your Chance w Moskwie, SzoloDuo w Budapeszcie oraz M1 Contact w Singapurze. W 2013 zdobyła pierwszą nagrodę w Solo Dance Contest w Gdańsku.

Piotr Mateusz Wach – student PWST w Krakowie, wydziału teatru tańca w Bytomiu, absolwent krakowskiego Lart Studio, laureat Złotej Maski w kategorii choreografia. Aktywnie działa na scenie od roku 2011, w którym zagrał w dyplomie: Czyż nie dobija się koni? w reżyserii Waldemara Raźniaka. W 2013 zatańczył w dyplomie tanecznym Transdyptyk w reżyserii Anny Piotrowskiej, w tym samym roku zagrał też główną rolę w spektaklu dyplomowym: Jak wam się podoba w reżyserii Briana Michaelsa. Obecnie pracuje w polsko-niemieckim kolektywie little:interference, z którym wykreował trzy spektakle: Heimsuchung/Nawiedzenie, Operculum – Looking for heimat oraz Jetzt/Teraz. Jest także asystentem reżysera Błażeja Peszka w spektaklu dyplomowym Superbohaterów 10.

Helena Jonsdottir – choreografka, filmowiec, artystka video, studiowała w National Theatre Ballet School of Iceland oraz Alvin Ailey w Nowym Jorku. Występowała w telewizji, filmach, teatrach, oraz stworzyła rozliczne filmy taneczne, w tym: Breaking voices z Icelandic Dance Company, Zimmer, który zdobył IV Videotanzpreis na SK Stiftung Kultur w Kolonii, Another we współpracy z Estonia, Arte, etc. i wiele innych. Dzięki swojej twórczości jest rozpoznawalna w Skandynawii, Wielkiej Brytanii i USA. W 2001 roku była nominowana za najlepszą choreografię do Music Video Production Association Awards w Los Angeles, a w 2006 wygrała Grand Prix na Cinessonne Film Festival w Paryżu. Spektakl Open Source zdobył pierwszą nagrodę na Icelandic Dance Theatre Awards w 2003 i otworzył Guangdong Modern Dance Festival w Chinach. Helena wykłada także na Art Academy of Iceland oraz Icelandic Film School oraz prowadzi warsztaty i wykłady za granicą.

FALLING / WM2

Falling to spektakl stworzony dla WM2, grupy będącej częścią W&M Physical Theatre o poziomie przed profesjonalnym. Przedstawia prace trójki choreografów, połączone wspólnym tematem – Falling (spadanie). Część pierwsza – Falling stworzona została przez Wojciecha Mochnieja; druga – What Made us Fly, zainspirowana cytatem z Charlotte Brontë: „Nie jestem ptakiem, żadna sieć mnie nie usidli.” Ostatnia część to dzieło Helen Husak, uznanej choreografki, której spektakle zostały wybrane do prezentacji na prestiżowym Canada Dance Festival.

taniec: Cindy Chen, Emily Henley, Brittany Maddox, Tess Mark, Quinn Kliewer, Kate Van Kruyssen // część 1. choreografia: Wojciech Mocniej / soundscape Wojciech Mochniej z fragmentami muzyki i sampli: Alva Noto, Ryuichi Sakamoto, Byetone // część 2. choreografia: Oriana Pagnotta / muzyka: Nils Frahm, Anne Müller // część 3. choreografia: Helen Husak, muzyka: Paganini – 24 Caprices, Op. 1 w wykonaniu Ilya Kaler

BILETY
25 zł / 15 zł – studenci* i Karta do Kultury* / 10 zł – uczniowie* i seniorzy / 5 zł – na Kartę Dużej Rodziny* / 3 zł – na Kartę Tancerza*

*wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)
Bilety obejmują 2 spektakle.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji. Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak. Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 wolnych miejsc na dany spektakl. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Liczba biletów w danej puli limitowana. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

Na spektakle miejsca są numerowane. Obowiązuje zakaz rejestracji i fotografowania (nie dotyczy fotografów akredytowany).

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close