Spektakle

Warszawa/Dni Teatru na Mokotowie: Mikołaj Mikołajczyk „Projekt Lutosławski… jesteś kimś kogo kiedyś znałem”

Zdjęcie: Warszawa/Dni Teatru na Mokotowie: Mikołaj Mikołajczyk „Projekt Lutosławski… jesteś kimś kogo kiedyś znałem”

Wersja do druku

Udostępnij

 Podczas trwającego festiwalu „Dni Teatru na Mokotowie”, organizowanego przez warszawski Teatr Druga Strefa, oprócz propozycji typowo teatralnych zaprezentowany zostanie spektakl Mikołaja Mikołajczyka Projekt Lutosławski… jesteś kimś kogo kiedyś znałem. Kontrowersyjna praca powstała w ramach rezydencji choreografa podczas ubiegłorocznej edycji Maat Festivalu w Lublinie.

W komentarzu do spektaklu artysta pisał:

Przewrotny tytuł spektaklu odnosi się do moich refleksji nad skutkami przedziwnych i niespodziewanych sytuacji, które wydarzyły się w moim życiu. Nie dalej jak miesiąc temu zostałem pozbawiony w sposób haniebny i okrutny wiary w ludzi, wiary w przyjaciół, wiary w normalny i przewidywalny świat zdarzeń. Wystawiony na próbę, pozostałem sam na morzu wzburzonych fal łaski i dobrej woli ludzi, na których jestem skazany. Stan permanentnej pustki i niewiary w przyjaźń spowodował, że postanowiłem odnieść się do tego problemu. Przyjaźń w kontekście socjologicznym jest silnie związana z nieprzyjaźnią. Wspólny wróg bardzo skutecznie cementuje więzi między przyjaciółmi. Przyjaciele mają tendencję do wyolbrzymiania negatywnych cech swych nieprzyjaciół i pomijania ich cech pozytywnych. Przyjaciel to połowa mej duszy mawiał Horacy, przyjaciel to drugie ja mawiał Teofrast z Eresos. Wyruszam więc w podróż poszukiwania zaufania, wierności, życzliwości i szczerości, w poszukiwaniu mojego drugiego ja, w poszukiwaniu przyjaciela.

Mikołaj Mikołajczyk ukończył Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu, studiował na Uniwersytecie UAM w Poznaniu historię sztuki i socjologię. Pracował we Wrocławskim Teatrze Pantomimy we Wrocławiu, Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Badisches Staatstheater w Karlsruhe. Przeszedł wszystkie szczeble artystycznej kariery: od adepta do I solisty baletu. W Szczecinie, w Operze na Zamku, był kierownikiem baletu, który przeobraził w autorski teatr tańca Teatr DNA – taniec zakodowany genetycznie.

Występował na wielu festiwalach w kraju, jak i za granicą: Edynburgu, Sofii, Lill, Carcassone, Berlinie, Hamamatsu, Xanten, Luksemburgu, Brukseli, Brugii, Kownie, Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Lublinie, itd. Współtworzył warsztaty i festiwale tańca: Letnie Spotkania Artystyczne w Kutnie, Lądeckie Lato Baletowe w Lądku Zdroju, warsztaty tańca w Sieradzu i Szczecinie.

Współpracował z choreografami reprezentującymi różne style taneczne, sposoby myślenia i kreowania przestrzeni artystycznej, jak Henryk Tomaszewski, Mats Ek, Birgitt Cullberg, Ewa Wycichowska, Teresa Kujawa, Olaf Schmidt, Gray Veredon, Conrad Drzewiecki, Barbara Gołaska, Andrzej Glegolski, Emil Wesołowski, Przemysław Śliwa, Henryk Konwiński, Marek Różycki, Dawid Earle, Waldemar Wołk-Karaczewski, Jerzy Makarowski, Ivan Bataillei, Antal Fodor.

Współpracował z reżyserami teatralnymi, dla których tworzył reżyserię ruchu w spektaklach operowych i dramatycznych: Barbarą Wachowicz, Mają Kleczewską, Małgorzatą Dziewulską, Jolantą Ptaszyńską, Natalią Korczakowską, Bogną Podbielską, Katarzyną Radoszyńską, Krzysztofem Warlikowskim, Piotrem Kruszczyńskim, Grzegorzem Jarzyną, Adamem Hanuszkiewiczem, Tomaszem Hynkiem, Wojciechem Szelachowskim, Krzysztofem Garbaczewskim, Andrzejem Bartnikowskim, Krzysztofem Rekowskim, Jackiem Papisem, Michałem Borczuchem, Mikołajem Grabowskim, Łukaszem Chotkowskim i Piotrem Siekluckim.

powiązane

Ludzie

Mikołaj Mikołajczyk

Mikołaj Mikołajczyk

 Podczas trwającego festiwalu „Dni Teatru na Mokotowie”, organizowanego przez warszawski Teatr Druga Strefa, oprócz propozycji typowo teatralnych zaprezentowany zostanie spektakl Mikołaja Mikołajczyka Projekt Lutosławski… jesteś kimś kogo kiedyś znałem. Kontrowersyjna praca powstała w ramach rezydencji choreografa podczas ubiegłorocznej edycji Maat Festivalu w Lublinie. W komentarzu do spektaklu artysta pisał: Przewrotny tytuł spektaklu odnosi się do moich refleksji nad skutkami przedziwnych i niespodziewanych sytuacji, które wydarzyły się w moim życiu. Nie dalej jak miesiąc temu zostałem pozbawiony w sposób haniebny i okrutny wiary w ludzi, wiary w przyjaciół, wiary w normalny i przewidywalny świat zdarzeń. Wystawiony na próbę, pozostałem sam na morzu wzburzonych fal łaski i dobrej woli ludzi, na których jestem skazany. Stan permanentnej pustki i niewiary w przyjaźń spowodował, że postanowiłem odnieść się do tego problemu. Przyjaźń w kontekście socjologicznym jest silnie związana z nieprzyjaźnią. Wspólny wróg bardzo skutecznie cementuje więzi między przyjaciółmi. Przyjaciele mają tendencję do wyolbrzymiania negatywnych cech swych nieprzyjaciół i pomijania ich cech pozytywnych. Przyjaciel to połowa mej duszy mawiał Horacy, przyjaciel to drugie ja mawiał Teofrast z Eresos. Wyruszam więc w podróż poszukiwania zaufania, wierności, życzliwości i szczerości, w poszukiwaniu mojego drugiego ja, w poszukiwaniu przyjaciela. Mikołaj Mikołajczyk ukończył Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu, studiował na Uniwersytecie UAM w Poznaniu historię sztuki i socjologię. Pracował we Wrocławskim Teatrze Pantomimy we Wrocławiu, Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Badisches Staatstheater w Karlsruhe. Przeszedł wszystkie szczeble artystycznej kariery: od adepta do I solisty baletu. W Szczecinie, w Operze na Zamku, był kierownikiem baletu, który przeobraził w autorski teatr tańca Teatr DNA – taniec zakodowany genetycznie. Występował na wielu festiwalach w kraju, jak i za granicą: Edynburgu, Sofii, Lill, Carcassone, Berlinie, Hamamatsu, Xanten, Luksemburgu, Brukseli, Brugii, Kownie, Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Lublinie, itd. Współtworzył warsztaty i festiwale tańca: Letnie Spotkania Artystyczne w Kutnie, Lądeckie Lato Baletowe w Lądku Zdroju, warsztaty tańca w Sieradzu i Szczecinie. Współpracował z choreografami reprezentującymi różne style taneczne, sposoby myślenia i kreowania przestrzeni artystycznej, jak Henryk Tomaszewski, Mats Ek, Birgitt Cullberg, Ewa Wycichowska, Teresa Kujawa, Olaf Schmidt, Gray Veredon, Conrad Drzewiecki, Barbara Gołaska, Andrzej Glegolski, Emil Wesołowski, Przemysław Śliwa, Henryk Konwiński, Marek Różycki, Dawid Earle, Waldemar Wołk-Karaczewski, Jerzy Makarowski, Ivan Bataillei, Antal Fodor. Współpracował z reżyserami teatralnymi, dla których tworzył reżyserię ruchu w spektaklach operowych i dramatycznych: Barbarą Wachowicz, Mają Kleczewską, Małgorzatą Dziewulską, Jolantą Ptaszyńską, Natalią Korczakowską, Bogną Podbielską, Katarzyną Radoszyńską, Krzysztofem Warlikowskim, Piotrem Kruszczyńskim, Grzegorzem Jarzyną, Adamem Hanuszkiewiczem, Tomaszem Hynkiem, Wojciechem Szelachowskim, Krzysztofem Garbaczewskim, Andrzejem Bartnikowskim, Krzysztofem Rekowskim, Jackiem Papisem, Michałem Borczuchem, Mikołajem Grabowskim, Łukaszem Chotkowskim i Piotrem Siekluckim.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close