Listopadowa odsłona Centralnej Sceny Tańca w Warszawie zaprezentuje dwa spektakle solowe znakomitych polskich tancerek i choreografek. Na scenie w Warszawie premierowo zobaczymy spektakl Małgorzaty Mielech Fearless oraz spektakl Aleksandry Bożek Muszyńskiej Kambium.
Rozmowy też o tańcu poprowadzi kuratorka programu Paulina Święcańska. Z zaproszonymi gośćmi połączy się on-line.
Kambium
Kambium to krótka i niezobowiązująca podróż przez najwrażliwszą część miazgi.
Koncepcja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska
Muzyka: collage
Premiera: 23 listopada 2018, Kipisz #9, Łódź
Czas trwania: 20 minut
Aleksandra Bożek-Muszyńska performerka, choreografka, instruktorka tańca współczesnego, edukatorka, trenerka biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Od kilku lat prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015-2017, realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie oraz beneficjentka programu Global Practice Sharing w Movement Research w Nowym Jorku. Od 2007 roku związana z warszawskim teatrem Mufmi Anny Piotrowskiej, gdzie aktualnie jest koordynatorką do spraw artystycznych, instruktorką i choreografką. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych, m. in. The Best Solo 2014 za solo I know Thing na międzynarodowym festiwalu SoloDuo (SzólóDuó Festival) w Budapeszcie i tanecznych. Jej prace były prezentowane m. in. w Berlinie, Budapeszcie, Filadelfii, Nowym Jorku, Warszawie i Wiedniu. W 2017 roku wraz z Hanną Bylką-Kanecką założyła kolektyw Holobiont, który tworzy interdyscyplinarne projekty wielopokoleniowe. W swoich pracach bada granicę między prostotą i naiwnością; prezentacją i facylitacją oraz znajdowaniem schematów i łamaniem ich. Aspekt wizualny, język oraz swoiste poczucie humoru są charakterystyczne dla jej prac. Jej ciało bardzo dobrze reaguje na to, kiedy może robić to, co lubi.
FearLess
Strach pierwotna emocja, która prowokuje destrukcję, ale także umożliwia przetrwanie. Strach jako śliski twór, który pełza pod skórą, penetruje i zatruwa krew.
Poznaj nieustraszoną dziewczynę, która wchodzi na ring, aby stoczyć walkę ze swoimi demonami, próbując zrozumieć genezę strachu.
Jej litania przeciw strachowi, to: Nie wolno się bać, strach zabija duszę. Strach to mała śmierć, a wielkie unicestwienie. Stawię mu czoło. Niech przejdzie po mnie i przeze mnie. A kiedy przejdzie, odwrócę oko swej jaźni na jego drogę. Którędy przeszedł strach, tam nie ma nic. Jestem tylko ja.
Frank Herbert
Koncepcja, choreografia, taniec: Gosia Mielech
Muzyka: Anna Suda / An On Bast
Projekt kostiumu: Kata Kwiatkowska, Gosia Mielech
Wykonanie kostiumu: Przemek Podolak / RAG, Marzanna Gruszczyńska
Reżyseria światła: Paweł Murlik
Aranżacja światła: Arkadiusz Kuczyński
Czas trwania: ok. 40 minut
Produkcja: DanceLab, Jaggy Polski
Premiera: 18 września 2019, NonStopFestivalen, Norwegia.
Kolejne prezentacje spektaklu: 22 października 2019, Poznań, Polska (premiera polska), 6 grudnia 2019, Bangalore, Indie (premiera w Azji)
Małgorzata Mielech choreografka, tancerka oraz pedagożka. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczynskiej w Poznaniu (2007). Związana z DanceLab projektem artystycznym, który założyła wraz z Zofią Jakubiec w 2012 roku. Jako niezależna artystka Małgorzata Mielech zaangażowana jest w wiele działań artystycznych związanych z kreacją, ciągłym doskonaleniem warsztatu technicznego, jak również promowaniem interdyscyplinarnego podejścia do sztuki tańca (np. Projekt DanceLabirynth). W latach 2007-2012 była solistką Polskiego Teatru Tańca. Tańczyła w całym repertuarze PTT i współpracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami takimi jak Ohad Naharin, Yossi Berg, Jacek Przybyłowicz, Yoshifumi Inao, Ewa Wycichowska, Gunhild Bjrnsgaard, Paulina Wycichowska, Thierry Verger i inni. Od stycznia 2015 roku Małgorzata Mielech współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem Ivgi&Greben w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu ROZBARK. Oprócz tego tworzyła nowe projekty DanceLab, a także prezentowała spektakle z repertuaru DanceLab w Polsce i na świecie. Z Oliverem Maharem przygotowała duet zatytułowany I’mperfect. W Polsce i na świecie prowadzi zajęcia oparte na technikach tańca współczesnego oraz body conditioning. Małgorzata prowadzi autorskie zajęcia GoPiYoga, które bazują na jodze dynamicznej oraz technice pilates.
***
Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury; Fundacja Artystyczna PERFORM
Projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie
Kurator: Paulina Święcańska
***
Przed zakupem biletów organizatorzy proszą o zapoznanie się z regulaminem sprzedaży oraz regulaminem udziału w wydarzeniach organizowanych przez Mazowiecki Instytut Kultury w okresie pandemii, a także wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia, które należy przekazać bileterowi w dniu wydarzenia. Materiały do pobrania: https://www.mik.waw.pl/bilety/kasa.html