
Fot. Danny Willems
Fot. Danny Willems
To jest cholernie ekscytująca metoda, bo zaskakuje samego twórcę, kiedy wydaje mu się, że wszystko „wie”. Klaruje, wyjaśnia, rozjaśnia, oczyszcza. Buduje, składa do kupy, dodaje siły. Jest piekielnie trudna choć na początku może się wydać prościutka. Wymaga sporej odwagi, bo jest bezlitosna wobec naszych „pomysłów”, „kreatywności” i innych radosnych przyzwyczajeń twórczych. Wreszcie, stawia pytanie o wspólne działanie – wydaje się egocentryczna, i przezwyciężanie tego egocentryzmu jest dla mnie jednym z ciekawszych wyzwań.
Wojtek Ziemilski
Real-Time Composition to metoda stworzona przez portugalskiego choreografa João Fiadeiro. Nie jest ona jednak ograniczona do tworzenia choreografii. Opiera się na podstawowym założeniu, zamiast poszukiwać „kreatywnych” rozwiązań należy skupić się na tym, co już się znalazło. Z tego ideologicznego punktu wyjścia wynika cała złożona metodologia. Warsztaty będą zarówno wprowadzeniem do tej metody, jak i laboratorium możliwości jej (nad)interpretacji.
Wojtek Ziemilski – reżyser teatralny, artysta wizualny. Tworzy prace na pograniczu teatru, sztuk wizualnych i choreografii. Ukończył kurs reżyserii teatralnej w Fundacji Gulbenkiana w Lizbonie. Autor spektakli Mała narracja, Prolog, W samo południe, Pigmalion, eksplorujących nowe formy teatru dokumentalnego. Prowadzi warsztaty i zajęcia z nowych form eksperymentu w teatrze, współpracował m.in. z Instytutem Teatralnym, Muzeum Historii Żydów Polskich i Muzeum Historycznym Miasta Krakowa. Współpracuje z TR Warszawa jako ekspert interdyscyplinarny w programie Teren TR. Jeden z organizatorów akcji Golgota Picnic Polska. Pisuje o sztuce. Współpracuje z Krytyką Polityczną i z galerią BWA Warszawa.
Wstęp wolny.
Jak dojechać: Stacja kolejki S1 i autobusu 521: PKP Międzylesie lub 525 (przystanek Pożaryskiego)
Projekt dofinansowany ze środków Miasta st. Warszawy.