
Fot. Tomasz Ćwiertnia
Fot. Tomasz Ćwiertnia
W ramach I odsłony Sceny Tańca Studio 2017 oraz przeglądu teatralno-tanecznego Generation After, organizowanego przez Nowy Teatr i Instytut Adama Mickiewicza, Ramona Nagabczyńska pURe. Solo podnosi temat naturalności ciała, przywołując koncepcję ur-materii Tadeusza Kantora. Ur-materia to byt poprzedzający iluzję, autonomiczna preegzystencja samej przestrzeni teatru. Ur-materia jest kluczem, którym choreografka bada przestrzeń własnego ciała. Choreografka wywraca na lewą stronę dotychczasowe pytanie o opresje, który poddawane jest ciało. Zamiast tego próbuje wskazać na żądania ciała, na jego sprawczość, zdolność do emancypacji i chęć ustanawiania własnego porządku.
Odwrócenie pytania o to, czego wymaga się od ciała, na pytanie o to, czego ciało chce, z warstwy znaczeń przenosi je w sferę potrzeb, pragnień i wyobrażeń. Ur-materialna energia multiplikuje się: wypełnia przestrzeń sceny i przestrzeń organizmu. Cielesność jawi się nie jako drzemiąca, wyciszona i podporządkowana siła, ale forma aktywności, która porządkuje całą resztę.
choreografia, pomysł i wykonanie: Ramona Nagabczyńska
muzyka: Max Richter (rekompozycja Czterech pór roku Vivaldiego)
światła: Ramona Nagabczyńska i Maciej Połynko
produkcja: Teatr Maat w ramach Festiwalu Maat. Kantor Now!
premiera: 5 grudnia 2015
czas trwania: 30 minut
Na spektakle w ramach Generation After w dniu 24 lutego 2017 roku Teatr Studio nie prowadzi sprzedaży biletów. Być może przed spektaklem pojawi się pula wejściówek.
***
Scena Tańca Studio
Pierwszy etap sprzedaży (do 20 lutego)
– 15 zł / jeden spektakl;
– 35 zł / karnet całodniowy
Drugi etap sprzedaży (od 20 lutego)
– 20 zł / jeden spektakl;
– 45 zł / karnet całodniowy
Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl
Kurator: Mateusz Szymanówka.
organizatorzy:
Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza,
Instytut Muzyki i Tańca
dofinansowano ze środków:
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Miasta Stołecznego Warszawy