Inne

Warszawa / CST III: Daniel Drago i Svitlana Pashko „Teraz jest przestrzeń. Kiedy jesteś? O geografii osobistej i wspólnej obecności” – site-specific

Zdjęcie: Warszawa / CST III: Daniel Drago i Svitlana Pashko „Teraz jest przestrzeń. Kiedy jesteś? O geografii osobistej i wspólnej obecności” – site-specific

Centralna Scena Tańca III: Daniel Drago i Svitlana Pashko (Metamotion) „Teraz jest przestrzeń. Kiedy jesteś? O geografii osobistej i wspólnej obecności” – site-specific. Materiały własne organizatora

Fundacja Artystyczna PERFORM i Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie zapraszają na pierwszą odsłonę projektu performatywnego w ramach Centralnej Sceny Tańca III, zatytułowanego Teraz jest przestrzeń. Kiedy jesteś?

Wersja do druku

Udostępnij

Teraz jest przestrzeń. Kiedy jesteś? O geografii osobistej i wspólnej obecności

Wszyscy jesteśmy twórcami przestrzeni. Widzialnych i niewidzialnych. I jesteśmy wiecznymi mieszkańcami różnych rodzajów przestrzeni. Jednocześnie jednak każdy z nas jest nieskończoną przestrzenią samą w sobie, kształtowaną i projektowaną przez inne, widzialne lub niewidzialne przestrzenie, zamieszkaną przez idee, ideały, marzenia i wizje.

W obecnym palącym kontekście – społecznym, politycznym, kulturowym i historycznym – różne wymiary tego, co nazywamy „przestrzenią” – indywidualny, społeczny, twórczy, a nawet sam rozwój człowieka – są globalnie kwestionowane i reinterpretowane. Co więcej, wraz z postępem technologicznym, w niespotykanym dotąd tempie, światy wirtualne stają się coraz bardziej kuszącymi przestrzeniami „bezpiecznej” interakcji, a separacja ludzi staje się w pewnym sensie normą – wspólne badanie idei przestrzeni może być jedną z najbardziej istotnych i jednoczących rzeczy, jakie możemy zrobić jako zbiorowość.

Ten projekt bada, jak i przy pomocy jakich narzędzi reagować na informacje przestrzenne i doświadczenia związane z miejscem w autentyczny i kreatywny sposób.

Proces twórczy prowadzący do powstania spektaklu będzie polegał na badaniu relacji między przestrzennymi i doświadczalnymi elementami miejsca. Częścią tego procesu jest rozwijanie umiejętności obserwowania, jak te relacje mogą informować i generować działania performatywne w czasie rzeczywistym.

Jednym z celów badawczych będzie zrozumienie, jak interpretować poszczególne elementy lokalizacji, wymiaru i dizajnu: jakie znaczenie dziedziczą one jako część konstrukcji społecznej i jak performans może to znaczenie odciąć, wzbogacić lub przekroczyć.

Uczestnicy będą korzystać z pytań przewodnich jako podejścia do negocjowania interakcji z przestrzenią i miejscem. Istotą tej praktyki jest percepcja jako aktywny proces, dzięki któremu nie tylko nadaje się sens otaczającemu nas światu, ale także kształtuje się go.

Uczestnicy wspólnie zastanowią się, jak korzystać z ruchu, bezruchu, dźwięków, słów i czasu jako kluczy do otwierania nowych stanów i płaszczyzn znaczeniowych, które łączą to co zwyczajne z surrealistycznym, formalne z nieformalnym, sacrum z profanum.

Rezultatem wspólnego procesu będzie nie tylko performans, ale też indywidualne uświadomienie sobie, jak przyswajać i organizować informacje podczas doświadczania i interakcji z przestrzenią, a także jak wprowadzić swój unikatowy proces i tok pracy, który prowadzi do poszerzenia osobistej wizji i do głębszego źródła twórczego potencjału.

Termin: 1521 lipca 2022 roku
Godziny prób każdego dnia: 10.0014.00
Miejsce: do ustalenia przez choreografów. Miejsce zbiórki: Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie, ul. Elektoralna 12
Finał projektu wraz z pokazem: 21 lipca 2022 roku

Udział w projekcie jest bezpłatny i przeznaczony jest dla osób z doświadczeniem ruchowym. Organizator wydarzenia prosi o przesyłanie zgłoszeń wraz z uzasadnieniem oraz krótkim biogramem i dopiskiem „PROJEKT PERFORMATYWNY SITE-SPECIFIC” na adres: kontakt@polandcontactfestival.com. Projekt będzie prowadzony w języku angielskim.

O prowadzących:

Svitlana Pashko (Ukraina)
Profesjonalna tancerka, performerka, choreografka, nauczycielka tańca, organizatorka festiwali i warsztatów na temat KI i wszystkiego, co związane z KI. Dyplomowana masażystka szkoły w Chiang Mai (Tajlandia). Tańczy od dzieciństwa. Przez ostatnie 16 lat zgłębia tajniki Kontakt Improwizacji, czasami odwiedza też inne praktyki zorientowane na ciało.

Daniel Drago (Rumunia)
Artysta, tancerz, reżyser, producent muzyczny/DJ, założyciel i nauczyciel Metamotion. Posiada również certyfikat masażysty (Chiang Mai School, Tajlandia). Jako performer i tancerz łączy różne formy sztuki (butoh, KI, hip-hop, freestyle) oraz współpracuje z teatrami i grupami performatywnymi. Ponadto tworzy poezję wizualną i filmy taneczne.

Metamotion – nieustanna eksploracja ludzkiego doświadczenia w obszarze ciało/umysł/dusza czerpiąca z różnorakich praktyk, w tym tańca, kontemplacji, sztuk walki, qigong, ideokinezji itd. Sztuka swobodnego przepływu jako sposób na poznanie siebie i życie z całego serca.

***

Projekt performatywny jest realizowany w ramach III edycji Centralnej Sceny Tańca w Warszawie, w ramach działu site-specific.

Kuratorka: Paulina Święcańska
Organizator: Fundacja Artystyczna PERFORM, Mazowiecki Instytut Kultury
Współfinansowanie m.st. Warszawa
Wsparcie promocyjne projektu: 13. Międzynarodowy Festiwal Tańca Warsaw CI Flow

Więcej informacji: link
Wydarzenie na FB:
link

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close