Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019: HOTELOKO movement makers „Darklena” – spektakl dla dzieci

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019: HOTELOKO movement makers „Darklena” – spektakl dla dzieci

HOTELOKO movement makers „Darklena”, fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na spektakl w ramach Programu Koprodukcje CST 2018, zrealizowany przez kolektyw HOTELOKO movement makers. Tym razem będzie to spektakl teatralno-taneczny dla dzieci i młodzieży w wieku 10-13 lat Darklena, dotykający tematu tolerancji. Opowieść o chłopcu, który lubi gry komputerowe i piłkę nożną, ale lubi też tańczyć. Pewnego dnia, kiedy budzi się rano do szkoły, nagle wszystko dzieje się inaczej niż codziennie. Nieoczekiwanie pojawia się także tajemnicza Darklena.

Darklena to spektakl dla młodzieży, który poprzez storytelling, nową choreografię i performans dotyka tematów tolerancji i edukacji młodych ludzi w XXI wieku. Opowiada o chłopaku, który lubi gry komputerowe, ale lub też tańczyć. Twórcy – aktorka i reżyserka Agata Życzkowska oraz choreograf Wojciech Grudziński stworzyli słowno-ruchowy kolaż, w którym tytułowa Darklena odbija się w różnych postaciach. Do współpracy przy spektaklu zostali zaproszeni tancerka Joanna Chitruszko oraz 12-letni tancerz Bastian Knober-Żebrowski, który od szóstego roku życia tańczy w stylu Latin Show w formacji MBB Dance Sport Warszawa (m.in. mistrz świata/Ateny 2017 i mistrz Europy/Wałbrzych 2019). Spektakl skierowany jest szczególnie do młodzieży od 11. roku życia oraz starszych. Premiera została zrealizowana w ramach Programu Koprodukcji Centrum Sztuki Tańca w Warszawie.

W tym spektaklu kluczowy jest temat tolerancji. Jestem zdania, że dzięki akceptacji różnorodności, mamy szansę na rozwój społeczeństwa. To czas, aby mówić o tym do młodych w sposób autentyczny i szczery, ale poprzez sztukę z elementami gry i dyskusji. Moje spektakle łączą nową choreografię, taniec współczesny, teatr fizyczny, wideo, performans. Są jak obraz w smartfonie, dalekie od linearnej narracji, kolorowe i pełne emocji. Czerpię z codzienności. Z naszego świata. Kim jest Darklena? Odpowiedzi szukajcie sami.

Agata Życzkowska

Darklena może pojawić się w dowolnym miejscu o każdej porze. To opowieść osób, które próbują ją opisać na podstawie swoich wspomnień i doświadczeń. Darklena to przede wszystkim to, co wy widzicie. Darklena publikuje i jest aktywna.

Wojciech Grudziński

 

Koncepcja / dramaturgia / reżyseria: Agata Życzkowska

Choreografia: Wojciech Grudziński

Projekcje wideo: Maciej Bychowski

Wykonanie: Joanna Chitruszko, Bastian Knober-Żebrowski, Agata Życzkowska

Koprodukcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers / Prom Kultury Saska Kępa / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Partnerzy: Mazowiecki Instytut Kultury / Prom Kultury Saska Kępa

Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Projekt współfinansuje m. st. Warszawa

Fot. Marta Ankiersztejn

Trailer: http://vimeo.com/279532844

Recenzja: http://www.taniecpolska.pl/krytyka/555

Bilety 20 zł https://bilety.mik.waw.pl/artist/view/id/16094

Agata Życzkowska

Aktorka, performerka, reżyserka, dramaturżka, producentka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Jest współorganizatorką projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie oraz założycielką kolektywu HOTELOKO movement makers. Od początku związana z teatrem fizycznym w działaniach na pograniczu teatru, tańca i performansu: m.in. brała udział w spektaklu The SHOW MUST GO ON chor. Jérôme Bel. Zrealizowała spektakle frau / mujer / femme (2016) w choreografii Magdaleny Przybysz oraz Darklena (2018) i frau blush (2018) w choreografii Wojciecha Grudzińskiego oraz jest autorką dramaturgii i reżyserką trzech spektakli performatywnych w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz: #moiprzyjacieletancza (2016), Absolutely Fabulous Dancers (2017) oraz Insta Show (2018).

Wojciech Grudziński

Tancerz i choreograf. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej imienia R. Turczynowicza w Warszawie oraz Wydziału Tańca Współczesnego Codarts – Rotterdam Dance Academy w Holandii. Zrealizował autorskie spektakle SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny, PAX (w ramach Stypendium Ministra w dziedzinie Taniec 2017) i POPULUXE (w ramach Solo Projekt Plus 2018). Latem 2018 roku wraz z Aleksandrą Osowicz i Joanną Ostrowską stworzył Performance Międzygatunkowy w ramach rezydencji w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie. Współpracuje z HOTELOKO movement makers.

 

Joanna Chitruszko

Tancerka, performerka, kuratorka, koordynatorka. Ukończyła Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych. Od 2008 roku związana z Podlaskim Stowarzyszeniem Tańca, które do tej pory zrealizowało wiele projektów z dziedziny kultury, między innymi festiwale taneczne, produkcje spektakli: Mikrokosmos, Karnawał zwierząt, edukacja dzieci i młodzieży: Więcej niż tańczące parabole. Dyrektorka Festiwalu Kalejdoskop (od 2007 roku) w Białymstoku. Obecnie współpracuje i tworzy z Anną Piotrowską.

Bastian Knober-Żebrowski

Tancerz, performer. Uczeń 6 klasy szkoły podstawowej (12 lat). Tańczy od 6. roku życia w formacji MBB Dance Sport Warszawa, którą prowadzi trener Michał Bartoń. Jest Mistrzem Świata w stylu Latin Show (IDO – Ateny/Grecja 2017), Mistrzem Europy IDO – Wałbrzych 2019 oraz Mistrzem Polski w Krajowych Mistrzostwach IDO w latach 2016-2019. Zdobył m.in. Puchar Polski Stalowa Wola 2018 oraz Złoty Aplauz na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie (2018). Lubi jeździć na wyczynowej hulajnodze, czytać o Salvadorze Dalim i grać w gry komputerowe.

Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił sięw 2016 roku z powstałego w 2011 roku Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografka Magdaleną Przybysz, współpracując także z choreografem Wojciechem Grudzińskim. Artyści poruszają się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne.

Dlaczego HOTELOKO?

Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO-czytaj LOKO-szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).

Dlaczego movement makers?

Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performanse również muzykę i słowa.)

Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe twórcom. Artyści pracują głównie w Warszawie, ale także współpracują z polskimi i zagranicznymi partnerami.

 

http://www.fundacjarozwojuteatru.pl/hoteloko

www.facebook.com/HOTELOKO

www.centrumsztukitanca.eu

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 12:00

Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close