Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019/Polska Sieć Tańca 2019: Patryk Durski, Katarzyna Kania, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska „ONE”

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019/Polska Sieć Tańca 2019: Patryk Durski, Katarzyna Kania, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska „ONE”

Patryk Durski, Katarzyna Kania, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska „ONE”, fot. Dominik Werner

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach Polskiej Sieci Tańca 2019 Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na pokaz spektaklu ONE Katarzyny Kani, Katarzyny Ustowskiej, Piotra Stanka i Patryka Durskiego. Spektakl powstawał pod opieką artystyczną Katarzyny Chmielewskiej i Leszka Bzdyla oraz w kooprodukcji ze Stowarzyszeniem Teatru Dada von Bzdülöw.

O spektaklu:

„Obecny stan naszej wiedzy o tzw. rzeczywistości sugeruje, dość sensownie zresztą, że wszechświat zbudowany jest z bardzo małych cząstek elementarnych oraz tzw. ruchu zachodzącego pomiędzy nimi. Ich ilość jest nieskończona. To znaczy zawsze o jeden więcej. I co. I niektóre cząstki się się zlepiają. I wytrzymują tak dłużej. Galaktyki, ludzie, owoce. To mniej lub bardziej złożone grudy cząsteczkowe. Rzadko o sobie tak myślicie, bo macie przed tym wrodzoną blokadę. Myślenie o sobie i o świecie jak o abstrakcyjnym zlepie cząsteczkowym prowadzi do niewygodnych wniosków”.

Sailor Norman Leto

Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od interakcji ciał, dźwięków i obiektów. Ciała i obiekty z kolei rozpoczynają się w cielesnym kolektywie, a koncentrują się wokół jego twórczej i destrukcyjnej mocy. Powstająca forma pozwala na odkrywanie możliwości, dynamik i granic tego kolektywu. ONE napędzany jest nieustanną fascynacją budowaniem i dekonstrukcją, sensem i nonsensem, całością i czarną dziurą. Poprzez grę z formą spektakl balansuje na cienkiej granicy między eksperymentem a rozrywką. Opiera się na poetyckim dialogu pomiędzy jednostkowością a kolektywem. W przestrzeniach pomiędzy dźwiękami, tańcem i choreografią ukryte są pytania o to, kim jesteśmy sami i jak możemy być razem. Czego by nam zabrakło gdybyśmy utkwili w procesie dążenia do indywidualnej samowystarczalności.

Koncept i realizacja: Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski

Dramaturgia: Katarzyna Kania

Muzyka: Michał Drabczyk

Reżyseria świateł: Michał Kołodziej

Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska

 

czas trwania: 60 min

wywiad Przemysława Guldy z grupą

Katarzyna Ustowska – absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2008) oraz wydziału tańca współczesnego na University of Kent w Northern School of Contemporary Dance w Wielkiej Brytanii (2012). Magister w dziedzinie edukacji w tańcu współczesnym na Frankfurt University of Music and Performing Arts w Niemczech (2017). Współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw i Teatrem Trans-Atlantyk. Współtworzy Fundację Polka dot w Gdańsku. Realizuje autorskie prace, tworzy projekty artystyczne i edukacyjne w Polsce i za granicą. Prowadzi autorski program edukacji tanecznej w otoczeniu pedagogicznym Montessori. Jest stypendystką m.in. Prezydenta Miasta Sopotu oraz laureatką nagrody Sopocka Muza dla Młodych Twórców.

Piotr Stanek – absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (2011). Od 2013 roku współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw. W ostatnich latach występował w spektaklach m.in.: Jerzego Stuhra Ubu Król, czyli Polacy, Rafała Urbackiego Jaram się, Jensa van Daele Working Title: Ego, Jacka Łumińskiego Przejścia, Kuby Kowalskiego (Teatr Dramatyczny im. Stefana Żeromskiego w Kielcach) Zachdonie Wybrzeże, Remigiusza Brzyka (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie) Kariera Artura Ui. Laureat nagrody publiczności w konkursie Eurowizja dla Młodych Tancerzy 2013, uczestnik dwóch edycji festiwalu Deltebre Dansa (Hiszpania). We współpracy z innymi artystami, stworzył autorskie projekty m.in.: Samsara, Zrabowali mi składaka (Klub Żak w Gdańsku, Rezydencja/Premiera 2014), Plan ewakuacji/Emergency Plan (rezydencja w Krakowskim Centrum Choreograficznym,  2015).

Katarzyna Kania – w 2016 roku rozpoczęła Master Program na kierunku Choreography and Performance w Giessen (Institute for Applied Theatre Studies) pod kierownictwem Bojany Kunst. W 2014 roku ukończyła Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (filia PWST w Krakie) i od tamtej pory współpracuje z wydziałem w charakterze asystentki. Gościnnie kształciła się również w Tel Awiwie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU,). Od 2012 roku współtworzy polsko-niemiecki kolektyw little:interference. Kreuje autorskie spektakle oraz projekty artystyczne i edukacyjne we współpracy z polskimi i zagranicznymi artystami. Występowała na międzynarodowych festiwalach, m.in.: Dei Due Mondi w Spoleto, Flora Theatre Festival w Ołomuńcu, Baltic House Theatre Festival w St. Petersburgu, Deltebre Dansa w Hiszpanii. W 2017 roku została stypendystką programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska oraz niemieckiego stypendium artystycznego DAAD.

Patryk Durski – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (obecnie Akademii Sztuk Teatralnych) na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako niezależny twórca. Współpracował z kompanią Burning Bridges Jensa van Daele. W ostatnich pracach eksploruje technologicznie zapośredniczoną zależność ruchu i dźwięku, w których technologia pełni rolę przedłużania i poszerzania możliwości percepcji cielesnej, współtworzy również grupę LineAct, w której oprócz konwencjonalnych środków wykonawczych oraz metody site-specific używana jest technika tańca wertykalnego.

Michał Drabczyk – absolwent wydziału inżynierii dźwięku i produkcji muzycznej Uniwersytetu Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. Ukończył studia ze specjalizacją w kompozycji filmowo-telewizyjnej oraz miksie. Swoje doświadczenie zawodowe zbierał w studiach nagraniowych w Birmingham, a w Polsce pracował jako realizator i producent w trójmiejskich studiach takich jak Humidor Records, Audioplanet oraz ze studiem animacji poklatkowej Trefl. Komponuje muzykę do filmów m.in dla studia Kadr, Łódzkiej i Gdyńskiej Szkoły Filmowej oraz innych form audiowizualnych. Jako Michael Warren działa na polskiej scenie elektronicznej, w roli producenta i twórcy audio-wizualnych live-aktów.

***

Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy między instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój tańca współczesnego w Polsce. Każdego sezonu Partnerzy Sieci wybierają do wspólnego repertuaru najciekawsze produkcje polskich niezależnych artystów i instytucjonalnych zespołów tanecznych. Spektakle nominowane na dany rok, w ramach Sieci, wyruszają w trasę, podczas której odwiedzają ośrodki partnerskie. Aktualnie Sieć tworzy 12 Partnerów w 11 miastach, prezentujących 9 wieczorów tanecznych z udziałem ponad 70 artystów. Do końca 2019 roku odbędzie się ponad 50 pokazów w całej Polsce. W 2020 roku planowane jest rozszerzenie Sieci do 15 Partnerów, 11 wieczorów (w tym dwóch wybranych w formule open call) i ponad 70 prezentacji w kraju. Organizatorem Sieci jest Instytutu Muzyki i Tańca. Więcej: pst.info.pl

PST grafika 2019 (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close