Warszawa/Centrum w Ruchu: Megan Bridge – warsztaty improwizacji

Zdjęcie: Warszawa/Centrum w Ruchu: Megan Bridge – warsztaty improwizacji

Na zdjęciu: Megan Bridge. Fot. Michael Yu

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum w Ruchu zaprasza na wartsztaty z improwizacji z amerykańską tancerką i choreografką Megan Bridge. Warsztaty odbędą się w grupach na dwóch poziomach zaawansowania: profesjonalni tancerze i osoby zaawansowane oraz grupa dla osób na każdym poziomie zaawansowania, kochających się ruszać.

Harmonogram:

godz. 11.00-15.00 – warsztat improwizacji tańca dla profesjonalnych tancerzy i osób na poziomie zaawansowanym

Warsztat jest zaproszeniem do doświadczania chwili, ćwiczenia uważności i świadomego postrzegania. Podstawą improwizacji jest proces podejmowania decyzji. Obserwacja ruchu pozwala na podejmowanie decyzji kompozycyjnych w czasie rzeczywistym. Rozwijanie tej umiejętności zwiększy nasze poczucie pewności przy konstruowaniu bezpośrednich odpowiedzi somatycznych.

Improwizacja taneczna to również wspólna praktyka uważnego słuchania wszystkich współuczestników: muzyki/muzyków, innych tancerzy, przestrzeni, widza. Będziemy obserwować te wszystkie czynniki wpływające na ciało, traktować wzrok, sposób patrzenia jako przedłużenie naszej praktyki ruchowej. “Poszerzając krąg” odnosi się do pragnienia poszerzania percepcji, do uwzględniania jak największej liczby elementów przy komponowaniu w czasie rzeczywistym.

Praktyka Poszerzając krąg: komponowanie somatyczne rozwijana przez Megan Bridge oparta jest na jej wieloletnich poszukiwaniach w zakresie improwizacji tanecznej i czerpie z wiedzy zdobytej u największych autorytetów w dziedzinie improwizacji tj. Steve Paxton, Lisy Nelson i Deborah Hay.

Everybody, Move! Wszyscy do działania! Warsztat improwizacyjny dla osób na różnych poziomach zaawansowania, zakończony wspólnym pokazem (przeznaczony dla wszystkich, którzy kochają się ruszać!)

godz. 18.30-20.30 (warsztat)

godz. 20.30-21.30 (pokaz)

Technologia. Ekrany. Pokemon Go. Boksy. Czasami odnosimy wrażenie, jakby nasza praca, przyjemności, nasz stosunek do ciała odbywały się za pośrednictwem lub miały miejsce w sferze wirtualnej. Czasami wystarczy ściągnąć łopatki do tyłu, wziąć głęboki oddech, i przypomnieć sobie, że mamy ciało, że funkcjonujemy w zależności do siebie, pamiętać, o tym, aby dostrzegać i odczuwać świat fizyczny wokół nas. Taniec to jedna ze sfer, w której możemy praktykować ten rodzaj uważności.

Warsztat zacznie się od wprowadzenia lub przypomnienia ucieleśnionej wiedzy dotyczącej struktury szkieletu, linii, pionu, zginania oraz wzmocnienia prawidłowych struktur mięśniowych biorących udział we wszystkich tych mechanizmach. Wolne, głębokie, rozciągające i wzmacniające ćwiczenia przygotują, rozgrzeją i otworzą nasze ciała na obecnych na sali pozostałych uczestników warsztatu i przestrzeń.

Następnie poprzez prowadzoną medytację i nieskomplikowane partytury ruchowe będziemy budować zależności. Najpierw z zamkniętymi oczami, stojąc bez ruchu w przestrzeni, będziemy skupiać się na oddechu, na zwykłym staniu. Stopniowo będziemy otwierać oczy, obserwować przestrzeń i inne osoby, pozwalając na głębszą eksplorację powstającej sieci zależności za pomocą prostych ćwiczeń: badając fizyczny mechanizm uścisku ręki, dopasowując tempo chodzenia do innych osób w przestrzeni, stykając się płaszczyznami pleców itd. Będziemy ćwiczyć otwarte partytury i wspólnie wymyślać schemat działań do opartego na improwizacji pokazu.

Warsztat wykorzystuje elementy zabawy, humoru i bazuje na gorliwym podejściu do  uczestnictwa we wspólnym rytuale tańca.

Zapisy na warsztaty przed zajęciami.
Dodatkowe informacje na temat warsztatów:

karola.kraczkowska@gmail.com

***

Dzień później w Warszawie Megan Bridge pokaże swoje dwa spektakle Morphic Resonance i (Un) Locking McClary w ramach Centrum Sztuki Tańca (więcej). Z kolei w Lublinie, podczas XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca będzie można ją zobaczyć w innym spektaklu  – The Backyard kompanii (więcej) i wziąć udział w prowadzonych przez nią warsztatach (więcej).

Megan Bridge

Tancerka, choreografka, producentka, pedagożka i dramaturżka tańca z Filadelfii. Współtwórczyni i współdyrektorka, wraz z kompozytorem i muzykologiem Peterem Pricem, patformy współpracy . Artyści wspólnie prowadzą przestrzeń thefidget jako eksperymentalne laboratorium badawcze i miejsce performatywnych działań. Artystka obecnie kontynuuje studia MFA w dziedzinie tańca na Temple University, gdzie wykłada także jako adiunkt. Jako redaktorka współpracuje z thINKingDANCE, a także publikuje artykuły w „Dance Magazine”, „Pointe” oraz „Dance Chronicle”. Odbyła rezydencje artystyczne w Haverford College, West Chester University, Franklin & Marshall College i University of Arizona. W 2013 roku została wyróżniona tytułem „Best of Philly” przez „Philadelphia Magazine” za autorskie prace performatywne. Uczyła się u następujących artystów: Deborah Hay, Xaviera LeRoy, Miguela Gutierreza i Jana Fabre’a. Współpracowała z takimi choreografami i zespołami jak: Group Motion, Steve Paxton and Lisa Nelson, Jérôme Bel, Willi Dorner, Lucinda Childs, David Gordon, Susan Rethorst i Headlong Dance Theater. Wielokrotnie występowała w USA i za granicą: w Austrii, Bułgarii, Kolumbii, na Cyprze, w Niemczech, Japonii, na Litwie, w Polsce, w Afryce Południowej i Szwajcarii.

www.thefidget.org

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Warszawa-Wawer: Centrum w Ruchu, Wawerskie Centrum Kultury, ul. Żegańska 1. Szczegółowy harmonogram w opisie wydarzenia.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close