Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019: Anna Piotrowska „ce_real mothers”

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019: Anna Piotrowska „ce_real mothers”

Anna Piotrowska "ce_real mothers", fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na spektakl Anny Piotrowskiej ce_real mothers, będący częścią tryptyku fascynat odśrodkowy_dwatrzycztery. Anna Piotrowska występuje w spektaklu razem ze swoimi córkami – Małgorzatą i Aleksandrą.

Tryptyk pt. fascynat odśrodkowy_dwatrzycztery jest koprodukcją Centrum Sztuki Tańca i Fundacji_eferte stworzoną przez Annę Piotrowską na jej 44 urodziny. W skład wchodzą spektakle: ce_real mothers, kompozycja_trzecia rzeczywistość oraz ziemia niczyja. Głównym powodem stworzenia tryptyku była chęć zmierzenia się przede wszystkim z zagadnieniem kompozycji poprzez ustawienia i relacje liczbowe w przestrzeni, które zostały zgłębione o aspekt relacji, sztuki i filozofii.

Artystki o ce_real mothers:

Jak poprzez taniec, ruch, obecność można stworzyć obraz jednej z najgłębszych relacji w marzeniach opartych na ideale. Matka i córka. Trudno tworzyć opis do tak wyjątkowego wydarzenia, jakim jest wspólny, dojrzały spektakl matki i córki. Wcześniej miałyśmy doświadczenie i spotkanie artystyczne w spektaklu Heritage, którego premiera odbyła się podczas Międzynarodowego Festiwalu Solo Duo Dance w Budapeszcie (18 stycznia 2015) w MuTheatre. Małgorzata miała wówczas 13 lat. Teraz spełniamy nasze marzenie sprzed dwóch lat. Pomysł przez cały ten czas dojrzewał i nasza uważność na siebie i relację, którą tworzymy, eksplorowałyśmy możliwie za każdym naszym spotkaniem w studio i nie tylko. Tym bardziej zagranie premiery było dla nas ważne, ponieważ wówczas Małgorzata kończyła 16 lat, a Anna 44 lata. Spektakl nasz jest zwieńczeniem poczucia tego, co jest między nami. Jaką mamy we wspólnym świecie własną przestrzeń. Jakie są podobieństwa w postrzeganiu każdej z nas z osobna. Nie jest to typowy spektakl mówiący o relacji, o problemach, o sprawach. Zbudowany jest na autentycznej bliskości fizycznej, eksplorowanej od samych narodzin Gosi. Niezwykłym prezentem dla nas jest muzyka, którą skomponowała dla nas Aleksandra Piotrowska, która scala nasz osobliwy trójkąt artystyczny.

Głównym wątkiem projektu choreograficznego Anny Piotrowskiej fascynat odśrodkowy _dwatrzycztery była fascynacja kompozycją, która zaistniała w trzech formach choreograficznych: duecie, trio i kwartecie. Istotne jest to, że choreograf tworzył dzieła od środka, zajmując się nie tylko kompozycją, ale też relacjami w jej wewnętrznej perspektywie. Co ważne różne osobiste i formalne aspekty relacji i obecności w relacji zostały w nim poruszone.

W pierwszej i drugiej części po raz pierwszy wystąpiły córki Anny Piotrowskiej: Aleksandra i Małgorzata. To bardzo ważny moment nie tylko osobisty, ale też ogromna ciekawość Piotrowskiej jako artystki na relację rodzinną w profesjonalnym świecie. Ciekawi, jak pasje i rozumienie świata przekładają się na pracę z córkami, które od zawsze były za kulisami w tym świecie.

koncepcja i choreografia: Anna Piotrowska

występują: Anna Piotrowska, Małgorzata Piotrowska

czas trwania: 30 min

Anna Piotrowska – Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreografka, reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, tancerka, Fundatorka i Prezeska Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995). Od 1996 roku stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2019 roku pełniąca obowiązki dyrektora Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę 2016” za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 roku. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. We wrześniu 2015 roku spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie! zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Spektakl bless the king_nieliryczna pieśń otrzymał nagrodę na Festiwalu SzekspirOFF 2018 w Gdańsku. Artystycznie zainteresowana jest  improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na  wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

http://annapiotrowska.com

https://vimeo.com/user6161350

 

Małgorzata Piotrowska – obcuje z ruchem i tańcem od piątego roku życia. Od dwóch lat rozwija się tanecznie, korzystając z szerokiej oferty warsztatowej. Szczególnie bliskie są jej Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego Na Bosaka organizowane od wielu lat w Połczynie Zdroju. Tam również udziela się z zaangażowaniem jako wolontariuszka. Szkoliła się już m.in. na Sycylii i na Węgrzech, czy obserwując od wielu lat Międzynarodowy Festiwal Solo Duo Dance w Budapeszcie. Szkoliła się m.in. u Anny Piotrowskiej, Witolda Jurewicza, Iwony Olszowskiej i Eryka Makohona, Anny Krysiak, Natalii Iwaniec. Od lat uczestniczy w zajęciach mufmi prowadzonych obecnie przez Aleksandrę Bożek-Muszyńską, która specjalizuje się w improwizacji. Pierwsza poważna choreografia, w której wystąpiła to Heritage i obecne ce_real mothers, zagrany z jej mamą Anna Piotrowską. Otrzymała nagrodę za solowe prace Złotej i Srebrnej Weny w Śródmiejskim Festiwalu Młodych Talentów w latach 2017-2018. Wyróżniona również nagrodą Burmistrza dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawa. Bierze udział w projekcie performatywnym just&jump oraz atakach przestrzeni (akcjach site-specific).

Aleksandra Piotrowska – interesuje mnie kultura współczesna, szczególnie mojego pokolenia. Potrafię grać muzykę, śpiewać melodie, pisać słowa i tworzyć wolnomyślicielskie konstrukty teoretyczne, których z wyboru jestem zazwyczaj jedyną odbiorczynią. Moją życiową pasją są gołębie miejskie, absurd, poszukiwania nieśmiertelności. Nie lubię musicali, ale chciałabym żyć w jakimś.

Bilety: 20 zł https://bilety.mik.waw.pl/artist/view/id/16090

***

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronie: www.centrumsztukitanca.eu

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:30

Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close